Volkswagen-ul care poate face drift: acesta este noul Golf R

4 Noiembrie 2020, 10:36
Denis Godorozea
Volkswagen prezintă în premieră mondială noul Golf R, cel mai perfrormant hot-hatch creat pe baza noii generaţii, dar şi cel mai puternic Golf de serie produs vreodată. Pentru noul R germanii au pregătit mai multe surprize, însă, pe lângă puterea nevirosimilă stoarsă din benzinarul turbo de 2.0 litri, precum un regim de rulare Drift Mode — da, având la bază o platformă cu roţi motrice faţă, Golf este capabil acum de aventuri în derapaje controlate.
În materie de design, Volkswagen Golf R se distinge de celelalte versiuni de performanţă din seria GT printr-un pachet aerodinamic exterior mai agresiv şi accente de culoare neagră. Tradiţional pentru această generaţie şi în contradicţie cu trendurile generale ale industriei, calandrul lipseşte aproape în totalitate, iar o incizie de aer imensă se regăseşte în bara de protecţie faţă, ornamentată cu lamele de culoare neagră pe extremităţi.
La posterior Golf R are ataşat un eleron pe partea de sus a lunetei şi un difuzor agresiv, integrat în bara posterioară. Difuzorul include două terminaţii duble ale sistemului de evacuare. Printre alte elemente stilistice, ce îl vor distinge în trafic, se numără capacele oglinzilor retrovizoare laterale, de culoare contrastantă gri, multiplele embleme "R" ataşate pe caroserie şi jantele originale de 19 ţoli.
Interiorul continuă stilul sport cu scaune de tip scoică tapisate cu piele Nappa perforată şi cusături contrastante, nuanţa căror poate varia în funcţie de nuanţa de bază a caroseriei. Fireşte, Golf R, fiind în topul gamei, este echipat de-a binelea, cu sistem multimedia de top cu ecran de 10 inch şi instrumentar de bord digital cu ecran de 12.5 inch. În locul insterţiilor standard putem vedea elemente din fibră de carbon, elemente plastice piano black şi oţel, alături de lumina ambientală decorativă inclusă standard.
Şi în cadrul actualei generaţii vor exista diferenţe importante între versiunile destinate diferitor pieţe. În SUA hot-hatch-ul are sub capotă benzinarul turbo 2.0 TSI cu 319 CP şi 420 Nm la activ, aceasta fiind şi singura piaţă unde R va fi disponibil cu cutie manuală cu 6 trepte. În Europa standard este inclusă doar cutia DSG cu 7 rapoarte şi, desigur, în tandem cu sistemul de tracţiune integrală cu cuplu variabil. În aceste condiţii Golf R poate accelera până la 100 km/h în 4.7 secunde, viteza maximă constituind 250 km/h.
Suspensia a fost revizuită complet, inclusiv cele mai mici componente, iar cu un sistem de tracţiune integrală sofisticat constructorul promite că noul Golf R devine mai agil şi mai savuros în abordarea virajelor la viteze mari. În urma modificărilor garda la sol a fost micşorată cu 20 mm în raport cu versiunile standard. Un tratament simmilar a fost aplicat sistemului de frânare: în faţă Golf R are discuri de 358 mm cu etriere din aluminiu cu câte două pistoane.
La discreţia celui din spatele volanului vor fi puse câteva regimuri de rulare, 6 la număr, dintre care majoritatea sunt clasice şi au mai fost disponibile anterior. Surpriză sunt regimurile Drift Mode şi Special Mode. Cel de-al doilea dedicat aventurilor pe circuit, fiind testat sute de kilometri pe Nurburgring pentru a asigura o aderenţă şi eficienţă maximă în viraje aventuroase, şi se distinge de regimul Race Mode prin setările mai delicate pentru amortizoare, dar şi prin modul de funcţionare a transmisiei. Regimul Drift Mode este cel care obţine cele mai multe beneficii din sistemul actualizat de tracţiune integrală 4Motion, or acesta este capabil să transmită 100% nu doar pe puntea spate, dar chiar pe o singură roată!
Lansarea comercială va avea loc nu mai devreme de anul 2021, probabil prin primăvară. Mai aproape de debutul comercial vor fi anunţate şi preţurile.
0
1,855
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!