Detalii despre noua generaţie KIA K5/Optima pentru piaţa globală: tracţiune integrală şi denumire nouă

18 Decembrie 2019, 09:17
Denis Godorozea
Premiera celei de-a cincea generaţie KIA K5, comercializată pe alte pieţe cu denumirea Optima, a avut loc acum câteva săptămâni, însă iniţial constructorul sud-coreean a prezentat doar versiunea destinată pieţei locale, cea globală urmând să fie prezentată mai târziu. Înainte de premiera mondială, însă, în web au fost dezvăluite primele detalii despre substratul tehnic al noului sedan.
Odată cu lansarea noii generaţii KIA K5 a avansat mult în materie de design şi substrat tehnic — constructorul sud-coreean a regândit în totalitate concepţia modelului şi l-a transformat dintr-un sedan clasic într-un fastback stilat. Pentru piaţa locală iniţial vor fi disponibile patru motorizări: propulsorul de 2.0 litri, aspirat natural şi alimentat cu benzină sau gaz natural lichefiat, cu 160 şi, respectiv, 146 CP la activ, benzinarul turbo T-GDI de 1.6 litri, cu 180 CP, şi versiunea hibridă cu 195 CP la activ. Ulterior gama motorizărilor va fi suplinită cu noul propulsor turboaspirat de 2.5 litri, disponibil în două versiuni de putere, iar pe lângă sistemul de tracţiune standard, va fi disponibilă tracţiunea integrală, pentru prima dată pentru KIA K5/Optima.
Acum KIA a relatat că sub capota versiunilor americane KIA Optima se va regăsi noul propulsor pe benzină, aspirat natural, de 2.5 litri, ce oferă la activ 194 CP şi 246 Nm. Tot în SUA gama motorizărilor va fi suplinită cu benzinarul turbo de 2.5 litri, ce livrează un total de 290 CP şi 422 Nm, acesta fiind şi unicul motor din gamă care se va cupla la noua cutie robotizată cu 8 rapoarte şi dublu ambreiaj de producţie proprie (celelalte motorizări vor dispune doar de cutii automate cu 6 sau 8 rapoarte).
Odată cu publicarea datelor tehnice despre motorizările viitoarei versiuni globale KIA K5, presa sud-coreeană a distribuit informaţii, cu referire la surse din interiorul companiei, precum că constructorul ar urma să renunţe la denumirea Optima, sedanul urmând să fie denumit K5 pe toate pieţele. De altfel, o astfel de metamorfoză anterior a simţit şi sedanul de top KIA Quoris, ce a primit indicile K900 pe toate pieţele unde este comercializat.
0
577
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
TESTE DRIVE DE CARE AŢI PUTEA FI INTERESAT
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!