Renumitul producător de scaune Recaro a falimentat, iar cauza a fost pierderea unui mare contract

5 August 2024, 09:24
Redacţia PiataAuto.md
De multe decenii încoace scaunele Recaro au reprezentat un soi de vârf de ierarhie în ceea ce-ţi puteai dori pentru o maşină, mai ales una făcută cu pasiune şi predilecţii sportive. Scaunele Recaro vin dintr-o epocă în care existau producători renumiţi specializaţi pe diverse componente, Recaro era regele scaunelor, BBS era adorat în lumea jantelor, Bilstein în lumea amortizoarelor, Brembo în lumea frânelor şi multe alte companii pe diverse segmente. Iar asta dusese la o cultură interesantă în care ediţiile de top ale unor producători veneau echipate cu aceste componente, afişându-le logo-ul şi mândrindu-se cu ele. Astăzi, însă, foarte puţini producători se mai mândresc cu ele şi foarte puţini cumpărători de maşini noi mai păstrează cultura de a instala asemenea componente după achiziţie. Iar asta a făcut ca anterior BBS să falimenteze, iar săptămâna trecută şi Recaro şi-a anunţat falimentul.
Acum a devenit cunoscut faptul că Recaro a pierdut un contract mare, iar asta a fost picătura care a umplut paharul şi Recaro Automotive GmbH, o compania germană cu sediul în Kirchheim, a ajuns în punctul inevitabil de a falimenta şi de a nu le putea oferi prea multe opţiuni pentru cei 215 angajaţi ai săi din Kirchmeim şi cei peste 400 din toată divizia automotive.
Trebuie să mai menţionăm că falimentul a afectat compania Recaro responsabilă de scaunele de maşini, cei de la Recaro dezvoltând între timp şi alte entităţi separate cu numele de Recaro, care produc scaune destinate aviaţiei, scaune de oficiu şi gamer-ilor, dar şi scaune de copii pentru maşini. Aceste divizii rămân funcţionale.
Însă dispariţia Recaro din lumea scaunelor de maşini e ceva care nu poate aduce decât tristeţe pentru pasionaţii auto, or, acest nume a fost unul emblematic, iar plecarea lui în istorie înseamnă încă o epocă încheiată şi încă un pas spre industrie auto care se simte tot mai standardizată şi aplatizată în maşinile pe care le produce.
Ulterior, cei de Recaro au venit cu câteva clarificări pentru fani, care dau mai multă lumină despre situaţia curentă dar şi despre şansele de revigorare. Aceştia menţionează despre pierderea unui contract major, dar şi despre faptul că în ultimii ani costurile de fabricare ale scaunelor sal au crescut, în timp ce mulţi producători auto pun presiune pe furnizor pentru a-şi reduce preţurile componentelor pe care le livrează, pentru a încerca să ţină sub control preţurile maşinilor finale, care au crescut cu o rată de multe ori inacceptabilă în ultimii ani.
Cei mai probabil, mare contract pe care-l menţionează Recaro se referă la grupul VW, care a oprit de curând producţia mai multor versiuni de Porsche 911 dedicate circuitelor şi motorsport-ului, dar şi mai multor modele Audi care înglobau opţiunea scaunelor Recaro, iar în lista de modele pentru care Recaro furnizează scaune nu apar alte modele noi pentru aceste mărci. La fel, în cazul lui VW, ultimul model pentru care Recaro a mai livrat scaune e Golf 7 Clubsport S.
Dar situaţia e similară şi pentru multe alte mărci în lista Recaro — Ford a oprit producţia multor modele cu scaune Recaro: Fiesta ST, Focus ST, Mustang Bullit, Mustang Shelby GT350 şi GT500, Puma ST, ba chiar şi F-150 Raptor şi Raptor R au fost scoase din producţie de curând. Deci Recaro nu mai livrează acum scaune pentru niciun model Ford, prin urmare contractul major pierdut se putea să fi făcut referinţă şi la Ford, care a pensionat majoritatea modelelor cu combustie din Europa în tranziţia sa spre maşini electrice, şi se pare că le-a pensionat cu siguranţă pe toate cele care aveau o tentă sportivă.
Situaţia e similară şi cu livrările pentru Mercedes, dar şi Opel, care nu mai are modele OPC, sau Renault, care nu mai are modelele din familia Megane R.S. Au mai rămas o câţiva producători care mai cumpărau scaune Recaro, precum Mazda pentru MX-5, sau Toyota pentru GR86, sau Nissan pentru GT-R, sau Genesis pentru modele GV80 Coupe, dar producătorii europeni, cu excepţia Aston Martin, par să fi abandonat cu toţii ideea de a-şi mai echipa modele sport cu scaune Recaro, iau mulţi dintre ei au abandonat cu totul ideea de a mai produce modele sport pasionale, pensionându-le tacit, fără a spune prea mult despre asta. Iar asta ne aminteşte încă o dată despre cum a ajuns să arate lumea auto în zilele noastre, despre cât de multe modele făcute cu pasiune au fost scoase din producţie, în linişte, iar acum ne pomenim într-o lume în care un număr imens dintre acestea nu mai există pur şi simplu, iar lumea auto şi-a pierdut o mare parte din acel segment de maşini savuroase, speciale.
Recaro spune că în perioada falimentului va încerca să producă totuşi scaunele pentru producătorii care încă le mai cumpără, şi nu va concedia forţat angajaţii, decât dacă aceştia vor dori să piele. Sub protecţia falimentului, compania va încerca să se restructureze şi să-şi edifice o nouă fundaţie pentru viitor, deci, dacă acest lucru îi va reuşi, există şanse că numele Recaro va mai exista.
1
28,168
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!