Un exemplar al celui mai ciudat model Volvo, scos la vânzare în condiţie de nou, după 34 de ani!

29 Noiembrie 2020, 15:05
Ilie Toma
Chiar şi pasionaţii Volvo au toate şansele să nu recunoască în această maşină, la prima vedere, un model Volvo. Cei mai mulţi dintre noi s-ar gândit, probabil, la modele mai renumite ale anilor de demult, precum Honda Civic, dar nu, ceea ce vedeţi în imagine nu e o Honda japoneză, ci un model scandinav în toată legea, ascuns în ceaţa istoriei şi rămas aproape anonim. Îţi pare curioasă toată povestea? Să vezi cât de curios e şi acest exemplar, scos la vânzare acum în Belgia în condiţie de automobil nou!
Aşadar, modelul din imagine e un Volvo 480 ES din 1986, tot în 1986 fiind şi lansat modelul. Volvo l-a creat atunci ca răspuns pentru tendinţa publicului de a se uita tot mai mult spre modele compacte, cu design futurist, rectangular, care jucau deoacheat cu proporţiile. Era epoca filmului Back to the Future, a modelelor DeTomaso şi a multor alţi producători care aveau cel puţin un model în această nişă a sportivităţii vizionare de viitor. Pentru Volvo, acesta era şi primul model care experimenta cu o înfăţişare cu totul diferită faţă de formele pătrăţoase ale celorlalte modele consacrate din gama sa.
În momentul lansării, cei de la Volvo declaraseră că proiectaseră acest model pentru a se conforma din start, chiar şi în versiune europeană, cerinţelor americane, de a avea bare de protecţie ce puteau rezista un impact de până la 8 km/h fără ca blocurile optice sau aripile să fie afectate. De asemenea, acest model Volvo adopta deja tracţiunea faţă şi motorul poziţionat transversal, fiind folosită o platformă nouă, care urma să se regăsească mai târziu şi pe sedanul Volvo 440 şi 460. Maşina promitea o manevrabilitate excelentă, întrucât suspensia sa fusese proiectată şi perfecţionată cu ajutorul celor de la Lotus. Iar designul fusese definitivat nu de scandinavi, ci de olandezi, urmând ca producţia să aibă loc tot în Olanda, la o uzină unde se asamblau camioane Volvo şi DAF.
Interiorul lui Volvo 480 ES se lăuda şi cu o mulţime de inovaţii electronice, inclusiv cadrane de bod cu elemente digitale de afişaj. Printre chestiuţele electronice era şi un sistem care menţinea farurile aprinse 30 de secunde după ce închideai maşina, ca să vezi uşa de intrare în casa ta — o chestie uzuală pentru zilele noastre, dar inovativă pe atunci.
Motorul de sub capotă a fost împrumutat de la grupul Renault, fiind un benzinar de 1.7 litri cu injecţie, de 109 CP, care-i putea asigura maşinii o viteză maximă de 190 k/h. Mai târziu fusese adăugat şi un motor 1.7 turbo. Exemplarul din imagine, fiind produs în primul an de fabricaţie al modelului, are un motor de 109 CP, cuplat la o cutie manuală cu 5 trepte. Modelul suedez a stat ani buni în producţie, până tocmai în 1995, dar în total nu s-a vândut decât în aproximativ 80 mii de exemplare în toţi aceşti ani.
Exemplarul despre care vorbim noi azi, însă, a fost cel cu numărul 184 dintre toate produse, fiind considerat a fi chiar pre-serie, întrucât maşinile clienţilor începeau abia la numpărul 364. Până acum, maşina asta a stat într-o colecţie privată absolut nemişcată, având la bord doar 77 km parcurşi iniţial şi încă 3 km parcurşi după ce maşina a primit acum ample lucrări de mentenanţă şi reanimare, cu schimbarea tuturor lichidelor în motor şi verificarea cu schimbarea tuturor componentelor de cauciuc.
Aşadar, acest Volvo futurist a fost scos la vânzare azi în condiţie de automobil nou, deşi are 34 de ani de când a fost produs! Costă 22,450 euro, dar dacă ne gândim că au fost foarte puţine produse şi că 480 ES e unul din cele mai exclusiviste şi puţin cunoscute modele Volvo din istorie, cu siguranţă e o opţiune foarte rafinată pentru garajul unui colecţionar, care se vrea admirat pentru alegerile sale neordinare. Tu ce zici, ştiai de acest model, crezi că exemplarul ăsta îşi merită banii?
0
4,046
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!