Li One, SUV-ul chinezesc pe aţi vrea să-l vedeţi în Europa, chiar şi cu benzinar de 1.2 litri sub capotă

5 Ianuarie 2021, 11:59
Denis Godorozea
Li este un tânăr brand chinezesc, lansat abia în 2019 pe piaţa internă cu un singur model în gamă, SUV-ul numit One. Acesta are dimensiuni similare cu Audi Q7 şi pare a fi un plug-in hybrid, la o primă vedere. Substratul său tehnic, însă, este ceva mai avansat, astfel încât modelul poate fi numit un electromobil cu motor cu combustie internă în rol de range extender, iar de rând cu aspectul exterior decent şi habitaclu luxos, acesta poate fi numit drept un automobil chinezesc de vis. De altfel, startul de succes pe piaţa din China vine doar să confirme acest lucru.
Pe piaţă această maşină este cunoscută cu denumirea Li (Leading Ideal), care face referire şi la numele fondatorului — Li Xiang. Primul model a fost denumit One, fiind un SUV de dimensiuni medii cu o lungime totală de 5,020 mm şi un ampatament de 2,935 mm. Premiera maşinii a avut loc mai devreme, dar a trecut neobservată pe lângă noi ca fiind o nouă creaţie a unui startup tânăr cu şanse minime de succes. Debutul comercial, însă, a spulberat scepticismul, or pe parcursul anului 2020 chinezii au livrat 32,624 automobile, în creştere cu aproape 530% comparativ cu anul 2019. Astfel, ne-am propus să descoperim această creaţie a inginerilor chinezi, care pare să implementeze tehnologii de talie mondială.
Li One are la bază o platformă originală, creată de forţele inginerilor companiei Li. Cel mai probabil, este vorba despre o arhitectură modulară, care va sta ulterior la baza altor modele, de dimensiuni mai compacte. Platforma prevede instalarea a două motoare electrice, care să acţioneze roţile celor două punţi prin intermediul sistemului electronic de tracţiune integrală. Totodată, maşina mai are un motor cu combustie internă montat sub capotă, un benzinar turbo de doar 1.2 litri, dar care nu este conectat cu transmisia, având un rol de range extender. O asemenea soluţie abia urmează să ofere cei de la Mazda cu noul lor SUV electric MX-30, dar care va utiliza un motor rotativ.
În această ordine de idei, chinezii nici nu oferă informaţii despre performanţele motorului termic, or acesta vine doar să încarce bateria de 40.5 kWh, ce alimentează cele două motoare electrice. Cu ajutorul motorul termic şi combustibilului din rezervor, maşina indică o autonomie de până la o mie kilometri, după care va trebui încărcată de la o priză sau alimentată cu combustibil pentru a continua drumul. Fără a include motorul termic, doar cu energia stocată în baterii SUV-ul poate rula până la 180 km, fără careva limite impuse performanţelor dinamice. Apropo, Li One accelerează până la 100 km/h în 6.5 secunde.
Aceste performanţe se datorează celor două motoare electric. Cel situat în partea frontală oferă 136 CP, pe când cel posterior livrează 190 CP. Astfel, puterea cumulativă a sistemului constituie 326 CP şi 530 Nm, iar această configuraţie este şi singura disponibilă la acest moment. Acelaşi lucru se atestă şi în cazul echipărilor, fiind disponibilă doar una, de top, care poate răsfăţa chiar şi cei mai pretenţioşi automobilişti din occident.
Designul exterior al lui Li One pare să se inspire concomitent de la mai multe modele europene sau chiar japoneze, dar cert este că tabloul general este unul original şi arătos. Şi mai mult SUV-ul uimeşte cu interiorul său, tapisat standard cu piele fină Nappa, unde se oferă 3 rânduri de scaune în configuraţie 2+2+2. În singura interpretare One oferă un nivel sofisticat de opţiuni, cu tot soiul de încălziri şi reglaje electrice, totodată este inclus şi un set generos de sisteme de siguranţă activă şi un sistem de pilot automat de nivelul II, respectiv cu un cruise-control adaptiv, sistem de menţinere a benzii de circulaţie şi frânare automatizată de urgenţă.
Planşa de bord are incluse 3+1 ecrane, într-o configuraţie asemănătoare cu ceea ce se oferea pe Mercedes-Benz în ultimii ani. Respectiv, ecranul din spatele volanului este rezervat strict instrumentarului de bord digital cu multiple posibilităţi de personalizare. Ecranul central are rolul de sistem multimedia, pe când cel de-al treilea ecran este dedicat strict pasagerului faţă. Mai jos, pe tunelul central, se regăseşte un ecran cu comenzi tactile rapide pentru sistemul de climatizare şi sisteme periferice de primă necesitate.
Preţul pentru SUV-ul cu toate cele enumerate constituie aproximativ 57,000 dolari americani. În aceste condiţii Li One a reuşit să cucerească preferinţele cumpărătorilor chinezi, reuşind să încheie anul pandemic cu livrări de peste 30 mii unităţi. Urmează diversificarea gamei şi, cel mai probabil, debutul comercial pe alte pieţe. Cum credeţi, ar fi un asemenea Li One competitiv în Europa, dacă ar menţine caracteristicile sus menţionate şi acest preţ?
0
13,709
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!