O autostradă din Japonia va avea o bandă dedicată doar pentru camioanele autonome, în încercarea de a reduce nevoia de şoferi

4 Aprilie 2023, 11:01
Redacţia PiataAuto.md
Una din cele mai aglomerate autostrăzi care leagă capitala Japoniei, Tokyo, de oraşul Nagoya, va avea o porţiune de 100 km, cuprinsă între Numazu şi Hamamatsu cu o bandă dedicată doar camioanelor autonome, care vor trece un test de viaţă reală. Autostrada are câte 3 benzi pe sens, iar pe banda dedicată camioanelor autonome vor fi instalate mai multe camere şi senzori, care vor monitoriza aceste camioane şi traficul general, sistemul fiind capabil să comunice cu camioanele autonome şi să le alerteze în cazul unei situaţii neobişnuite, pentru ca acestea să poată reacţiona în siguranţă.
Banda va fi dedicată camioanelor autonome începând de anul viitor, iar programul de lungă durată are o viziune în care în timp, camioanele fără şoferi ar circula preponderent noaptea pe autostrăzile din Japonia, când traficul e mai liber. Tocmai de asta, se discută acum că şi marea parte a testelor va fi făcută tot noaptea, existând posibilitatea ca pe timp de zi banda să rămână deschisă şi altor vehicule.
Inginerii care dezvoltă acest program nu vor să mizeze doar pe camerele şi senzorii camioanelor şi spun că e mult mai sigur dacă drumul are integraţi proprii senzori pe el, plasaţi la anumite distanţe, iar astfel există o certitudine mult mai mare de excludere a erorilor. Comunicarea cu aceşti senzori se va face prin conexiune 5G, iar ei vor fi capabili să identifice şi situaţii neprevăzute, precum obiecte căzute pe carosabil sau vehicule staţionate sau deteriorate şi orice alte obstacole ce pot periclita siguranţa traficului.
Japonia a fost multă vreme mai lentă în a testa tehnologiile de condus autonom în ţară, în timp ce companiile şi producătorii le testau în alte regiuni ale lumii. Acum ţara a adoptat un program accelerat de dezvoltare în această direcţie. Din această lună intră în vigoare reglementări care stipulează cum pot avea testări de condus autonom de Nivel 4 pe drumurile publice, iar planurile stipulează o primă introducere a unui serviciu logistic de camioane fără şoferi deja la mijlocul anului 2026. Planul de avansare spre condusul autonom, la rândul său, e parte a unui program guvernamental care vrea să automatizeze mai multe profesii, reducând numărul de oameni implicaţi, pentru a face faţă îmbătrânirii rapide a populaţie din Japonia.
Şi pentru că Japonia a demonstrat de nenumărate ori în istorie că poate face salturi tehnologice uriaşe, foarte rapid, odată cu adoptările de cadru legal şi planuri clare de acum, am putea să ne aşteptăm că în doar câţiva ani un număr mare de camioane să circule fără şoferi în această ţară.
0
2,366
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!