Koenigsegg Gemera renunţă la ideea unui motor de 3 cilindri, fără arbori cu came, în favoarea unui V8, pentru a avea 2300 CP în total
10 Iulie 2023, 11:27 Redacţia PiataAuto.md
Dacă am fi să numim cel mai puternic model de serie din lume, până acum ceva timp l-am fi nominalizat pe Bugatti Chiron Super Sport, cu 1.600 CP, dar ulterior a apărut Rimac Nevera electric, cu 1.914 CP. Mai există şi un model japonez, Aspark Owl, cu 2.012 CP, care se prezintă ca un model de serie dar care pare să nu fi livrat încă nici un exemplar de serie. Ei bine, se pare că în curând lumea va avea un nou cel mai puternic automobil din lume — Koenigsegg Gemera, maşină suedeză care promite 2.300 CP! Şi care nu-i scoate doar prin motoare electrice, ci şi cu un V8.
Partea şi mai bizară e că modelul suedez a fost anunţat iniţial în 2020, apoi reconfirmat în 2022 cu un sistem de propulsie cu totul diferit, ba chiar extraordinar de inovativ. Acest sistem de propulsie era unul hibrid, cu un motor cu ardere internă, ajutat de electromotoare, iar motorul pe benzină era unul de doar 2,0 litri şi doar 3 cilindri! Suedezii reuşiseră să scoată 600 CP doar din acel propulsor mic, şi au făcut asta inclusiv datorită unei construcţii diferite a chiulasei şi valvelor, lipsindu-l de arbori cu came, care ar fi deschis şi închis valvele. Au făcut valvele acţionate hidraulic, prin impulsuri electrice şi astfel şi-au asigurat timpi absolut variabili de deschidere a lor.
Pe lângă motorul de 3 cilindri, Gemera mai avea 3 electromotoare, iar în total era prevăzută să livreze 1.724 CP. Se spunea că maşina va atinge prima sută în 1,9 secunde, iar viteza maximă la ajunge la 400 km/h şi mai mult.
În 2022, Christian von Koenigsegg, fondatorul cu minte inginerească din spatele companiei, a publicat un video în care a arătat un prim exemplar Gemera, produs cu statut de prototip, şi în care a pornit şi motorul cu 3 cilindri, arătând cum sună acesta, atât la turaţii moderate, cât şi la turaţii înalte.
Acum în mediul online au apărut imagini de la o întâlnire secretă a lui Cristian von Koenigsegg cu fanii mărcii şi câţiva jurnalişti, unde a fost arătată o altă formulă de propulsie a lui Gemera, în care supercar-ul suedez a renunţat la motorul cu 3 cilindri şi a adoptat un ditamai V8! Mai mult ca atât, acum sistemul de propulsie hibridă a lui Gemera ar urma să ofere 2.300 CP şi 2.750 Nm, cifre de-a dreptul ameţitoare!
Marea întrebare a fanilor, acum, e dacă noua formulă cu motor V8 a lui Koenigsegg Gemera va fi singura şi va înlocui în totalitate motorul cu 3 cilindri, anunţat anterior, sau dacă vor fi disponibile ambele ipostaze, fapt mai puţin probabil. Dacă s-a renunţat total la motorul de 3 cilindri, există o mare intrigă de ce s-a luat această decizie — o fi vorba doar de sunetul bizar şi de felul în care se simte, ori o fi existând o problemă inginerească din lipsa arborilor cu came în construcţie. Cel mai probabil, Christian von Koenigsegg va ieşi în zilele următoare cu o explicaţie video specifică lui, unde va explica toate detaliile şi cauzele unei asemenea decizii.