Istoria neştiută a lui Colonia Schnibbelmobil, camionul cu cabină Ford, faţă Mercedes şi şasiu MAN similar camioanelor Roman, care a parcurs 800 mii km

8 Septembrie 2023, 18:04
Redacţia PiataAuto.md
În lumea camioanelor sunt adeseori produse creaţii foarte atipice, croite după necesităţi speciale, fie că e vorba de şasiuri foarte speciale, fie că e vorba de lungimi sau lăţimi mari, pentru transporturi agabaritice. Dar acest camion, creat în Germania în anii 80, e un adevărat Frankenstein, cârpit din tot ce s-a putut, iar în pofida modului în care a fost coagulat, a fost aprobat de TUV-uri german să circule până şi pe autostrăzi şi a parcurs 800.000 km confirmaţi, până istoria sa s-a pierdut în neştire!
Camionul a fost creat de o companie pe nume Colonia, pentru o companie numită VAW Aluminium. Aceasta din urmă producea aluminiu brut şi produse din aluminiu, iar camionul pe care şi-l doreau trebuia să poată transporta bare de aluminiu de până la 55 de metri lungime. Era clar, deci, că un camion obişnuit nu putea îndeplini o asemenea misiune.
Cei de la Colonia au găsit soluţia, dar, din motive necunoscute — probabil din cauza limitărilor de buget — nu au proiectat vreo cabină specială, pe care să o producă de la zero, fie şi manual, ci au optat pentru varianta mai ieftină a unor cârpeli manuale.
La bază a fost luat un şasiu de camion MAN F8 22.230 — model de pe care au fost dezvoltat camioanele Roman cu design similar. Era unul din cele mai simple, durabile şi verificate în timp camioane germane, acesta fiind şi motivul optării pentru el. Pentru că urmau tractări de greutăţi mari, motorul ales a fost un diesel de 414 CP.
Foto: Camionul MAN F8

S-a ales o remorcă specială, care forma o platformă lungă, pe ea urmând a fi depozitate ţevile lungi. Dar era nevoie de o cabină coborâtă, care să fie sub nivelul remorcii şi al ţevilor. Aşa că s-a ales soluţia unei caroserii de Ford Granada, cu tot cu volan şi întreg interiorul de maşină.
Doar că Fordul pe care-l avea ce la Colonia fusese buşit de un angajat un pic mai devreme, iar faţa sa era inutilizabilă, cel puţin asta spune legenda, dar noi suntem mai predispuşi să credem că era vorba de o limitare a lungimii totale. Prin urmare, s-a decis să se schimbe faţa cu una de pe un microbuz Mercedes T1, făcând camionul final să arate şi mai bizar în proporţii.
Foto: Mercedes T1, donatorul feţei camionului

Numele de Schnibbelmobil nu are nicio semnificaţie simbolică, fiind doar un nume adhoc, ales după numele celui care l-a condus iniţial. Paradoxal, dar camionul a fost cu adevărat aprobat la TUV şi a muncit la transporturi de produse din aluminiu vreme de peste 20 de ani, până a fost înlocuit de un vehicul mai modern. Ultimele informaţii de la inspecţiile periodice indicau că acest camion adunase pe bord puţin peste 800.000 km!
Dar puţinele informaţii rămase de la vremea funcţionării sale arată că în cabină era foarte neconfortabil din caza lungimii lungi şi a montării anterior axei faţă, care genera mişcări verticale şi rău de mare celor de la interior. Totuşi, camionul a muncit în această formă, fără a fi mondificat cumva.
Ulterior, camionul a dispărut din vizor, aparent fiind fie casat, fie depozit de către cei de la Colonia. Aceştia nu au conformat vreodată ce s-a întâmplat cu camionul, dar periodic apar zvonuri că el mai există, totuşi, nefiind distrus.
Cert e că, pe cât de bizar arată, şi-a îndeplinit misiunea pentru care a fost creat, iar acel şasiu de MAN F8, identic cu cele de pe camioanele Roman, s-a descurcat şi la asemenea regim permanent de transporturi grele şi agabaritice.
0
18,775
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!