Probabil cel mai fascinant Ford Mustang clasic pe care ţi-ai putea dori să-l deţii, într-un exemplar superb, scos la vânzare în SUA

8 Iulie 2022, 21:26
Ilie Toma
Mustang-urile clasice, în general, nu mai au nevoie de nicio prezentare printre pasionaţii de maşini. Majoritatea le ştiu formele şi ştiu că anii 1967-1971 au rămas cam cei mai doriţi ani de fabricaţie pentru modele clasice. Dar maşina despre care vorbim azi nu e un simplu Mustang clasic, ci un Boss. Un Boss 429, dacă e să fim mai exacţi.
Primul Boss lansat, purta numele de Boss 302 şi fusese creat pentru a concura cu Camaro Z28 în cursele Trans-Am din SUA, dar, întrucât era nevoie de un număr minim de unităţi produse pentru ca bolidul de cursă să se poată califica, fanii au putut să se bucure şi ei de asemenea picanterii.
Însă pe la mijlocul anului 1969 a apărut o versiune şi mai puternică, şi mai desăvârşită, numită Boss 429. Ca şi la 302, cifra de 429 din numele modelului semnifică numărul ţolilor din cilindreea modelului sau, mai pe înţelesul nostru, motorul avea 7,0 litri! Era un motor V8, fireşte, şi era de-a dreptul uriaş, fiecare cilindru având 875 cm cubi, deci cam cât un întreg motor de 0,9 litri şi 3 cilindri din zilele noastre.
Motorul a trebuit modificat pentru a încăpea, fizic vorbind, sub capota lui Mustang. Oficial, motorl dezvolta 375 CP, dar legendele urbane spuneau că, de fapt, acesta dezvolta circa 500 CP.
Caracterul distinctiv al lui Mustang Boss 429 era discreţia. Fără aripi super evazate, fără linii contrastante trasate de-a lungul maşinii. Doar după incizia de pe capotă şi inscripţiile de pe aripile frontale îţi putea da seama că ai în faţa un Boss 429. Ei bine, şi încă atunci când îl vedeai din spate, cum te lasă neputincios departe.
Maşina asta s-a produs doar în 1969 şi 1970. În 1969 s-au fabricat 859 exemplare de Boss 429, iar în 1970 — alte 499 exemplare, unul din ele fiind şi exemplarul despre care vorbim azi. Din cele 499, doar 52 de exemplare au avut această culoare magnifică de verde Grabber, ca şi acest exemplar.
Acest Mustang este, aşadar, probabil cel mai fascinant Ford Mustang clasic pe care ţi-ai putea dori să-l deţii, fiind într-o ipostază supremă ca motorizare şi ediţie, iar pe deasupra şi foarte rar şi adorat.
Exemplarul ăsta, din 1970, are o istorie completă a proprietarilor interior, printre ei numărându-se pilotul Javier Quiros din Costa Rica şi pasionatul american de Mustang-uri Jackie Jones.
La un moment dat, maşina a fost complet restaurată de Ryan Horchen, de la renumitul atelier H&H Performance. Şi a beneficiat de o mentenanţă aproape obsesivă, cu păstrare în garaj cu temperatură şi umiditate controlată.
Este, deci, un exemplar excepţional, într-o stare excepţională, care a avut parte şi de grija extraordinară a proprietarilor săi anterior. Valoarea sa, aşadar, este una cu 6 cifre, dar s-ar putea să urce şi spre 7 cifre, întrucât va fi vândut la o licitaţie din luna august din SUA.
Cu siguranţă, însă, lista de doritori de a licita pentru el va fi uriaşă!
0
2,281
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!