Noul Tiguan R poate umili cel mai performant Cayenne Turbo S de primă generaţie

26 Noiembrie 2020, 09:07
Denis Godorozea
Proaspătul Volkswagen Tiguan R marchează în aceste zile debutul comercial pe piaţa europeană, iar cu această ocazie germanii au dezvăluit caracteristicile tehnice complete despre cel mai performant Tiguan din istorie. Tiguan R poate umili acum chiar şi cel mai performant Cayenne Turbo S de primă generaţie, fiind mai iute decât monstrul Porsche în exerciţiile de acceleraţie... având benzinar de 2.0 litri!
Aşadar, amintim că Tiguan R optează pentru un motor turbo TSI de 2.0 litri, cu 4 cilindri, capabil să livreze 320 CP şi 420 Nm. Resursele motorului sunt gestionate de cutia robotizată DSG cu 7 rapoarte şi sistemul de transmisie integrală 4Motion, ce în mod standard transmite cuplul în proporţie egală pe ambele punţi. Există, însă, şi un selector de regimuri de condus, iar în cele mai sportive roţile posterioare pot beneficia de până la 70% din cuplu.
Fireşte, aceste componente sunt acompaniate şi de alte picanterii tehnice specifice gamei R a celor de la Volkswagen. Tiguan R are o suspensie modificată, adaptivă, cu amortizoare şi arcuri noi, ce rezultă într-o gardă la sol micşorată cu 10 mm în raport cu versiunile standard. Sistemul de frânare standard a fost înlocuit cu unul mai performant, capabil să stăpânească performanţele nebune, cu discuri de frână de 18 inch în faţă, ascunse de jantele de cel mult 21 ţoli, disponibile opţional (20 ţoli standard). Sistemul de evacuare este mai sonor şi eficient, dar şi acesta poate fi înlocuit opţional cu unul de vis, livrat de Akrapovic.
În materie de performanţe, aflăm că Tiguan R are o viteză maximă limitată electronic la 250 km/h, iar cea mai gustoasă parte a acestei formule este timpul de acceleraţie de la 0 până la 100 km/h, de doar 4.9 secunde, ceea ce este cu 0.1 secunde mai rapid decât o putea face Cayenne-ul de primă generaţie în interpretarea de top Turbo S! Dar această bunătate va avea şi un preţ mai piperat, evident, de cel puţin 56,700 euro în Germania, sau cu circa 28,500 euro mai mult decât costă un Tiguan în echiparea de bază.
0
1,314
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
TESTE DRIVE DE CARE AŢI PUTEA FI INTERESAT
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!