Acesta e noul Mitsubishi L200, numit şi Triton, primul model al mărcii nipone de mulţi ani încoace, care a fost dezvoltat de la zero, aducând şi un motor nou diesel

28 Iulie 2023, 12:00
Redacţia PiataAuto.md
După ce în ultimul an a tot lansat modele Renault cu sigla sa, Mitsubishi lansează în sfârşit un model propriu, care mai beneficiază şi de un design radical diferit faţă de predecesorul său. E vorba de noua generaţie a pick-up-ului Mitsubishi Triton, numit L200 prin părţile noastre, însă numele de L200 nu figurează de această dată deocamdată în comunicatele oficiale. După ce cam toţi concurenţii din segment au evoluat substanţial, noul model Mitsubishi vrea să ia revanşa şi să devină un model redutabil printre ele.
L200 / Triton a fost vândut până acum în 5,6 milioane de exemplare, din 1978 până în prezent, deci e un model important pentru Mitsubishi. Ultima generaţie s-a reţinut pe piaţă timp de 9 ani şi era deja totală depăşită moral şi tehnic de concurenţi, care nu mai pun accent doar pe capacităţi de trecere sau tactare, ci şi pe confort interior sau motoare mai puternice. Hai să vedem, deci, ce a putut contrapune Mitsubishi acestor tendinţe.
În primul rând, e vorba de o platformă nouă, până şi cadrul dur fiind reproiectat. A fost creată şi o arhitectură nouă a suspensiei, care să poată oferi capacităţi de trecere excelente în offroad, dar să poată asigura şi o ţinută de drum modernă pe drumuri asfaltate. De asemenea, şi direcţia e una nouă, care promite a fi mai informativă.
Mitsubishi menţionează cu mare mândrie că toate aceste elemente au fost dezvoltate doar de inginerii săi, făcând aluzie că nu mai avem de-a face cu clone Renault sau Nissan. Şi trebuie să spunem că s-au cam lăsat aşteptaţi inginerii şi designerii Mitsubishi, ori de mulţi ani încoace până şi modelele proprii anunţate ca generaţii noi erau de fapt nişte redesenări şi recalibrări ale platformelor vechi.
O altă noutate admirabilă, adusă de noua generaţie L200 / Triton este un motor diesel nou, de asemenea dezvoltat doar de Mitsubishi, după afirmaţiile japonezilor. E vorba de un propulsor diesel de 2,4 litri, şi are numele de cod 4N16, urmând a fi disponibil în 3 versiuni de putere. Versiunea cea mai puternică va livra 204 CP şi 470 Nm, făcând uz de o turbosuflantă nouă, nu doar aleasă din oferta curentă a furnizorilor de turbine. Iar aici lucrurile sunt perfect explicabile, întrucât Mitsubishi Motors e unul din cei mai mari producători şi furnizori de turbine în lume, până şi turbosuflantele de pe multe modele Porsche venind de la Mitsubishi.
Vor mai exista şi două versiuni mai slabe ale aceluiaşi motor de 2,4 litri, de 150 CP şi 184 CP. Ambele au o turbină cu geometrie variabilă.
Cutia automată cu 6 trepte, care va fi disponibilă, vine de pe generaţia anterioară, întrucât era foarte apreciată, spune Mitsubishi. Cutia manuală, însă, va fi una fără legătură mecanică directă a levierului cu transmisia, ea operând schimburile de trepte în urma comunicării cu levierul printr-un cablu electric. Astfel, vibraţiile transmisiei nu vor fi transmise în levier, iar tehnologia aminteşte parcă de Koenigsegg, deşi e clar că există diferenţe uriaşe în nivelul de sofisticare.
Sistemul de tracţiune integrală e unul preluat de pe generaţia precedentă, ce a evoluat un pic, primind un diferenţial cu alunecare limitată pe centru, care se asigură că ambele punţi primesc cuplu în situaţii critice. De asemenea, au fost actualizate şi regimurile de control electronic al tracţiunii.
Şi, în fine, noul Mitsubishi a vrut să aibă şi un design distinct, de „bestie” care să-l depărteze de formele şterse şi cuminţi anterioare. Acum Mitsubishi Triton / L200 vrea să fie la fel de fioros ca un Ford Ranger Raptor, de exemplu. Nu ştim dacă i-a reuşit în totalitate — asta o vor decide cumpărătorii — dar e cert că vedem în sfârşit un model Mitsubishi cu design original, mai ambiţios ca alte ţări, de mulţi ani încoace.
0
4,284
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!