Acum şi pe gaz, din uzină: noua Skoda Octavia G-TEC!

29 Iunie 2020, 12:16
Ilie Toma
În lumea asta se produc prea puţine automobile echipate cu propulsie pe gaz din uzină. Pentru că atunci când totul e gândit din start pentru acest tip de propulsie, rămân în ecuaţie doar părţile plăcute ale acesteia — eficienţa în consum şi în cheltuieli, ecologia, practicitatea — şi dispar probleme tehnice asociate adeseori instalării post-factum a unei instalaţii de gaz.
Acum şi super îndrăgita Skoda Octavia se lansează într-o motorizare bivalentă din uzină, care va putea rula atât pe obişnuita benzină, cât şi pe gaz natural comprimat, sau metan, cum i se mai spune prin părţile noastre. Vă amintim, noi am exploatat în experienţa noastră un Mercedes-Benz B-Class B170 NGT pe gaz natural comprimat şi experienţa a fost atât de plăcută şi lipsită de probleme, încât l-am exploata de la 0 la peste 357 mii km! Dar haideţi să vedem ce substrat tehnic interesant aduce noua Skoda Octavia G-TEC, pentru că aşa se va numi versiunea pe gaz.
Sub capotă se ascunde propulsorul 1.5 TSI, într-o formă adaptată pentru cele două tipuri de propulsie cu care va trebuie să opereze. Este „relaxat” de la 150 CP la 130 CP — soluţia de deforsare e una foarte recomandată acestor tipuri de motorizări pentru durabilitatea în timp, de rând cu ranforsarea valvelor, care să reziste cifrei octanice diferite. Puterea de 130 CP va fi livrată de motor în mod identic pe ambele tipuri de combustibil cu care poate opera.

Motorul lui Skoda va funcţiona în ciclu Miller, controlând foarte atent valvele de admisie, pentru o eficienţă maximă în regim de gaz natural comprimat. Asta va permite un consum în ciclu realist WLPT de 3.4-3.6 kg/100 km de metan sau 4.6 litri de benzină. Skoda Octavia G-TEC are 3 rezervoare de metan, unite între ele — două în podeaua portbagajului şi alta sub bancheta spate — care totalizează 17.33 kg de gaz metan. La consumul maşinii, asta înseamnă o autonomie pe gaz de 500 km!
Rezervorul de benzină al modelului e, însă, unul simbolic, menit doar să te ajute în zonele cu infrastructură mai redusă de staţii CNG. El are doar 9 litri, cu care poate pargurge până la 190 km. Modelul e gândit să opereze în principal pe gaz natural comprimat, folosind benzină doar la pornirea la rece a motorului sau imediat după realimentare, atunci când gazul se termină în rezervoare, sau când temperatura de afară e mai joasă de -10 grade Celsius.
Noua Skoda Octavia G-TEC va fi disponibilă atât în caroserie liftback/hatchback, cât şi break, păstrându-şi volumul uriaş al portbagajului în ambele cazuri: 455 litri pentru hatchback şi 495 litri pentru break. Vânzările noului model vor fi lansate în toamnă în majoritatea ţărilor europene, mai puţin în ţări care duc lipsă de infrastructură de staţii CNG, precum România sau Ungaria.
0
4,106
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!