Premieră: Volkswagen Polo GTI facelift! Cea mai compactă sportivă germană primeşte un pilot semi-automat

30 Iunie 2021, 17:01
Denis Godorozea
La câteva săptămâni distanţă de premiera versiunii actualizate Volkswagen Polo, germanii dezvăluie astăzi şi noul Polo GTI facelift, cea mai performantă versiune din gamă. Compacta nu a beneficiat de prea multe modificări tehnice, dar se distinge acum de gama obişnuită printr-un kit aerodinamic mai agresiv, inspirat de modelul mai mare Golf GTI.
Tradiţional, facelift-ul aduce versiunii GTI o bună parte din modificările aplicate anterior şi celorlalte motorizări. Astfel, Polo a primit faruri şi blocuri optice posterioare noi, cu semnături redesenate pentru luminile LED, incluse standard pentru versiunea de performanţă a compactei. Polo GTI a mai primit o bară frontală inspirată de Golf GTI, cu câte două elemente LED integrate şi o priză de aer imensă pe partea de jos. Placa orizontală de culoare roşie a devenit elementul distinctiv al gamei GTI, inclus acum şi pe Polo.
Standard Polo GTI este echipat cu faruri matrice IQ.Light şi un set de jante din aliaj uşor cu diametru de 17 ţoli. Opţional sunt oferite şi jante din aliaj de 18 ţoli. În raport cu celelalte motorizări Polo, varianta GTI are suspensii cu componente noi, ce rezultă într-o gardă la sol micşorată cu 15 mm.
Un nivel ceva mai generos de echipare este valabil şi pentru habitaclu, unde Polo GTI are incluse standard două ecrane la bord: unul de 10.25 inch pentru instrumentarul digital şi cel de-al doilea, tactil, cu diagonală de 8 inch pe post de sistem multimedia. Ca şi pe modelele mai mari din gamă, setul de comenzi pentru sistemul de climatizare este tactil acum. O opţiune nouă pentru Polo GTI este sistemul de pilot semi-automat de nivelul II, cu cruise control adaptiv Travel Assist, funcţional la viteze de până la 210 km/h, capabil să frâneze automatizat inclusiv în faţa pietonilor.
Sub capota versiunii de performanţă este instalat acelaşi benzinar de 2.0 litri, turbo, cu 4 cilindri, precum şi pe versiunile de până la facelift. De menţionat, că această motorizare de top a fost actualizată acum un an, odată introducerea normelor de poluare ceva mai severe în Europa. Chiar şi aşa, în raport cu interpretarea precedentă motorul dezvoltă acum 207 CP, sau cu 7 CP mai mult decât anterior, cuplul maxim fiind acelaşi, de 320 Nm. Motorul se cuplează exclusiv la cutia robotizată DSG cu 7 rapoarte şi dublu ambreiaj. Aceste metamorfoze i-au permis compactei să îmbunătăţească caracteristicile dinamice cu 0.2 secunde în exerciţiul de acceleraţie 0-100 km/h, pentru această repriză fiind nevoie acum de 6.5 secunde. Viteza maximă a fost majorată cu 2 km/h până la 240 km/h.
0
1,284
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!