Producătorul ceh Tatra a lansat noua generaţie a camionului Phoenix, păstrând sistemul său legendar de tracţiune

6 Iunie 2024, 09:35
Redacţia PiataAuto.md
Producătorul ceh Tatra a lansat aseară noua generaţie a camionului său Phoenix, cel mai „civil” dintre toate în scopurile de utilizare. Ca şi generaţia precedentă, Phoenix, care fusese proiectată în perioada când DAF avea acţiuni la Tatra, şi noul camion Phoenix preia cabina de la DAF, de această dată fiind vorba de noul camion DAF XG.
Dacă alte camioane specializate, precum Tatra Force puteau şi mai pot avea motoare clasice Tatra V8 răcite cu aer, generaţia precedentă Phoenix avea doar motoare răcite cu lichid, de origine Paccar, adică de la grupul deţinător al mărcii de camioane DAF. Şi noua generaţie Tatra Phoenix păstrează acelaşi principiu prin care va folosi motoare Paccar, din seria MX-11 şi MX-13, cu puteri cuprinse între 408 CP şi 530 CP.
Foto. Camionul DAF XG, donatorul cabinei pentru noul camion Tatra

Cutiile de viteze sunt deja doar automate, cea manuală fiind exclusă din peisaj. Se va putea opta fie pentru o cutie Allison, fie pentru una ZF.
Cel mai important pentru pasionaţii Tatra e că noua generaţie Phoenix a păstrat întregul concept al sistemului său legendar de tracţiune integrală cu tub central modular de tracţiune, montat deasupra punţilor, iar la fiecare punte o articulaţie du diferenţial blocabil transmite puterea către acea punte.
A fost păstrată şi construcţia legendară a punţilor articulate, construite din două segmente care pot articula din zona centrală. Cutia de transfer, demultiplicatorul de cuplu şi toate componentele sistemului de tracţiune au rămas toate de origine Tatra şi păstrează aceeaşi tradiţie atât de apreciată anterior.
Configuraţiile de bază oferite la lansare sunt 4x4, 6x6, 8x8 şi 8x6. Versiunea cu 4 punţi poate avea 1 punte faţă şi 3 spate sau 2 punţi faţă şi 2 spate. Pentru cei ce ar avea nevoie de configuraţii mai mari şi mai speciale de atât, Tatra le poate oferi în continuare practic orice combinaţie dorită, de la 10x10 sau chiar până la un număr de 8 sau 10 punţi.
Desigur, preluarea noii cabine de origine DAF a conferit noului camion Tatra şi acces la o serie de tehnologii noi digitale, inclusiv un sistem de monitorizare prin senzori şi camere video a zonelor oarbe, care identifică automat obstacole şi pietoni sau biciclişti.
Acum şi noul camion Tatra poate avea oglinzi digitale, cu camere video mici plasate în exteriorul cabinei şi cu ecrane care să afişeze imaginile la interior. Dar acest sistem e opţional, întrucât mulţi şi-ar putea dori în continuare oglinzi standard pe un camion atât de specializat precum e Tatra.
E curios că la prezentarea care a avut loc aseară în Koprivnice, Tatra a prezentat şi configuraţii de cap tractor simplu pentru noul camion Phoenix, cu doar două punţi. Însă, din câte comunică acum producătorul ceh, aceste camioane cap tractor au tracţiune pe ambele punţi, deci 4x4, acesta putând fi un factor foarte interesant de diferenţiere într-un segment în care Tatra nu putea foarte mare accent până acum.
2
8,093
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!