China a inaugurat o cale ferată construită parţial pe mare, unde trenurile pot merge cu 350 km/h, pentru că cea de alături de 250 km/h era prea lentă

8 Octombrie 2023, 12:33
Redacţia PiataAuto.md
În timp ce prin părţile noastre trenurile arareori ating viteze de croazieră de 100 km/h, China tocmai a finalizat construcţia unei căi ferate grandioase, de 277 km lungime, 19,9 km dintre care e construită pe mare, iar pe noua magistrală feroviară trenurile vor putea merge cu 350 km/h. E un fapt admirabil pentru o cale ferată nouă, într-o ţară care-şi dezvoltă intens reţeaua de căi ferate, dar lucrul cu adevărat incredibil e că alături, aproape paralel traseului noii căi ferate, conectând aceleaşi orale, mai există o magistrală feroviară, viteza de deplasare pe care e de 250 km/h. Prea mică pentru timpurile noastre, au considerat chinezii, şi pentru că acolo existau viraje prea mari şi construcţia nu permitea mărirea vitezei, aceştia au ales să cheltuie cam 7,4 miliarde de dolari pentru a mai construi o cale ferată nouă, în paralel, pe care trenurile să meargă cu 100 km/h mai repede.
Noua cale ferată conectează mai multe oraşe, cele mai mari din ele fiind Fuzhou şi Xiamen. Cea mai impresionantă parte a construcţiei e cea pe mare, din golful Meizhou, care are 14,7 km lungime. Deci, trenul merge cu 350 km/h pe un pod de aproape 15 km lungime, construit pe mare.
Pe lângă această porţiune, mai există încă două porţiuni similare mai mici, ce mai însumează 5,2 km. Iar pe toată distanţa de 277 km a noii căi ferate au fost construite 84 de poduri şi 29 de tunele, toate acestea împreună acoperind 85% din toată distanţa de 277 km a căii ferate, deci cam 235 km de poduri şi tunele în total, construite doar de dragul de a avea o cale ferată alternativă, mai rapidă.
Foto: Traseul noii căii ferate

Dacă anterior, cel mai rapid tren circula de la un capăt la altul într-o oră şi 20 minute, acum călătoria cu tot cu câteva opriri pe oraşele de pe traseu durează 55 minute. Deci, 25 minute mai repede.
Foto: Aşa arată o gară extinsă dintr-un oraş conectat de noua cale ferată

Construcţia noii căi ferate a început în 2017, iar durata de 6 ani a construcţiei e una mai lungă faţă de alte proiecte similare, dar motivul e tocmai în complexitatea reliefului, care a necesitate şi construcţii pe mare, şi cele 84 poduri şi 29 tunele prin munţi, menţionate mai sus. Iar dacă luăm în considerare aceste cifre, atunci 6 ani pentru construcţia acestei căi ferate par deja făcute cu viteza luminii.
Trenurile care vor circula pe aici sunt din clasa trenurilor chinezeşti super rapide Fuxing. Aceste trenuri pot exista în mai multe versiuni de putere şi cele mai puternice au o viteză de croazieră de 350 km/h, în timp ce viteza maximă e de 420 km/h.
Judecând după viteza anunţată de 350 km/h, vorbim despre cea mai puternică ipostază a acestui tren, care e dotată cu electromotoare ce însumează o putere de circa 28.200 CP, sau peste 20 MW putere.
La finalul anului 2022, China avea 42.000 km de cale ferată de mare viteză în ţară, fiind prima din lume la acest criteriu, iar 3.200 km din această distanţă aveau trenuri care mergeau cu regularitate la viteze de 350 km/h şi mai sus.
0
33,892
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!