Acesta e un yacht Brabus, tot cu 900 CP, care costă doar puţin mai mult decât o maşină de la acelaşi atelier

7 Februarie 2022, 11:31
Ilie Toma
Puţini dintre noi ştiu, dar Brabus modifică nu doar maşini, ci şi ambarcaţiuni, având o divizie specializată pentru asta, numită Brabus Marine. Şi ceea ce face Brabus în acel domeniu e foarte similar ca şi filosofie cu ceea ce se întâmplă în tabăra maşinilor ce poartă emblema Brabus — performanţă fascinantă cu mulţi cai-putere şi viteze pe măsură, dar şi un aspect impozant. Azi vorbim despre un asemenea yacht fascinant semnat de Brabus, preţul căruia e, în mod surprinzător, cu doar vreo 40-50 la sută mai mare decât un SUV comparabil cu putere similară, semnat de Brabus
Aşadar, ceea ce vedem aici e un Brabus Shadow 900 — un iaht de 11.7 metri lungime fără a lua în calcul motoarele şi 3.35 metri lăţime. Iar cifra de 900, ca şi la maşinile cu emblemă Brabus, înseamnă numărul de cai-putere ce-i formează performanţa. Da, e un iaht cu 900 CP!
Doar că în cazul acestui iaht, performanţa de 900 CP vinde de la două motoare a câte 450 CP fiecare. Şi pentru că Brabus a vrut performanţă desăvârşită, dar nu are totuşi o experienţă atât de avansată în a modifica motoare maritime cu construcţie specifică, a contractat pur şi simplu două exemplare a unuia din cele mai bune motoare de acest tip din câte există în lume: Mercucry Marine 450R, unde R vine de la racing, iar 450 — de la puterea de 450 CP.
Aşadar, fiecare din cele două motoare ale bărcii e un V8 de 4.6 litri, supraalimentat cu compresor mecanic! Fiecare cilindru are 4 valve, motorul e unul în 4 timpi, fapt care trebuie specificat la motoarele maritime, or, acolo încă există multe motoare în 2 timpi. Motorul operează cu benzină, nu cu diesel, cum se întâmplă în cazul multor ambarcaţiuni mai practice. Aici e vorba de performanţă maximă, aşa că există un rezervor de 730 litri de benzină, din care se alimentează ambele motoare V8, iar sunetul lor e absolut fenomenal, în stilul motoarelor V8 americane supercharged! Şi unde mai pui că aici ai două asemenea motoare!
Sunt motoare proiectate pentru bărci de competiţie, în mare parte, sau pentru asemenea iahturi de lux precum Brabus Shadow 900, iar iahtul celor de la Brabus are, în rezultat, performanţe de viteză ameţitoare printre alte ambarcaţiuni. Viteza maximă a fost omologată la „peste 55 noduri”, ceea ce înseamnă clasificarea de top, iar în kilometri pe oră asta ar însemna peste 102 km/h, ceea ce e deja fascinant de mult, însă viteza de facto e şi mai mare de atât, în funcţie de curajul şi dibăcia celui de la volan şi condiţiile meteo. Şi toate astea cu un vas care cântăreşte 4.5 tone la gol, fără a lua în calcul motoarele.
Ei bine, greutatea e una mică, de fapt, în comparaţie cu alte iahturi de talie similară, iar asta se datorează mai multor elemente de construcţie uşoară, cu materiale sofisticate, inclusiv fibra de carbon.
Iahtul de care vorbim azi are o cameră mare la interior, care e şi dormitor şi sufragerie şi chiar zonă de duş. Pe lângă asta, la etajul superior cabina are atât două locuri lângă volan, cât şi o zonă de sufragerie în spate.
Iar volanul are emblemă Brabus, evident. Tot acolo, la volan, există şi două display-uri mari, toată operarea fiind cât se poate de modernă şi intuitivă, dar pentru mânuirea lui tot ai nevoie de licenţă ca la toate iahturile de acest tip.
Nu lipsesc nici pragurile iluminate Brabus, nici tapiseria cu piele specifică atelierului, similară celei din maşini. Într-un cuvânt, dacă ai deja o vehicul cu 4 roţi Brabus, aici te vei simţi familiar, ca acasă.
Iahtul Brabus de care vorbim a fost lansat într-un număr limitat de 37 de unităţi, iar un asemenea exemplar a fost scos la vânzare de o companie partener a celor de la Brabus, specializată în maşinile de lux. Surprinzător, dar preţul nu e cu mult mai mare decât unei maşini cu 800 sau 900 CP de la Brabus. Spre exemplu, un G-Class pick-up, anunţat recent, cu 800 CP, numit Brabus 800 Adventure XLP Superblack, costă 725,000 euro. Iahtul de care vorbim azi costă 900,000 euro fără tva, ca preţ de export, şi 1,071,000 euro cu tot cu tva-ul german. În lume iahturilor de lux, e un preţ mai mult decât decent, pentru o asemenea performanţă, iar aici ar mai fi de spus că în acest preţ se include şi o remorcă auto, pe care să poţi transporta iahtul, ataşându-l la bolidul tău pe 4 roţi.
0
6,477
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!