Chinezii de la Geely au creat un pick-up nou cu posterior foarte ciudat, combinat din hayon şi benă

11 Decembrie 2020, 09:15
Denis Godorozea
Chinezii de la Geely continuă să experimenteze şi au prezentat primul pick-up în istoria companiei, lansat sub brandul Farizon, specializat pe producţia vehiculelor comerciale şi camioanelor pentru pieţele din Asia. Se pare că de această dată chinezii şi-au dorit să surprindă cu adevărat publicul, or maşina asta este super ciudată pe exterior, dar nu mai puţin şi din punct de vedere al substratului tehnic. De altfel, nici nu prea poate numită o utilitară! Deci, de ce ar fi lansată în cadrul brandului Farizon?
Dar să le luăm pe rând şi să începem cu desingul, partea care trezeşte şi cele mai multe semne de întrebare la acest Farizon FX. Partea frontală a fost împrumutată, precum şi întreg substratul tehnic, de la SUV-ul Geely Atlas. Modificările au fost într-atât de minime, încât FX repetă în totalitate designul SUV-ului comercializat cu emblema Geely, în partea frontală, la interior şi... la posterior!
Se pare că când s-a ajuns la proiectarea acestei maşini designerii au plecat cu toţii în vacanţă! Vedeţi că această aşa-zisă benă este pur şi simplu alipită de posteriorul maşinii, unde în mod normal, la Atlas, se găseşte un hayon clasic de SUV. Deci până şi muchiile de sudare a "benei" nu au fost camuflate nici într-un fel! Drept rezultat, Farizon FX oferă spaţiu generos pe interior, ca un Atlas, dar bena pare a fi inutilă cu spaţiul pe care-l oferă.
Astfel ajungem şi la substratul tehnic al acestui pick-up, care este identic cu cel al lui Atlas. Respectiv, Farizon FX are o platformă clasică de SUV, nu una cu cadru dur, suspensia fiind şi ea una apropiată mai mult de un crossover sau sedan, dacă vreţi, decât de un offroader sau o utilitară rezistentă. Pick-up-ul va fi capabil de sarcini blânde, or poate tracta greutăţi de până la 540 kg. În lungime bena măsoară 1,125 mm, lăţimea fiind de 1,230 mm. Pentru comparaţie, Volkswagen Amarok, care nu este nici pe departe cel mai mare pick-up din cele existente, are o benă de 1,555 mm lungime şi 1,620 mm lăţime, fiind capabil să transporte 825 kg de greutăţi.
Interiorul lui Farizon FX este şi el identic cu cel al lui Atlas, precum şi gama motorizărilor. Ei bine, nu gama, ci singurul motor disponibil, benzinarul turbo de 1.8 litri, ce dezvoltă 184 CP şi se cuplează la o cutie robotizată cu 7 rapoarte şi (atenţie!) tracţiune pe puntea faţă.
0
24,236
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!