frână pe puntea faţă a câte 1,455 lei
setul, schimbate cam o dată la
40,000 km, şi un set se plăcuţe spate,
de 1,630 lei. Obţinem un cost final al
mentenanţei tehnice de 24,595 lei
pentru 100,000 km parcurşi, sau
mai puţin de 25 de bani pentru fiecare
kilometru. La un rulaj anual mediu de
30,000 km, asta ar însemna cam
615 lei pe lună pentru deservire
tehnică absolută, la distribuitor, cu
păstrarea garanţiei de 2 ani fără limită
de kilometri.
Costurile nu sunt cu mult mai mari la
fratele mai mare, Peugeot Partner.
Deservirile impare costă 1,008 lei,
iar cele pare costă 2,588 lei.
Deservirea de la 60,000 km costă
6,528 lei, însumând un cost de
21,920 lei de la 0 la 100 km. La
aceste costuri se mai adaugă
acelaşi număr de plăcuţe de frână
faţă şi spate (1,044 lei setul faţă, 995
lei setul spate), iar în rezultat obţinem un cost total efectiv de 25,003 lei. Cu
doar 408 lei mai mult decât în cazul
lui Bipper!
Ei bine, dacă vom compara aceste costuri de mentenanţă tehnică cu un vehicul similar de mâna a doua, cu vreo 250,000-300,000 km la bord, atunci vă spunem cu siguranţă că
acel vehicul nu va putea fi exploatat
timp de alţi 100,000 km cu numai
25,000 lei în intervenţii tehnice. E
corect să spuneţi că un vehicul la
mâna a doua va fi cu câteva mii de
euro bune mai ieftin în achiziţie, care
ar putea scuza toate intervenţiile
tehnice mai majore, dar un vehicul
comercial care stă pe loc nu aduce
bani, iar timpul înseamnă bani! Un
antreprenor care vrea cu adevărat să
crească nu-şi permite pauze în livrări,
timp irosit cu tractări şi rezolvări de
probleme tehnice. La care se mai
adaugă şi consumul mult mai eficient
al modelelor noi, şi deducerea
efectivă a TVA, procedură pe care nu
prea aveţi cum să o faceţi cu o