Un Koenigsegg de doar 2 ani, la care s-au bifat doar opţionale de peste 1 milion de dolari, scos acum la vânzare ca maşină de colecţie
31 Martie 2023, 20:46 Redacţia PiataAuto.md
Rareori se întâmplă să vorbeşti despre un automobil care are doar 2 ani de când a fost produs ca despre unul de colecţie. Dar când o maşină e atât de rară precum acest Koenigsegg Regera, atât de puternică, atât de atipică în combinaţia de culori, şi când pe ea doar dotările opţionale au costat mai mult de 1 milion de dolari, parcă inevitabil se adună toate condiţiile pentru a o considera o piesă de colecţie. Ah, şi pe deasupra, maşina asta nu are nici măcar 1.000 km parcurşi pe odometrul său!
De fapt, are 617 mile, pe bord, fiind o maşină înmatriculată în Texas, ceea ce echivalează cu 990 km parcurşi de când e nouă. Abia de a fost gustată de proprietarul său, deci!
Koenigsegg Regera e un supercar creat prin geniul lui Cristian von Koenigsegg şi al echipei sale din Suedia, lansat în 2015 şi produs între 2016 şi 2022, în doar 80 de exemplare! Panourile de caroserie sunt realizate din fibră de carbon, iar sistemul de propulsie e unul hibrid, ce cuprinde un motor V8 de 5,0 litri şi 3 electromotoare. Da, cei de la Ferrari abia mai târziu au aplicat asemenea formule, iar Lamborghini de-abia acum două zile a prezentat Revuelto, cu 3 electromotoare.
Şi, apropo, bateria lui Koenigsegg are 800V, la fel ca Taycan-ul lansat mai târziu şi ultimele modele Hyundai. Deci, cu siguranţă poate fi considerată o perlă de inginerie vizionară.
Mai mult ca atât, în 2019, Regera a stabilit un record mondial de accelerare de la 0 la 400 km/h şi înapoi la 0 km/h în doar 31,49 secunde, pe aeroportul Rada din Suedia! Deci, încă un motiv de ce maşina asta şi-a marcat deja un loc onorabil în istorie.
E propulsată de un motor V8, cum spuneam, iar două dintre motoare sunt integrate în cutia de viteze, în timp ce al treilea e montat direct pe arborele cotit. Maşina rămâne astfel una cu tracţiune spate, mai aproape de formula clasică de supercar, având şi motorul montat median.
Sistemul de propulsie poate livra 1.500 CP şi 2.000 Nm dacă foloseşte combustibil E85 şi ceva mai puţin dacă ie alimentat cu benzină obişnuită. Maşina asta avea, însă, un pachet suplimentar de performanţă de uzină, care i-a adus puterea la peste 1.750 CP.
Aşa cum spuneam, doar opţiunile au însumat peste 1 milion de dolari, printre ele numărându-se pachetul de performanţă de mai sus, de peste 250 mii dolari, combinaţia specială de culori, dar şi jantele speciale, doar ele costând 57 mii dolari extra. Astfel, preţul final de vânzare a maşinii a fost de 3,2 milioane de dolari când a fost plasată comanda, în 2021.
Acum maşina va fi vândută la licitaţie şi mai are vreo 4 zile până la marele moment al vânzării. Dar, cifrele ofertelor au ajuns deja la 2,6 milioane de dolari, iar pe ultima sută de metri cifrele se pot şi dubla adeseori. Prin urmare, maşina are toate şansele să fie vândută la un preţ frumos, încât să-i asigure proprietarul său şi un profit semnificativ, după doar 2 ani de la prima achiziţie.