Cât de scumpă poate fi reparaţia unui Ferrari: monococul din fibră de carbon pentru LaFerrari costă peste 1 milion de dolari
11 Decembrie 2023, 11:21 Redacţia PiataAuto.md
Mentenanţa şi reparaţiile supercar-urilor şi hypercar-urilor sunt notoriu de scumpe, atât din cauza că fiecare component trebuie să contribuie la performanţa supremă, cât şi din cauza producţiei în număr mic a acestora sau pur şi simplu a inconvenienţei de a produce piese adiţionale, pe lângă cele care au fost folosite la maşinile de pe linia de asamblare. Însă un component pentru modelul LaFerrari pare să bată orice record la acest capitol, o singură piesă costând 1.076.489 dolari SUA.
E vorba de monococul din fibră de carbon, care are rolul de structură esenţială a habitaclului, cu tot cu montanţi şi tot ce înconjoară interiorul şi ţine şi subansamblele suspensiilor faţă şi spate de el. E fără îndoială cea mai importantă piesă dintr-un LaFerrari, dar preţul exorbitant de peste 1 milion de dolari doar pentru ea i-a lăsat impresionaţi chiar şi pe angajaţii de la dealerii Ferrari, care au descoperit acest preţ în sistemul de comandare de piese de schimb al producătorului italian, preţul fiind afişat pentru SUA, deci nici măcar nu include vreun TVA adiţional în el.
Şi mai impresionant e că atunci când a fost vândut nou, cu doar câţiva ani în urmă, LaFerrari avea un preţ de circa 1,4 milioane de dolari, iar asta înseamnă că dacă ajungi să faci o reparaţie ce implică schimbarea de monococ acum, ar trebui să cheltui circa 76% din costul maşinii noi doar pentru acest monococ, fără a pune la socoteală alte piese şi manopera.
S-ar părea, deci, că orice LaFerrari care ar avea nevoie de o asemenea reparaţie e condamnat invitabil la a fi declarat daună totală. Însă vorbim de un Ferrari, iar preţul modelului la mâna a doua nu mai e de 1,4 milioane de dolari, pentru că ar fost produse doar 500 de exemplare. Acum asemenea maşini costă între 4,0 şi 4,2 milioane de dolari, deci reparaţia de puţin peste 1 milion de dolari nu va costa decât 25% din valoarea maşinii şi nu va genera declararea maşinii drept daună totală.
Evident şi alte piese de schimb pentru acest model costă scump, spre exemplu subcadrul faţă costă 12.372 dolari, însă nu se apropie de preţul monococului. Ba chiar unele piese, precum buloanele realizate din titan de grad suprem, costă relativ decent, la doar 71.40 dolari bucata.
Ferrari la LaFerrari a fost un model produs între anii 2013 şi 2016 în formă de coupe, limitat iniţial la 499 exemplare, apoi a fost construit şi al 500-lea pentru o cauză nobilă. Modelul avea un sistem hibrid similar cu KERS-ul din Formula1 şi livra 963 CP în total.