Unii proprietari de Tesla folosesc un prosop umed în jurul cablului pentru a evita reducerea puterii de încărcare pe timp canicular, dar producătorul avertizează că e o practică periculoasă

26 Iulie 2024, 10:57
Redacţia PiataAuto.md
Temperaturile caniculare din această vară i-au făcut pe mai mulţi proprietari de maşini electrice să observe că puterea de încărcare a maşinilor lor scade mai repede după startul încărcării, şi în rezultat, încărcarea durează mai mult. Problema vine de la temperaturile mari ale mediului ambiant, care fac ca în timpul încărcării de mare putere bateria să ajungă mai repede în zona de temperatură în care se impune o reducere de putere, chiar dacă ea are sistem de management termic, de fapt, de multe ori problema mai mare e de la cablurile de la staţie, care se încălzesc mai repede în asemenea condiţii. Ei bine, proprietarii de Tesla au descoperit un truc prin care, dacă pun un prosop umed în jurul cablului, în zona conectării lui la maşină, pot evita reducerea puterii de încărcare pe timp canicular, doar că acum Tesla a avertizat că practica e una periculoasă.
Acest fenomen a fost testat în ultimele zile şi de mai mulţi protagonişti populari în reţele sociale în SUA, iar unul din ei a raportat că a venit cu Tesla sa cu 2% nivel al bateriei, a început a încărca în mod norma, ajungând la 147 kW, apoi la doar 34% din baterie a ajuns la doar 58 kW putere. A pus prosopul umed în jurul cablului şi în scurt timp puterea a atins 119 kW din nou, confirmând astfel că trucul funcţionează.
Aparent, poate suna ca un mit care nu prea are treabă cu fizica, or, un prosop umed n-ar prea avea acum să influenţeze o maşină să încarce mai repede, dar, de fapt, există o explicaţie logică şi Tesla a confirmat acest efect.
Adevărul e că limitările la puterea de încărcare în cazul lui Tesla vin nu atât de baterie, cât de la cablurile de la Supercharger, care se pot încălzi şi ele, chiar în interiorul acelor cabluri există un circuit de răcire cu propilenglicol, un soi de soluţie antifreeze întâlnită frecvent în lumea auto. Aparent, proprietarii credeau că acel prosop umed ar răci astfel circuitul cablului şi asta ar fi explicaţia puterii mai mari obţinute.
Tesla a anunţat, însă, că în acea zonă de lângă conectorul la maşină sunt plasaţi senzori de temperatură ai cablului, iar prosopul umed îi face pe aceştia să creadă că temperatura întregului circuit ar fi mai mică, decât este de fapt, şi din această cauză sistemul începe a permite o putere mai mare decât ar fi sigur să o facă.
Doar că acest fenomen poate duce la supraîncălzirea fizică a cablului, iar de aici până la un incident major poate fi doar un pas. Şi din păcate faptul că acei senzori continuă să creadă că temperatura circuitului e mult mai mică, împiedică sistemul să detecteze problemele în timp util.
Prin urmare, Tesla a rugat proprietarii să evite folosirea acestui truc, pentru că e unul periculos, care ar putea duce la incidente grave, inclusiv incendii la staţiile de încărcare.
1
17,014
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!