Premieră: noul hot-hatch Cupra Leon! Sportiva spaniolă a optat pentru un sistem plug-in hybrid

21 Februarie 2020, 09:08
Denis Godorozea
Ultimul venit, primul servit: SEAT Leon a fost cel de-al treilea membru al familiei de compacte lansate pe platforma MQB Evo a celor trei branduri din cadrul Volkswagen Group, după Volkswagen Golf şi Skoda Octavia, însă este primul model care debutează cu o versiune de performanţă — Cupra Leon. Pentru prima dată sportiva spaniolă optează pentru un sistem de propulsie plug-in hybrid.
Cupra Leon va fi oferit în ambele variante de caroserie, hatchback şi break-ul Sportstourer. Comparativ cu versiunile standard cu sigla SEAT, modelele dezvoltate de brandul de performanţă Cupra au un aspect exterior mai agresiv, cu bare de protecţie modificate, cu incizii de aer mai generoase şi difuzor integrat în bara de protecţie spate. Calandrul este unul original, iar pe partea de sus a hayonului a fost poziţionat un eleron mai generos. Aspectul exterior este completat de jantele originale cu accente de culoarea cuprului, cu dimensiuni de 18 sau 19 inch. Lista nuanţelor caroseriei a fost suplinită cu două variante de gri şi albastru mat.
Cei de la Cupra vor oferi clienţilor posibilitatea de a alege dintre câteva motorizări. Versiunea de performanţă incipientă are sub capotă benzinarul turbo de 2.0 litri, cu 245 CP şi 370 Nm. Pe o treaptă mai sus s-a situat acelaşi benzinar, însă cu modificări de soft, datorită cărora livrează 300 CP şi 400 Nm. Ambele motoare se cuplează exclusiv la cutia robotizată DSG cu 7 rapoarte şi dublu ambreiaj, ce transmite cuplul pe puntea faţă. Pentru cea de-a doua motorizare şi caroseria Sportstourer este disponibil sistemul de tracţiune integrală 4Drive, iar la pachet aceasta mai aduce un surplus de 10 CP. Modelul respectiv poate accelera până la 100 km/h în 4.8 secunde.
Pentru prima dată versiunea de performanţă Cupra Leon este oferită şi cu un sistem de propulsie plug-in hybrid, eHybrid, cu benzinar 1.4 TSI sub capotă asistat de un motor electric. Puterea totală este de 245 CP şi 400 Nm, aceasta fiind şi cea mai eficientă dintre versiuni. În regim electric sportiva electrificată poate parcurge până la 60 km graţie bateriei de 13 kWh.
Alte diferenţe tehnice se ascund la nivel de suspensie — comparativ cu versiunile standard sportivele cu sigla Cupra are pe posterior o suspensie multi-link şi amortizoare adaptive. Garda la sol este micşorată standard cu 25 mm în faţă şi cu 20 mm pe posterior. Sistemul de frânare standard a fost înlocuit cu unul nou, livrat de Brembo cu discuri de 370 mm.
Pe interior modelele semnate de Cupra se vor distinge prin scaunele sport cu suport lateral mai profilat incluse standard. Specifice pentru versiunile de performanţă vor fi inserţiile decorative din plastic vopsite în nuanţa cuprului, precum jantele. Pentru Leon Cupra a fost pregătite afişaje speciale ale instrumentarului de bord digital, absolut original fiind şi volanul, cu butonul de pornire al motorului şi comenzi pentru selectarea regimului de rulare.
Concomitent cu versiunile de performanţă destinate drumurilor publice cei de la Cupra au prezentat conceptele versiunilor destinate circuitului de curse. Primul model poartă denumirea Cupra Leon Competicion, destinat curselor din seria TCR. Hot-hatch-ul are sub capotă acelaşi benzinar 2.0 TSI, ce livrează 340 CP şi 410 Nm. Motorul se cuplează, însă la o cutie secvenţială cu 6 rapoarte livrată de Hewland în schimbul celei robotizate. Bolidul poate accelera până la 100 km/h în 4.5 secunde şi are o viteză maximă de 260 km/h.
Cel de-al doilea model este bolidul de curse Cupra e-Racer, unul 100% electric, destinat curselor de circuit. Modelul este echipat cu 4 motoare electrice ce livrează în tandem 680 CP şi 960 Nm. Acestea sunt alimentate de la o baterie de 65 kWh, însă constructorul nu a dezvăluit autonomia modelului. În schimb, au fost anunţate performanţele dinamice — bolidul electric accelerează până la 100 km/h în doar 3.2 secunde, iar acul vitezometrului va opri în drept cu 270 km/h.
Versiunile destinate drumurilor publice Cupra Leon vor fi lansate în Europa începând cu primăvara acestui an. Bolizii de performanţă pe circuit Competicion vor fi livraţi echipelor de sport din 2021. Cupra e-Racer, însă, deocamdată are statut de concept.
0
1,634
GALERIE FOTO (22 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!