Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Chinezii de la Huawei şi BAIC au lansat noul Stelato S9, un model electric mai aerodinamic decât Mercedes EQS, cu tehnologii ce lipsesc din modelele de lux occidentale

8 August 2024 - 14:38
Redacţia PiataAuto.md
Chinezii îşi fac tot mai simţită prezenţa şi în segmentul de maşini ultra-luxoase, acolo unde până de curând erau prezente doar mărci precum Rolls-Royce, Maybach sau Bentley. Tranziţia la maşini electrice şi avansul pe care l-au obţinut producătorii chinezi odată cu această tranziţie le permite acestora să-şi facă intrări cu efect în noi segmente. Acum producătorul de produse electronice Huawei, în parteneriat cu BAIC, au lansat noul Stelato S9, un model electric opulent, care vrea să depăşească modele precum Mercedes EQS, Lucid Air şi chiar Cadillac Celestique, promiţând un lux de nivelul Rolls-Royce şi Maybach la interior.
Nu e prima maşină în care e implicat Huawei, aceştia colaborând şi cu alte fabrici auto, dar e cu siguranţă cea mai luxoasă de până acum. În noiembrie 2023, Huawei a lansat Luxeed S7, iar în decembrie 2023 a lansat şi Aito M9. Deci maşinile sunt create în colaborare cu companii auto diferite, toate păstrează un limbaj comun de design, care e dus mai departe şi acum, cu noul Stelato S9.
Foto: Luxeed S7, lansat anul trecut de Huawei

Şi tot pentru că în ecuaţie e implicat şi un producător de telefoane şi alte electronice, noul Stelato S9 va avea o ierarhie de versiuni ce ne amintesc de lumea smartphone-urilor — S9 Max şi S9 Ultra — unde versiunea Max e cu tracţiune pe o singură punte, iar Ultra are tracţiune integrală cu două electromotoare.
Stelato S9 Max are o putere de 227 kW, ceea ce corespunde cu 309 CP, iar versiunea cu două electromotoare are o putere maximă de 385 kW sau 523 CP. Versiunea de 309 CP prinde prima sută în 5,98 secunde, iar cea de 523 CP promite o acceleraţie de la 0 la 100 km/h în 3,9 secunde.
Ambele versiuni sunt construite pe arhitectură de 800 volţi şi fac uz de o baterie imensă de 100 kWh, fapt care le asigură o autonomie de 816 km în cazul maşinii cu un singur motor şi de 721 km în cazul celei cu două motoare, cifrele fiind indicate în regimul chinezesc CLTC, cu mai mult condus urban de viteze mai mici.
Producătorul anunţă, însă, că o încărcare pentru 200 km durează doar 5 minute. Cu alte cuvinte, cam 27-28 kWh, cât ar fi consumul pentru 200 km, pot fi puşi în baterie în numai 5 minute, ceea ce, raportat la 60 minute ale unei ore, ne dă o putere de încărcare de circa 333 kW, car nici măcar nu e cea mai mare din China. Cel mai probabil, e un soi de cifră medie anunţată pentru intervalul 10-80%, în timp puterea maximă de încărcare ar putea fi mai mare de 360 kW.
Noua maşină se laudă şi cu inginerie consistentă, dar şi cu un design ce i-a adus coeficientul aerodinamic la doar 0,193, deci o aerodinamică mai bună decât a lui Mercedes EQS, maşina care se lansase cu ideea că e cel mai aerodinamic model de serie la timpul său. Desigur, pe urmă au a apărut şi modelul olandez Lightyear 0, care a fost produs în serie doar câtva zile, dar care şi-a adjudecat recordul de cea mai aerodinamică maşină din lume.
Noul Stelato S9 are 5,16 metri lungime, deci are dimensiuni de limuzină cu ampatament mărit. Maşina n-are oglinzi exterioare, însă, în locul fiind nişte camere, cu afişaj digital în interior. Acest fapt i-a şi permis maşinii să fie atât de aerodinamică.
Iar interiorul nu putea fi altfel decât foarte echipat cu tehnologii digitale, dacă tot e implicat Huawei în toate. De fapt, e o maşină creată preponderent de Huawei, care va fi doar fabricată la SAIC. Aşa că maşina are nu doar un display multimedia şi procesoare ultra rapide, ci şi un întreg sistem de operare avansat, care poate interacţiona cu şoferul.
Toate astea de până acum nu reprezintă un lux excepţional, însă, iar acel lux vine pe bancheta spate, unde există un ditamai ecran de 32 de ţoli, care iese din acoperiş, şi-ţi poate crea fie atmosfera de cinematograf mobil, fie cea de biroul mobil cu toate facilităţile digitale incluse.
Acum e suficient să ne imaginăm că un cumpărător chinez care intră într-un showroom chinez şi cere asemenea dotări de la un EQS sau chiar de la un Maybach S-Class aude de la vânzători că asta nu e posibil. Nici măcar Rolls-Royce nu oferă asemenea display-uri şi soluţii de birou digital la bordul maşinilor sale. E lesne de înţeles, deci, de ce mărcile occidentale de lux pierd tot mai mult teren în vânzările din China.
Şi dacă asta nu e suficient, creierul central al maşinii are un sistem de înţelegere neurală, care poate nu doar recunoaşte obiecte, înţelegând ce sunt, ci şi le poate pune într-un context comun, înţelegând semnificaţia întregii scene a ceea ce se întâmplă în jurul său. Asta îi permite să înţeleagă în avans riscuri şi să ia decizii mai înţelepte în siguranţă şi chiar confort. Maşina poate înţelege, spre exemplu, când acţiunile şoferului par improprii faţă de condiţiile din jur, poate înţelege când acesta apasă convulsiv pedala greşită din motive de sănătate şi-i poate anula această comandă, prevenind un accident. Ea are şi regim de condus autonom implantat în ea, deci teoretic la un moment dar ea poată să nu asculte de mai multe din comenzile şoferului, dacă va considera că acesta e afectat de condiţii de sănătate şi va încerca să tragă pe dreapta în condiţii sigure. Scenarii în care maşina va acţiona atipic şi preventiv pot fi mai multe, inclusiv când ea vede în avansa în faţa sa un comportament ce poate crea risc de accident, or, ea scanează totul la 250 metri în faţa sa.
Noile modele vor costa cam de 2-3 ori mai puţin faţă de un Mercedes EQS, având în China un preţ cuprins între 55.900 şi 63.000 dolari.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter