Mercedes a arătat public prototipul lui eActros LongHaul, primul camion electric de distanţe lungi a mărcii, cu autonomie de 500 km

20 Septembrie 2022, 13:40
Ilie Toma
Încă în luna mai 2022, Mercedes anunţa primele informaţii şi schiţe de imagini cu eActros LongHaul, model care promitea să intre în producţia de serie peste doi ani şi să devină primul camion electric de distanţe lungi a mărcii germane. Acum Mercedes a adus şi primul camion prototip la salonul IAA din Hanovra, unde l-a dezvăluit pe viu şi a anunţat mai multe informaţii curioase despre acesta.
Astfel, Mercedes a reconfirmat ţinta de 500 km autonomie, însă vorbeşte deja cu aproximaţie despre ea. Motive de a pune la îndoială autonomia de viaţă reală există, or, Mercedes a anunţat că va echipa camionul cu seturi de baterii de vor totaliza 600 kWh de energie, iar asta ar însemna un consum de doar 120 kWh/100 km de energie, pentru a asigura autonomia de 500 km. Autobuzele curente Mercedes, cu greutate totală mai mică, au un consum de peste 120 kWh/100 km, iar dacă se mai iau în consideraţie climatizarea şi sarcina sporită, pot ajunge la 180 kWh/100 km. Iar în cazul lui eActros LongHaul, ne referim la un camion care trebuie să transporte încărcături şi să aibă o masă totală, cu tot cu remorcă, de circa 42 de tone, la viteze de autostradă.
Marele avantaj pe care-l menţionează Mercedes va fi capacitatea bateriilor de fi încărcate cu o putere de până la 1 MW, dacă vor exista asemenea staţii. Asta ar însemna că o încărcare de la 20 la 80% să dureze sub 30 de minute. Bateriile vor fi de tip LFP, adică litiu-ion fosfat, avantajul acestora fiind o durată de viaţă mai lungă şi o proporţie mai mare a energiei nete utilizabile, faţă de capacitatea totală.
Setul de baterii va fi capabil să livreze o putere continuă de 400 kW, ceea ce înseamnă că va putea alimenta motoare cu o putere totală echivalentă de circa 400 kW, sau 543 CP. În cazul lui eActros LongHaul, vor fi două motoare, care vor propulsa roţile unei singure punţi.
E interesant că Mercedes menţionează că atunci când va demara producţia de serie a noului eActros LongHaul în 2024, la uzina din Worth, specializată în fabricarea familiei Actros, acesta va fi şi primul camion electric al mărcii care va fi asamblat complet pe linia de producţie, întrucât camioanele electrice actuale sunt asamblate parţial pe linie, după care li se montează separat sistemele de propulsie şi bateriile. Şi aici e curios că Volvo a anunţat în vara acestui an că a demarat un asemenea proces de producţie integrată pentru camionul său electric de distanţe lungi, FH electric, care e deja disponibil şi produs. Prin urmare, cei de la Volvo i-au devansat cu cel puţin doi ani la acest capitol pe cei de la Mercedes-Benz.
În cazul germanilor, mai multe exemplare de test eActros LongHaul vor fi oferite unor companii precum Amazon şi Rhenus în 2023, pentru ca acestea să fie exploatate şi urmărite, înainte de producţia propriu-zisă.
0
906
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!