Spiritul RS în Ziua 2: Dan Untură despre impresiile de condus din Skoda Kodiaq RS

Skoda Kodiaq RS. Maşină cu tentă sportivă şi motor diesel. Închipuiţi-vă că suntem în 1989. Ar fi sunat bizar, nu? Eu zic că da. Uite că suntem in 2019. Shuttle-urile lui Elon Mask fac curse regulate spre orbită, au devenit oficiale cuplurile monogame şi tabelul lui Mendeleev arată total diferit decât cum îl ştiam noi atunci, în 1989. Şi cum credeţi – nu e posibil să zici că un SUV, cu motor diesel, să aibă note sporive?
Uitându-ne din prisma celor scrise mai sus aşa o performanţă e o nimica toată. Lumea se schimbă atât de repede, că nici nu mai ai timp să pui la îndoiala ceea ce alfi. O primeşti ca axiomă şi mergi cu ea mai departe. Aşa ar fi fost şi acum, daca nu aş fi avut ocazia să-l conduc. Azi l-am condus prin Moldova românească. De la sud spre nord. Două benzi de şosele aglomerate, carosabil umed pe alocuri şi multe TIR-uri şi localităţi. Dar, pe scurtele porţiuni unde am putut sa-i apăs gazul – am facut-o.

Ce să zic... Când un vapor de 2 tone, plin cu bagaje şi cu 3 bărbaţi ca brazii la bord, accelerează neaşteptat de rapid, încă o dată înţelegi că lumea se mişcă înainte prea repede. Stereotipul că SUV-ul pe traseu e ca un elefant care-şi face loc cu greu printre celelalte fiinţe mecanice cu 4 roţi a trecut demult. Acum şi ele pot să-ţi dea siguranţa că reuşeşti să intri pe bandă ta atunci când ieşi la depăşirea-n scurt a unui camion. Sau chiar la 2. Ei bine. Motorul ca motorul – poţi să lucrezi la el destul de bine că sa ai suficienţi căluţi şi să te simţi regele drumului. Dar cum faci în viraje? Legile fizicii au rămas aceleaşi, n-au suferit schimbări. De pe timpul Big Bang-ului.
Au făcut ce au făcut cei de la Skoda, dar cred că au condimentat fizica clasică cu ceva din cea cuantică. Şi au reuşit ca aceste 2 tone, care sunt mult mai sus decât cele de la Kia Stinger, să intre ascultător în viraje, că o turmă de miei, conduse de un moldovean-cioban. Probabil că aici au şi meritul scaunele sportive cu suport lateral bine reliefat, şi suspensia, şi cauciucurile Michelin – acele ventuze de pe degetele unui cameleon care făceau să treci virajele ca pe o berlina cu note sportive. Nici nu mai zic că în portbagaj au încăput toate cele 343 de genti, gentuţe şi poşete ale echipei de producţie şi CarPlay-ul maşinii era cu noi "la tu", iar fotograful Bogdan Para, a tras un pui zdravăn de somn atât cât am mers pe porţiunea mai monotonă a traseului de azi.
Acum 30 de ani, dacă ai fi vrut de la un mijloc de transport toate cele care le are aceasta Skoda, cu siguranţă că urma să cumperi minim 3 maşini. Acum calităţile la toate cele 3 le ai în una. Un fel de auto all-incusive de la Skoda. Real. În varianta cea bună.
0
718
GALERIE FOTO (5 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!