Porsche a dezvăluit noul Cayenne, modelul care şi-a schimbat mai ales interiorul şi păstrat motoarele pe benzină, urcând spre V8 în loc de V6 la una din versiuni

18 Aprilie 2023, 09:02
Redacţia PiataAuto.md
Porsche a dezvăluit noul Cayenne, nou în acest caz însemnând efectiv un facelift, doar că e un facelift major, cu un habitaclu complet schimbat, cum se întâmplă de obicei la schimburile de generaţii. Modelul şi-a păstrat însă toate motoarele pe benzină, nu anunţă vreo versiune electrice, ba chiar versiunea Cayenne S a primit acum un motor V8 în loc de V6-ele precedent. Deci, modelul care generează cel mai mare profit pentru Porsche pune accent în continuare pe motoare mari cu combustie, savuroase în condus.
Despre interiorul noului Porsche Cayenne am vorbit separat şi detailat într-un alt articol, întrucât Porsche l-a dezvăluit ceva mai devreme. Esenţa e că acest interior nou face uz de 3 display-uri mari, inclusiv unul pentru pasager, care va putea afişa filme pe platforme de streaming, şi totodată din habitaclul noului Cayenne au dispărut cam toate butoanele fizice ce ţin de condus şi reglaje ale setărilor de condus, trecând în format digital.
Schimbările la exterior sunt mai tipice unui facelift, fiind discrete şi rezumându-se la o altă formatare a blocurilor optice, şi mici modificări la grile şi proeminenţele barelor de protecţie. Farurile LED din faţă, apropo, au câte 32 mii de LED-uri acum încorporate, fiecare. Apropo, actualizarea noului Cayenne a mers la pachet cu versiunea Coupe a acestuia, ambele trecând prin aceleaşi schimbări.
Suspensia a primit noi amortizoare cu două valve, câte una responsabilă de compresie şi degajare, ceea ce ar trebui să confere un control mai avansat asupra modului în care reacţionează suspensia în diverse scenarii. Şi suspensia pneumatică va avea tehnologia de două valve şi două camere interne de aer.
În Europa, noul Cayenne va debuta cu trei motorizări. Cayenne-ul de start rămâne cu motor V6, care dezvoltă acum 353 CP şi 500 Nm, cu 13 CP mai mult decât anterior şi 50 Nm în plus. Versiunea Cayenne S, însă, a renunţat la motorul V6 de până acum şi a primit un V8 biturbo, care livrează 474 CP şi 600 Nm, cu 34 CP şi 50 Nm mai mult decât motorul V6 anterior. Atât SUV-ul cu siluetă normală, cât şi cel cu siluetă coupe, vor accelera în 4,4 secunde până la prima sută cu noul V8.
Rămâne disponibilă şi versiunea plug-in hibridă a lui Cayenne, care dezvoltă 470 CP. Electromotorul acesteia e mai puternic, având 176 CP şi face tandem cu acelaşi V6 anterior. Bateria a crescut în capacitate, de la 17,9 la 25,9 kWh, ceea ce i-a permis mărirea autonomiei de circulare în regim pur electric până la 90 km. Încărcarea se realizează mai repede decât înainte, însă tot lent în comparaţie cu maşinile electrice, la putere de 11 kW, în timp de 2 ore şi jumătate.
În fine, doar în afara UE va fi disponibil şi Cayenne Turbo GT, în care performanţa motorului V8 biturbo a fost crescută la 659 CP. Această versiune accelerează până la prima sută în 3,3 secunde şi poate atinge 305 km/h!
0
3,461
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!