Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

A început montarea grinzilor la primul pod de pe centura Vulcăneşti, cu aceeaşi macara Liebherr care a stabilit recorduri lângă Chişinău de curând

10 August 2024 - 10:13
Redacţia PiataAuto.md
Administraţia de Stat a Drumurilor din Moldova a anunţat ieri că au început lucrările de montare a grinzilor la primul pod de pe centura Vulcăneşti, parte a traseului M3, podul fiind situat la kilometru 2+965 de pe această centură. Partea curioasă e că şi aici lucrările au demarat într-un ritm excepţional de intens, iar din imagini se poate vedea că în lucrări e implicată aceeaşi macara Liebherr, care a stabilit de curând recorduri lângă Chişinău, când a montat în doar câteva zile toate grinzile la noul pod de pe şoseaua Balcani.
Foto: Lucrările de la primul pod de pe centura Vulcăneşti

În ultimul timp, auzim tot mai frecvent despre poduri reconstruite cu ritm record în Moldova, în special în afara municipiului Chişinău, cum ar fi xemplul menţionat mai sus de pe şoseaua Balcani, sau podul construit recent pe drumul R12 în raionul Drochia, cu 21 grinzi montate în doar câteva zile. Iar toate aceste lucrări executate în ritm mult mai rapid decât anterior au câteva explicaţii. În primul rând, cei de ASD monitorizează mult mai intens şi succesiv derularea lucrărilor complexe, raportând public cu regularitate despre progresul lor, iar astfel sunt evitate situaţiile când abia aproape de termenul final al contractului se constată întârzieri.
Foto: Lucrările la podul din Drochia

În al doilea rând, în aceste lucrări au început a fi antrenate utilaje mult mai moderne şi performante, care muncesc cu un randament de 3-10 ori mai mare decât utilajele cu care se muncea acum 10-15 ani sau mai mult. Spre exemplu, macaralele Liebherr de mare tonaj de acum pot opera cu uşurinţă de unele singure greutăţi imense ale marilor grinzi de poduri, având toate procesele mult mai rapide şi mai performante, de la ancorarea grinzilor până la raza de acţiune a macaralei, astfel încât totul se desfăşoară mult mai rapid decât cu macaralele Ivanoveţ de cândva.
Foto: Lucrări la podul de pe şoseaua Balcani

Acum, la centura Vulcăneşti grinzile podului sunt montate de aceeaşi macara Liebherr care a muncit la podul de la şoseaua Balcani. Nu ştim cui aparţine ea şi câte macarale similare mai muncesc prin ţară, dar e cert că antreprenorii din acest domeniu au învăţat să investească în tehnică de mare randament, chiar dacă ea e mai scumpă, iar asta se vede în rezultate.
La podul de pe centura Vulcăneşti vor fi montate 21 de grinzi, în 3 deschideri a câte 7 grinzi. Din cele 21 de grinzi, 14 au lungimea de 12 metri, deci sunt mai mici şi mai uşoare decât grinzile de 18 metri care au fost montate pe şoseaua Balcani, prin urmare macaraua e şi mai departe de potenţialul său maxim.
Din imagini se poate vedea că ieri montarea grinzilor la podul de la Vulcăneşti era în doi, prin urmare săptămâna viitoare am putea afla deja şi despre finalizarea lucrărilor la grinzile acestui pod.
Lungimea totală a centurii Vulcăneşti, care va ocoli oraşul de la sud-vest la est, e de 8,58 km, iar costul lucrărilor e de 21,2 milioane euro, finanţarea fiind acoperită de BERD. Conform contractului, toată centura urmează a fi inaugurată în februarie 2026.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter