Un service Tesla a dezactivat prin soft o parte din bateria unei maşini cumpărate la mâna a doua în SUA şi a cerut 4500 dolari pentru deblocarea ei

27 Iulie 2022, 15:30
Redacţia PiataAuto.md
Un caz cu totul ieşit din comun a fost raportat de către un cumpărător al unei Tesla la mâna a doua din SUA. De fapt, cumpărătorul e al treilea proprietar al maşinii şi după ce şi-a dus maşina la un service Tesla pentru actualizări de soft, s-a pomenit că producătorul i-a blocat prin soft o parte din capacitatea bateriei, cerându-i 4.500 dolari pentru deblocarea ei. Să explicăm ce s-a întâmplat, de fapt.
Poză simbol

Ideea e că Tesla a avut o perioadă în care vindea versiuni 60 şi 90 a lui Model S, adică maşini cu baterie de 60 kWh şi de 90 kWh, Oricât de straniu ar suna, dar, de facto, bateriile erau aceleaşi în ambele cazuri, de 90 kWh, doar că maşinile cu indicele 60 aveau o limitare de soft, care le reducea capacitatea utilizabilă la 60 kWh. Pare absurd, însă era o metodă de ierarhizare a modelelor fără a proiecta două baterii, ci doar una. Aşa se întâmplă şi la motoare cu ardere internă uneori, când există două motoare diesel de 2,0 litri, cu aceleaşi componente, iar unul are 150 CP şi altul 190 CP, singura diferenţă fiind softul şi presiunile ajustate de acelaşi soft.
Ulterior Tesla propunea cumpărătorilor să le facă un „upgrade” de autonomie, la un cost adiţional, rescriind softul de la versiuni 90 pe maşinile de 60. Efectiv, Model S 60 devenea Model S 90 doar prin actualizarea de soft vândută de producător. Iar unii proprietari chiar lipeau şi emblema 90 după asta. Aceste lucruri se întâmplau mai mulţi ani în urmă, fiind date uitării, mai ales că apăruseră şi mai mulţi băieţi pricepuţi, care făceau asemenea deblocări de soft şi fără costurile mari cerute de Tesla.
Un proprietar de Tesla din SUA, însă, şi-a cumpărat Tesla sa cu parcurs mare cu câteva luni în urmă, ea fiind un asemenea exemplar actualizat la versiunea 90, însă probabil neautorizat. Întrucât e tocmai al treilea proprietar, nu mai ştie când i s-a făcut actualizarea, dar omul era fericit că maşina sa are 90 kWh baterie utilizabilă. S-a dus la un centru de deservire Tesla să-şi facă actualizare de soft, întrucât maşina avea un soft vechi, care mergea destul de lent. Cei de la service l-au sunat şi i-au spus că au găsit o „eroare” la maşina sa şi că update-ul o va „rezolva”.
Când a venit să-şi ia maşina, proprietarul a constatat că bateria i-a fost limitată din nou la 60 kWh, autonomia reducându-i-se cu circa 135 km. Acesta a încercat să le explice celor de la service că a cumpărat maşina ca una de 90 kWh, că nu i se pare corect ca cei de la Tesla să-i fi blocat o parte din baterie, însă cei de acolo au fost de neînduplecat şi i-au cerut 4.500 dolari pentru deblocare.
Proprietarul de Tesla s-a adresat unui IT-ist, pe nume Jason Hughes, care a făcut public cazul, menţionând că Tesla s-a comportat în acest caz exact ca acei care blochează sau criptează computerele şi cer apoi răscumpărare pentru a le debloca. Postarea IT-istului a devenit foarte populară, iar Tesla a reacţionat, anunţând că service-ul cu pricina îi va debloca gratuit bateria maşinii, fără vreun cost, menţionând totodată că a fost o neînţelegere regretabilă la mijloc.
0
32,436
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!