Porsche lansează cel mai puternic Cayenne din toate timpurile, care vine într-o motorizare hibridă
29 August 2023, 10:29 Redacţia PiataAuto.md
Porsche a lansat azi noul Cayenne Turbo E-Hybrid, un model care urmează tendinţele modelelor performante germane din ultima perioadă de a deveni mai puternic prin integrarea cu sisteme de propulsie hibridă. La fel a făcut-o şi Mercedes cu câteva modele AMG, inclusiv cu motoare V8, la fel a făcut-o şi BMW cu XM, iar acum şi Porsche urmează aceeaşi tendinţă şi dezvăluie un Cayenne ce combină un motor V8 cu un singur electromotor, într-un sistem de propulsie plug-in hibrid.
Motorul V8 twin turbo are 4,0 litri şi scoate 599 CP de unul singur. Electromotorul mai scoate 176 CP, dar împreună cele două motoare vor livra maxim 739 CP metrici şi 950 Nm. Aceşti parametri sunt suficienţi, însă, pentru a face din nou model cel mai puternic Cayenne de serie din toate timpurile.
Viteza maximă ajunge la 295 km/h, iar timpul de acceleraţie de la 0 la 100 km/h e de 3,7 secunde. Unii fani ai mărcii ar putea să fi aşteptat o acceleraţie un pic mai rapidă, dacă tot există atâta belşug de putere, dar adevărul e că asemenea sisteme plug-in hibride sunt şi foarte grele. Noul Cayenne are la bord o baterie de 25,9 kWh, cât avea cândva Nissan Leaf. Chiar şi la parametri actuali mai avansaţi de densitate energetică, bateria tot trebuie să cântărească peste 100 kg, iar pe lângă asta mai există şi electromotorul, şi module adiţionale. În schimb, cu acea baterie maşina va putea rula în regim pur electric 82 km.
Consumul în regim electric e foarte mare, însă, de 30,2 kWh/100 km. În prima sută de kilometri, din care 92 km pot fi parcurşi electric, Porsche promite un consum de 1,9 litri/100 km, o cifră care e atât de irelevantă la plug-in hibrizi, încât de multe ori ne întrebăm de ce mai e ea comunicată, inducând în eroare publicul despre consumul real pe benzină al unor asemenea maşini.
Noua ipostază hibridă debutează simultan pe modelele Cayenne SUV şi Cayenne Coupe. Şi ambele vor avea preţuri mari — de peste 176 mii euro în Germania pentru SUV şi aproape 180 mii euro pentru coupe.