Încă un pod din Moldova, construit în 1970, a fost reabilitat complet acum, de această dată cu întârzieri

30 Septembrie 2024, 09:23
Redacţia PiataAuto.md
În ultima perioadă vorbim des despre poduri de pe traseele naţionale din Moldova, care trec prin procese de reabilitate sau chiar reconstrucţie completă după demolarea structurilor vechi, iar asta se întâmplă pentru că multe din ele şi-au depăşit deja termenul de exploatare preconizat iniţial şi sunt slăbite şi nesigure, un raport al Administraţiei de Stat a Drumurilor constatând acum câţiva ani că o treime din poduri au nevoie de reparaţii urgente. Ei bine, în ultimul timp se atestă şi un fenomen în care multe din podurile din Moldova sunt construite înainte de termen, uneori chiar şi cu 3 luni mai devreme, aşa cum se întâmpla la podul de pe traseul R12, despre care scriam acum câteva zile. Dar mai există şi poduri reabilitate cu mici întârzieri, cum e şi cel despre care vorbim azi.
E vorba de podul din localitatea Bulboaca, de pe traseul G109, care a intrat în proces de reabilitare anul trecut. Termenul iniţial al lucrărilor era setat pentru sfârşitul lunii iunie 2024, iar în iulie 2024 cei de la ASD menţionau că progresul lucrărilor era de 75%, iar noul termen fusese stabilit pentru sfârşitul lunii august 2024. Acum, cu o lună mai târziu, podul e anunţat drept finalizat şi deschis circulaţiei.
Sigur, nu e o întârziere comparabilă cu podul de la Mihai Viteazul din Chişinău, dar în contextul în care ultimele poduri de pe traseele naţionale fuseseră realizate înainte de termen, trebuie să informăm şi atunci când lucrurile mai diferă un pic.
Podul, construit în anul 1970, e deosebit de important, întrucât se află pe un drum ce leagă traseele R2 şi M5 şi este deseori circulat de camioane care vor să ocolească zona Chişinăului în calea lor dintre sud-estul şi nordul ţării.
Podul era deteriorat şi degradat şi necesita lucrări urgente, iar aceste lucrări au însemnat şi repararea structurii de rezistenţă, dar şi lucrări profunde la fundaţiile pionilor, cu protejarea lor corectă de apele pluviale.
Pe partea superioară, pe lângă cele două benzi de circulaţie, au fost amenajate şi trotuare, pentru a garanta siguranţa traversării podului de către pietoni.
Podul are o lungime de 67,5 metri şi o lăţime de 12,8 metri, cu 5 deschideri, iar reabilitarea lui a costat 17,4 milioane de lei, deci circa 900 mii euro, bani ce provin din Fondul Rutier, la care contribuie toţi proprietarii de vehicule prin taxa anuală de drum.
1
149
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!