Huawei mai lansează o maşină electrică, de această dată e un SUV cu numele Aito M9, cu 7 display-uri mari în interior

27 Decembrie 2023, 16:03
Redacţia PiataAuto.md
Deşi între timp Huawei a început a produce şi propriile maşini electrice, numite Luxeed, compania de electronice din China mai deţine împreună cu Seres şi un alt producător de maşini, Aito, toate modelele acestei mărci distingându-se prin faptul că au nu doar versiuni pur electrice, ci şi din cele cu range extender, deci cu un mic motor cu ardere internă care figurează în rol de generator, pentru a garanta autonomie mai mare. Acum Aito a lansat noul M9, un model care debutează exact în aceeaşi manieră, având o versiune pur electrică, dar şi una cu range extender, şi totodată având 5,2 metri lungime, caracterizându-se drept un SUV care să concureze în dimensuni cu Mercedes GLS şi BMW X7.
Noul Aito M9 a adoptat, însă şi o bună parte din liniile de design ale lui Luxeed S7, lansat de Huawei acum o lună, or, modelele Aito vor fi vândute inclusiv într-o parte din magazinele Huawei din China, prin urmare trebuiau să fie percepute drept produse ale Huawei.
Foto: Luxeed S7

Noul model e catalogat drept SUV, deşi garda sa la sol, mai ales în partea faţă, pare să-l apropie mai mult de un break sau de un monovolum de talie mare. Partea laterală spre posterior aminteşte inevitabil de Mercedes GLS prin forma montanţilor şi a geamurilor de acolo.
Noul model se laudă şi cu un coeficient aerodinamic bun pentru o asemenea maşină mare, de doar 0,264 pentru versiunea electrică. Şi toate astea în timp ce interiorul maşinii oferă 6 locuri la bord, în 3 rânduri de scaune.
Fireşte, la interior toate componentele electronice sunt produse de Huawei, iar acest fapt e valabil şi pentru faruri. Cele din faţă, spre exemplu, pot proiecta imagini pe asfalt sau pe un perete din faţă. Şi nu e vorba de imagini simple, precum indicatoare rutiere, ci proiecţii video, din câte promite Aito.
În interior vor exista display-uri pentru fiecare pasager, inclusiv pentru cei de pe al 3-lea rând de scaune. Şi aici trebuie să spunem că nici măcar Mercedes GLS nu oferă aşa ceva. Toate astea vor fi însoţite de un sistem audio de top cu 25 de difuzoare în Aito M9.
În fine, noul SUV electric chinezesc debutează cu două electromotoare, care însumează 390 kW, sau 530 CP. Puterea e suficientă pentru a accelera SUV-ului de la 0 la 100 km/h în numai 4,3 secunde!
Energia vine dintr-o baterie de origine CATL, de 97 kWh, care promite să asigure o autonomie de 630 km. Un asemenea SUV electric porneşte de la echivalentul a puţin peste 71.000 dolari în SUA şi urcă la peste 74 mii în versiuni mai dotate.
Va exista, după cum spuneam şi o versiune cu generator. Roţile vor fi propulsate tot de două electromotoare, de 365 kW în total, sau 496 CP, energia venind dintr-o baterie de 42 kWh sau 52 kWh, în funcţie de versiune. Această energie e suficientă pentru a asigura între 225 şi 275 km autonomie pur electrică, iar ulterior se include un motor cu ardere internă de 1,5 litri pentru a genera electricitate. Versiunile cu generator sunt ceva mai ieftine, cu circa 6 mii dolari.
0
7,675
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!