O motocicletă clasică Honda, produsă acum 24 ani, care n-a fost scoasă niciodată din cutie, scoasă la vânzare în Franţa

30 Ianuarie 2022, 18:47
Ilie Toma
Honda a avut modele de motociclete cu o inginerie adeseori mai fascinantă chiar decât cea a maşinilor sale. Arhitecturi unice în construcţia motoarelor, concepte unice de motociclete simple în esenţă, dar care puteau îndura şi înconjurul lumii, toate astea au fost parte din filosofia motocicletelor Honda mulţi ani. Iar motocicleta asta clasică, despre care vorbim azi, e tocmai o reeditare a acelei glorii de cândva, fiind, pe deasupra, şi un exemplar care a fost livrat cumpărătorului, dar aşa şi n-a mai fost despachetat niciodată din cutia sa, rămânând nou până azi.
În anii 1961-1962, Honda a avut un model de curse, numit RC110, unicitatea căruia consta în faptul că acesta avea un motor cu un cilindru, dar care lucra în 4 timpi şi avea doi arbori cu came, cu 4 valve! Motorul putea urca pe atunci la 14,000 rpm şi producea 9.5 CP din 50 cm cubi. Acest raport de randament, aplicat la o maşină cu 4 cilindri azi, de exemplu, ar însemna să scoatem 380 CP dintr-un motor de 2.0 litri, fără turbină!
Foto: Motocicleta RC110 de curse, anii 1961-1962

Mai mult ca atât, pe atunci această motocicletă de curse a fost echipată cu o cutie de viteze cu 8 trepte, iar apoi chiar s-a trecut la o cutie cu 9 trepte! În 1962! Şi tot atunci, turaţiile maxime ale motorului au fost crescute la 17,000 rpm.
Foto: construcţia motorului

Pentru a celebra ingineria motocicletei de cursă, cei de la Honda au decis să producă şi un model civil atunci, pe care l-au numit CR 110 Club Racer, disponibil în două versiuni. Motorul avea o construcţie similară, dar una din versiuni producea 7 CP la 12,000 rpm, iar alta 8.5 CP la 13,700 rpm. S-au vândut doar vreo 220 exemplare pe atunci, dar modelul a rămas o legendă printre colecţionari.
Foto: Mdelul civil Honda CR110 din 1962

În anul 1997, însă, Honda a vrut să marcheze acel model genial din 62 cu un tribut şi a produs un model numit Honda Dream 50 sau AC15. Designul era unul retro, inspirat din modelul din 62, iar construcţia motorului era una practic identică — tot 50 cm cubi, tot un cilindri în 4 timpi, tot 4 valve şi doi arbori cu came. Motorul dezvolta 5.6 CP, iar frânele erau cu discuri pe ambele roţi. Cutia era una cu 5 trepte.
Foto: Hodna Dream 50, lansată în 1997, ca omagiu cele din 1962

Anume o asemenea motocicletă Dream 50 este şi cea din cutie, despre care vorbim azi. Motocicleta a fost produsă şi livrată în 1998, acest model fiind produs doar în 1997 şi 1998. A fost livrată în Franţa şi a fost ţinută aşa, împachetată, vreme de 24 de ani!
Este, deci, o motocicletă absolut nouă, în stare de uzină, cu lubrifianţii originali, iar căile sale de combustibil n-au văzut niciodată în ele benzină, fapt care le păstrează de obicei starea intactă odată cu trecerea timpului. Faptul că motorul acestei motociclete n-a pornit niciodată îl face nou şi azi, fără necesitatea de a fi dezasamblat şi reanimat înainte de a fi pornit.
Practic, fericitul cumpărător al acestei motociclete va avea el plăcerea primei despachetări a unei motociclete legendare, fixării accesoriilor pe ea şi a primei porniri!
Cât costă? Motocicleta va fi vândută la o licitaţie în Paris, în luna martie. Preţul estimat, însă, e unul neaşteptat de mic, în raport cu notorietatea şi starea de nouă a acestei motociclete. Se estimează că preţul de vânzare va fi cuprins doar între 5 şi 10 mii euro! Pentru orice pasionat de motociclete clasice, însă, asta e o adevărată comoară descoperită în mod neaşteptat, probabil unică în lume!
0
18,779
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!