Mercedes a dezvăluit noul EQE SUV, modelul electric cu o baterie proiectată să reziste 250.000 km

17 Octombrie 2022, 10:52
Ilie Toma
Mercedes a dezvăluit încă un model electric în gama sa, numit EQE SUV, care e mai mic decât EQS SUV şi e o paralelă în talie de SUV a lui EQE. Deci, acum Mercedes are 4 modele electrice lansate pe noua arhitectură electrică — limuzinele EQS şi EQE şi SUV-urile EQS SUV şi EQE SUV. Iar noul model are un design aproape tras la indigo cu celelalte modele, ajustat doar la scara potrivită, astfel încât nu aduce absolut nicio surpriză în materie de forme sau siluetă. Ba chiar aminteşte acum un pic şi de EQA, SUV-ul electric mai mic, construit pe baza modelului GLA. Şi, apropo, noul EQE e debutat simultan şi cu ipostaza sa AMG.
Aşadar, vorbind de versiunile normale ale lui EQE SUV, acestea vor fi disponibile în trei versiuni. Una din ele va fi cu tracţiune spate, cu un singur electromotor, şi se va numit EQE 350+. Ea va livra 292 CP şi 565 Nm şi promite o autonomie cuprinsă între 480 şi 590 km.
Următoarea în ierarhie e EQE 350 4MATIC, această versiune având exact aceeaşi putere de 292 CP, dar care e livrată de două electromotoare, câte unul pe fiecare punte. Cuplul maxim e mai mare, totuşi, ajungând la 765 Nm. Autonomia promisă e mai mică, oscilând între 459 şi 558 km.
Versiunea de top din gama non-AMG va fi EQE 500 4MATIC, care vine tot cu două electromotoare şi o putere cumulată de 408 CP, cu un cuplu de 858 Nm. Autonomia e aproape identică, oscilând între 460 km şi 547 km.
E curios că nu e anunţată capacitatea exactă a bateriei, însă consumul e unul mare, tipic SUV-urilor electrice grele, oscilând între 17,7 kWh/100 km pentru versiunea cu tracţiune spate în condiţii ideale şi 21,8 kWh/100 pentru aceeaşi versiune sau chiar până la 22,7 kWh/100 km pentru versiune cu tracţiune integrală. Deci, putem prezuma o capacitate netă de 104 kWh pe toate cele 3 versiuni, întrucât cam asta e cifra care rezultă din toate calculele consumului raportat la autonomie.
Bateria poate accepta o putere maximă de încărcare de doar 170 kW, deci jumătate faţă de cât pot accepta modele precum Hyundai Ioniq 5 şi 6 sau Porsche Taycan. E interesant că Mercedes menţionează şi o garanţie de durată a vieţii bateriei de 10 ani sau 250.000 km. Aparent, sună frumos, dar asta înseamnă că cine va cumpăra această maşină la mâna a doua peste 8-9 ani va avea riscul de a înfrunta un posibil schimb al bateriei.
În fine, Mercedes a dezvăluit şi versiunea AMG a noului său SUV electric, care vine în ipostază EQE 43 4MATIC SUV şi EQE 53 4MATIC+ SUV. Puterea primei versiuni e de 476 CP, iar celei de-a doua — de 626 CP sau 687 CP dacă se optează pentru un pachet de performanţă. Aici bateria funcţionează la un voltaj şi mai mic, de 328 V, faţă de 400V ai versiunilor standard. Iar puterea maximă e livrată porţionat, doar în regimurile Sport+ şi Race. În mod normal, maşina oferă doar 85% din putere, ca să poată avea o autonomie decentă, iar în regim de iarnă — doar 50%, ca să nu derapeze prea uşor pe asfalt ca pretext oficial. Una din versiune cântăreşte 2,6 tone la gol, iar cealaltă — 2,7 tone.
Autonomia declarată e de 431-488 km pentru EQE 43 şi de 375-470 km pentru EQE 53. Viteza maximă e limitată la 210 km/h în primul caz şi la 220 sau 240 km/h în al doilea caz.
0
2,252
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!