Porsche Taycan a marcat un record mondial de diferenţă de altitudine într-o călătorie de la 70 grade Celsius la sol până la temperaturi de îngheţ

12 Septembrie 2023, 16:02
Redacţia PiataAuto.md
Porsche Taycan Cross Turismo tocmai a marcat un record mondial la diferenţa de altitudine realizată de o maşină electrică, într-o singură călătorie. Dar în acest caz e şi mai impresionantă însăşi călătoria, despre care Porsche raportează că a trecut de la zone unde solul avea 70 grade Celsius până la temperaturi cu mult sub zero grade, la mare altitudine, în munţi. Şi da, la un moment dat a fost nevoie şi de un camion, care să vină în pustietate, pentru a încărca maşina electrică.
De fapt, în călătorie au participat două exemplare de Porsche Taycan Cross Turismo, cel de-al doilea servind ca un soi de rezervă. Călătoria a avut loc în China şi pornit de la cel mai jos punct geografic al Chinei, în depresiunea Ayding, la o altitudine de -218,845 metri, ajungând până la o altitudine finală de 5.355,134 metri, în vârful Hongtu Daban. Astfel, diferenţa totală de altitudine e de 5.573,979 metri.
Călătoria a durat 10 zile, pe o distanţă de 2.783 km, şi a trecut iniţial pe traseul Xinjiang-Tibet, într-o zonă unde condiţiile sunt la limita supravieţuirii umane, anume aici temperatura solului în condiţii de vară atingând uneori 70 grade Celsius. Cei de la Porsche, însă, spun că sistemul de management termic al bateriei a făcut faţă în menţinerea bateriei la parametri optimi de funcţionare, la fel ca şi întreaga maşină.
Toată ruta de mai departe a fost plină de provocări şi locuri cu relief dificil, precum Marele Canion Tomur, pădurea de plopi Tamir, drumul de deşert Sansha sau traseul dificil Dukou-Lunque.
Maşinile electrice au traversat şi o mulţime de trasee adiacente, în afara civilizaţiei, inclusiv pe drumuri neasfaltate, pline de praf şi vibraţii.
S-a mers şi pe traseul G219, care are o diferenţă foarte mare de altitudine şi care solicită şi mai mult maşinile în consumul de energie. Fireşte, aici arhitectura de 800V a lui Taycan a ajutat mult, întrucât permite o recuperare la o putere de până la 275 kW, iar astfel practic toată energia e recuperată la coborâre.
Dar drumul a trecut şi prin regiuni foarte izolate la mare altitudine, unde până şi în China lipsesc staţiile de încărcare pentru maşinile electrice. Iniţial, pe traseu au existat câteva puncte chiar şi în zone izolate, cu prize fast charge de până la 120 kW putere. Mult mai puţin decât poate accepta un Porsche electric, dar e o putere decentă oricum, pentru locuri izolate.
În cele din urmă, însă, a urmat şi un traseul de 760 km în munţii Kunlun and Tianshan, unde nu au mai existat deloc staţii de încărcare. Aşa că a fost nevoie să vină un camion care să încarce maşinile electrice în mijlocul pustietăţii. Porsche nu menţionează cum anume au fost încărcate şi de unde a venit energia — de la un generator sau de la eventuale baterii, dar menţionează că eficienţa şi managementul energetic a fost asigurată de o companie în care Porsche a investit de curând în China.
În fine, maşina a ajuns cu bine la destinaţia finală şi a şi marcat recordul mondial, înscris în Cartea Recordurilor Guiness pentru maşinile electrice.
Cele două Porsche-uri electrice au avut şi un Nissan Patrol de însoţire şi Porsche spune că acesta a avut o defecţiune tehnică, la o conductă de frână care a plesnit şi l-a lăsat fără frâne. Taycan-urile electrice, însă, au funcţionat fără probleme, zic germanii.
0
3,756
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!