Primul tren electric din cele cumpărate de România din Polonia a făcut scurtcircuit în primele probe

2 Ianuarie 2024, 14:17
Redacţia PiataAuto.md
Primul tren electric Alstom, din cele cumpărate de România din Polonia, a făcut scurtcircuit în primele probe pe inelul CFR de la Făurei, o linie circulară de aproape 14 km lungime folosită pentru testarea locomotivelor şi vagoanelor, dată în exploatare în 1978 şi modernizată ulterior, unde se pot atinge viteze de 200 km/h pe calea ferată. Scurtcircuitul nu a dus la un incendiu, dar toată instalaţia electrică de a alimentare a motorului trebuie înlocuită.
Scurtcircuitul a fost confirmat de Ştefan Roşeanu, directorul Autorităţii de Reformă Feroviară din România, care a mai precizat că o instalaţie electrică nouă va fi livrată din Polonia în România, pentru a fi înlocuită la acest prim tren Alstom.
Acesta e primul tren electric nou cumpărat de România în ultimii 40 de ani, şi totodată prima garnitură din ultimii 20 de ani. Trenul a fost livrat în România la 2 decembrie, iar la 15 decembrie Autoritatea de Reformă Feroviară publica un set de fotografii de la inspecţia trenului de către reprezentanţii ARF.
Foto: Imagine de la inspectarea trenului de la 14 decembrie din România

Garniturile Alstom Coradia, livrate în România, sunt formate din 6 vagoane, care comunică între ele prin articulaţii, întreaga garnitură fiind propulsată de 4 electromotoare şi fiind bidirecţională în deplasare. Lungimea totală a trenului e de 121,2 metri, iar capacitatea totală — de 351 locuri la clasa 1 şi 2. Garniturile pot atinge o viteză maximă de 160 km/h.
În total România a comandat 37 de asemenea garnituri, într-un contract din cadrul unui proiect european, cu o valoare totală de 2,4 miliarde de lei româneşti, sau circa 480 milioane de euro, contract care include şi mentenanţa trenurilor.
Achiziţia a fost făcută în favoarea grupului industrial francez Alstom, cu fabrici în mai multe ţări, inclusiv în Polonia, deşi România are producţie de locomotive la Craiova, prin cei de la Softronic, care exportă locomotivele lor în Suedia şi le livrează către cei de la DB Cargo România. E adevărat că locomotivele Softronic Transmontana, care formează cele mai mari vânzări, sunt cumpărate în special pentru garnituri cargo, însă.
Foto: Locomotivă Softronic, exportată în Suedia

E la fel de adevărat, însă, că Softronic mai dispune în gama sa de garnituri de pasageri, numite Softronic Hyperion, cu 4 segmente, două dintre care sunt motorizate, câte unul la fiecare capăt al garniturii. Viteza maximă a acestei garnituri de pasageri româneşti e aceeaşi, de 160 km/h.
Am analizat şi exemplul Elveţiei, pentru a vedea dacă ţara cu cea mai mare experienţă feroviară din Europa şi cu un relief foarte muntos foloseşte garnituri similare, şi dacă acestea au 4 sau 6 compartimente. Am aflat că în Elveţia de câţiva ani sunt foarte populare trenuri similare, numite Capricorn. Sunt trenuri în garnituri de câte 4 compartimente, dar au şi avantajul de se putea cupla automat, chiar şi din mişcare, cu alte garnituri, putând forma şi garnituri duble, de exemplu, de 8 compartimente sau chiar mai multe. Aceste trenuri Capricorn sunt fabricate în Elveţia, de către compania Stadler Rail.
Autoritatea pentru Reforma Feroviară menţionează că a iniţiat o anchetă pentru a investiga care a fost cauza producerii scurtcircuitului la trenul Alstom la Făurei.
0
10,101
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!