Probleme majore pentru Lada în Rusia: creşteri de preţuri de 28%, concediu forţat pentru angajaţi şi stagnare aproape generală a producţiei

16 Martie 2022, 10:39
Redacţia PiataAuto.md
Deşi în primele zile după anunţarea valului de sancţiuni şi retrageri ale o mulţime de producători din Rusia, cei de la AvtoVAZ spuneau că au oprit doar temporar producţia din cauza lipsei de componente, în scurt timp a devenit clar că amploarea problemelor e tot mai mare, iar rezolvarea lor tot mai dificilă. Renault încă nu a anunţat o ieşire totală din Rusia, compania fiind cel mai mare acţionar al AvtoVAZ şi fiind sub presiuni enorme de a amâna cel puţin un anunţ ferm. Deocamdată se operează cu sistări de producţie pe termene nedeterminat, dar chiar şi aşa, valul de probleme pentru AvtoVAZ şi maşinile sale Lada e nemaivăzut.
În primul rând fabricile AvtoVAZ din Rusia sunt inactive de aproape 3 săptămâni, de la scurt timp după începerea războiului din Ucraina. Acum câteva zile s-a anunţat că producţia va fi reluată azi, 16 martie, însă doar la fabrica din Togliati, doar pentru două modele — Granta şi Niva Legend — şi doar pentru 3 zile, până la 18 martie! Anterior oficialii de la AvtoVAZ declaraseră că în contextul lipsei de componente externe, ei ar putea produce doar modelele bazate pe familia Niva, lansată în anii 70 şi evoluată acum în două modele, Niva Travel şi Niva Legend. Însă şi producţia acestor modele trebuie readaptată pentru a se putea face asta.
Acum două zile, unul din guvernanţii ruşi, Konstantiv Suntsov, a anunţat că pentru a putea produce modelul mai modern, Lada Vesta, doar cu componente locale, va fi nevoie de tocmai 2 ani.
Între timp, s-au scumpit brusc preţurile pentru deservirea tehnică a maşinilor Lada în centrele de deservire tehnică, cu circa 15-20%, iar cea mai mare scumpire au înregistrat-o automobilele noi Lada. Acestea au avut un salt major de preţ pe 1 martie, iar ieri a mai fost anunţat o altă majorare, ce intră în vigoare de azi. Media majorărilor constituie 28%, dar modelul Lada Largus, de exemplu, care e o fostă Dacia Logan MCV retuşată şi pentru care mai multe componente vin de la fabrica Dacia din România, s-a scumpit cu aproape 50%!
Şi, în fine, azi dimineaţă fabrica AvtoVAZ a anunţat că va trimite cei peste 30 mii angajaţi ai săi în concediu forţat în luna aprilie, folosind perioada concediului anual normal, din august, acum, în aprilie, mutarea concediului având loc printr-un ordin general. Astfel, managerii fabricilor AvtoVAZ speră că în perioada concediului vor mai reuşi să adune componente pentru o perioadă de funcţionare a fabricii.
În acelaşi timp, Renault, acţionarul majoritar al AvtoVAZ, nu a pornit deloc liniile de producţie la fabricile sale proprii, de când le-a oprit, imediat după pornirea războiului. Acum câteva zile Renault a anunţat că termenul estimat iniţial e imposibil de respectat, iar producţia e pur şi simplu imposibilă logistic deocamdată.
0
2,526
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!