Un VW Golf GTD clasic din 1982, scos la vânzare în zilele noastre, aminteşte de promisiunile dieselului de altă dată

30 August 2023, 21:36
Redacţia PiataAuto.md
Când vorbim de Golfurile clasice, de obicei cele mai adorate versiuni sunt GTI-urile sau ediţiile rare cu motoare şi mai speciale. Dar puţini dintre noi ne mai amintim că, de fapt, Golf a avut încă de la prima generaţie Mk1 şi o versiune GTD, care aducea pentru prima dată în ecuaţie performanţa sporită a unui motor diesel, promiţând sportivitate pe cel mai adorat hatchback de pe piaţă, în combinaţie cu un consum de 5 litri şi un pic la sută.
VW avea un motor diesel de 1,6 litri în gamă, aspirat natural, care scotea 54 CP, dar pentru GTD era nevoie de mai multă performanţă, aşa că acel motor a primit o turbosuflantă Garrett. Odată cu performanţa crescută, inginerii au văzut că pistoanele cilindrilor urmau să suporte o degajare mai mare de căldură, aşa că motorul a primit adaptări profunde pentru o răcire mai bună, inclusiv pin jeturi interioare de ulei, adiţionale.
S-a modificat şi pompa de ulei, s-a pus şi o garnitură mai durabilă la chiulasă, iar în total inginerii spuneau că motorul de pe Golf GTD avea peste 30 de modificări faţă de un diesel obişnuit. Motorul turbo era cu doar 8,5 kg mai greu decât unul aspriat natural, dar era cu 30% mai puternic, dezvoltând 70 CP şi 130 Nm.
Valoarea cuplului maxim era superioară faţă de alte motoare compacte, şi ea făcea parte din senzaţia mai picantă de condus. Iar VW a avut pe atunci curajul să declare fanilor că şi un diesel poate fi performant, consumând în mediu mai puţin de 6 litri de motorină la 100 km, dar doar dacă-l conduceai mai temperat.
Motorul era cuplat la o cutie manuală cu 5 trepte, iar accentele de design specificele modelelor GTI erau prezente şi pe acest GTD, cu mici adaptări.
Golf GTD, apropo, a fost lansat în anul 1982 la salonul auto de la Geneva, iar maşina despre are vorbim azi e fabricată în primul an de carieră. E o maşină aflată în Italia, iar colecţionarii de maşini adoră să găsească asemenea maşini în Italia, datorită climei benefice, care le păstrează ferite de rugină.
Maşina asta are o istorie aproape complet documentată, cu 4 proprietari în 41 de ani. Şi se pare că are doar 121.710 km parcurşi.
E o maşină nerestaurată, aflată în condiţia sa originală de fabrică, după cum declară cei care o vânt, iar această condiţie e admirabil de bună, oricât de profund ar fi inspectată.
Maşina are şi lucrări de mentenanţă făcute în ultimii ani, inclusiv un service major de schimbare a tuturor garniturilor, furtunurilor şi lichidelor, care a totalizat 2.900 euro în costuri. Iar o baterie nouă Bosch a fost instalată chiar în august 2023, deci maşina e gata să fie savurată din prima zi.
Problema e că puţini ar înţelege însăşi ideea de a cumpăra o maşină clasică diesel, deşi acest Golf GTD cu siguranţă merită toată atenţia. Din acest motiv al înţelegerii de nişă, acest Golf GTD, care e vândut la o licitaţie online ce mai durează până la 4 septembrie, are până acum cea mai mare sumă licitată pentru el de doar... 2.000 euro!
Cu siguranţă sumele vor creşte pe ultima sută de metri, dar totuşi, e un indicator că acestea vor rămâne într-o marjă foarte temperată, iar cineva s-ar putea pricopsi cu acest VW clasic rar la un preţ aproape infim!
0
9,681
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!