Acesta e un rar Messerschmitt KR175 din România, venit să-şi perfecteze ITP-ul, la peste 66 de ani de când e fabricat

9 Noiembrie 2022, 10:28
Redacţia PiataAuto.md
O maşină rară şi curioasă în ingineria sa şi-a făcut apariţia de curând la sediul RAR din Calea Griviţei din Bucureşti. E vorba de Messerschmitt KR175, fabricat între 1953 şi 1956, iar exemplarul din România are încă vopseaua originală, de uzină, pe el!
Dacă numele Messerschmitt aminteşte mai ales de avioanele de luptă din cel de-al doilea război mondial, după război compania a fost nevoită să-şi reprofileze o mare parte din activitate, iar KR175 a fost primul vehicul produs după un acord cu inginerul aeronautic Fritz Fend, care avea deja dezvoltat un vehicul pentru persoane cu dizabilităţi. Messerschmitt KR175 a devenit, astfel, un triciclu evoluat din ceea ce avea deja conceput Fend.
Vehiculul are trei roţi, aşadar — două în faţă, directoare, şi una în spate, motrice. Şi-a câştigat şi porecla de Kabinenroller, pentru că asta era în esenţă, un soi de motoretă cu cabină. Pe lângă geamuri, maşina avea o cupolă transparentă, realizată din material acrilic, care dădea vehiculului un design final interesant, cu o viziune ca într-un avion de luptă.
Totuşi, în interior nu exista un volan de automobil, ci un ghidon de motoretă, cu un scaun în faţă şi un soi de banchetă mai mare în spate.
Messerschmitt KR175 era propulsat de un motor cu un singur cilindru, în doi timpi, răcit cu aer, cu o capacitate de 175 cm cubi, de unde şi denumirea modelului. Puterea dezvoltată de motor era indicată pe atunci în valoare brută şi netă, cea brută fiind valoarea pe care o putea dezvolta motorul detaşat de toate conductele de admisie şi evacuare, pe bancul de probe, iar cea netă — puterea cu toate conexiunile funcţionale ataşat. La Messerschmitt KR175 puterea brută era de 11 CP, iar cea netă — de 9,1 CP. Cuplul maxim era de 12,75 Nm. Motorul era pornit cu o manivelă iniţial, abia în 1954 venind şi un demaror electric. Apropo, cutia de viteze nu avea marşarier, însă după apariţia demarorului a fost conceput un sistem prin care demarorul era cel care asigura propulsia electrică în direcţie inversă şi maşina putea merge înapoi.
Vehiculul cântărea puţin peste 200 kg şi pretindea că poate atinge o viteză de până la 80 km/h. Ulterior, modelul a derivat într-unul cu motor mai mare şi mai puternic, numit KR200. Au fost produse doar vreo 15 mii de exemplare între 1953 şi 1956, iar cel din România pare să fie unul din cele mai autentice şi bine păstrate dintre toate câte au mai supravieţuit până în zilele noastre.
0
3,259
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!