Acesta e un feribot rapid, dotat cu 4 motoare V16 ce însumează 26.000 CP, care a aşteptat 2 ani pentru a intra în operare acum între Japonia şi Coreea de Sud

12 Noiembrie 2022, 15:54
Redacţia PiataAuto.md
Feriboturile sunt, de obicei, vase gândite mai ales pentru a fi practice şi încăpătoare la numărul de pasageri şi maşini pe care pot să le ia la bord, dar şi eficiente în consum. Despre feriboturi care să fie aproape la fel de rapide ca iahturile performante nu se prea vorbeşte niciodată. Totuşi, acum între Japonia şi Coreea de Sud va exista un asemenea feribot rapid, numit Queen Beetle, care e echipat cu patru motoare MTU Rolls-Royce şi care a aşteptat 2 ani pentru a putea intra în operare.
Feribotul a fost construit în Australia, la şantierele companiei Austral şi a fost livrat comanditarului în septembrie 2020. Dar, din cauza restricţiilor pandemice de călătorie în Japonia, feribotul n-a putut să efectueze rutele de conexiune între Japonia şi Coreea de Sud, pentru care a fost comandat. Abia acum, când restricţiile au fost ridicate în totalitate, acest feribot cu o inginerie fascinantă va începe a opera pe ruta maritimă între porturile Busan din Coreea de Sud şi Fukuoka în Japonia, pe o distanţă de 200 km pe mare.
Feribotul are o construcţie numită în termeni maritimi trimaran, ceea ce înseamnă existenţa a trei corpuri conturate în inferioară, în acest caz fiind vorba de corpul central principal plus două laterale mai subţiri. Construcţia poate fi văzută uşor în imaginea de mai jos, făcută în momentul construcţiei şi pregătirii pentru livrare.
Feribotul Queen Beelte are 83,5 metri lungime şi poate adăposti 502 pasageri la bord, plus o echipă de 20 de oameni. Feribotul poate transporta doar pasageri, nu şi automobile, apropo. Principala caracteristică a feribotului e rapiditatea cu care poate naviga, viteza sa ajungând la 36,9 noduri, echivalentul a aproape 70 km/h. Asta ar fi cu minim 50% mai mult decât feriboturile obişnuite, iar cu viteze de 90-110 km/h deja navighează cele mai rapide iahturi.
Şi e interesant că viteza de mai sus e una nominală, pentru care motoarele nu trebuie să funcţioneze la putere maximă, deci teoretic ea poate fi şi mai mare, doar că în regulară nu va fi folosită.
Propulsia e asigurată de 4 motoare diesel MTU Rolls-Royce, cuplate la 4 cutii de viteze de origine ZF, fiecare din ele dirijând câte o turbină de apă KaMeWa. Motorul e produs de divizia de motoare marine a grupului Rolls-Royce care produce şi motoare de avioane, el fiind o entitate separată de producătorul de automobile Rolls-Royce, ultimul aparţinând grupului BMW.
Fiecare din cele 4 motoare e un V16 de 4,55 metri lungime, 1,94 metri lăţime şi 2,92 metri înălţime. Capacitatea cilindrică a unui asemenea motor de 16 cilindri este de 186,1 litri, iar puterea sa maximă ajunge la 6.522 CP. Deci, feribotul cu 4 motoare are o putere cumulată de 26.088 CP!
Cu o asemenea putere şi o viteză de deplasare de aproape 70 km/h, călătoria dintre Coreea de Sud şi Japonia va dura circa 3 ore, iar condiţiile de la bord sunt şi ele de natură să ofere un confort sporit, cu mult peste media feriboturilor obişnuite.
0
7,651
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!