Renault sunt suspectați de utilizarea sistemelor pentru trișarea emisiilor la modelele Captur și Clio

O cercetare efectuată la comanda autorităților franceze arată că Renault ar fi utilizat sisteme de trișare a emisiilor cu modelele Captur și Clio de a patra generație. Studiul arată că modelele compacte franceze depășesc normele de poluare cu CO2, dar și limitele admise de emisii de oxizi de azot în cazul propulsoarelor turbodiesel.
Studiul a fost efectuat de Institutul Superior de Cercetare ăn domeniul Automobilelor și Transportului (ISAT) din Franța, la comanda magistraților francezi. În urma cercetărilor, experții au stabilit că Renault a introdus modificări la nivel de sisteme anti-poluare, ce permit adaptarea la procedurile de omologare în condiții diferite de cele reale. Astfel, sistemul integrat putea adapta modul de funcționare a sistemului de propulsie în timpul testelor, pentru a indica un nivel mai mic de emisii, atunci când în exploatarea reală propulsoarele funcționau normal, indicând și un nivel mai mare de emisii.
Totodată, experții au stabilit că sistemul EGR, ce asigură recirculația gazelor de eșapament în cilindri pentru a reduce emisiile, la modelele Captur și Clio nu funcționează la temperaturi joase de iarnă, sau la temperaturi ridicate de vară, pe când versiunile diesel nu au inclus sistemul de reducere a emisiilor de oxizi de azot la viteze de peste 50 km/h.
Renault a negat utilizarea unor sisteme de trișare a emisiilor. La moment constructorul francez nu a fost acuzat de trișare, însă pe marginea acestui caz ar putea fi pornită o anchetă.
0
234
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!