Peugeot 301, pe de altă parte, porneşte de la 8,500 euro în Moldova. Dotările de bază sunt aproape identice, lipsind doar închiderea centralizată cu telecomandă şi reglajul pe înălţime al scaunului şoferului. Pe lângă dotările standard, maşina din test a mai primit airbag-ul pentru pasagerul dreapta, bancheta spate rabatabilă, lacătul centralizat cu telecomandă, geamurile spate acţionate electric, sistemul de aer condiţionat, scaun şofer reglabil pe înălţime, scaune faţă cu încălzire, încălzire parbriz în zona ştergătoarelor, oglinzi acţionate electric, tapiţerie textilă mai avansată, sistemul audio, mânere uşi şi oglinzi în culoarea caroseriei, faruri de caţă şi vopsea metalizată. Preţul final al maşinii din test, cu tot cu opţiunile suplimentară, ajunge la 10,242 euro.
Deci, avem doar o diferenţă de 62 de euro în preţul celor două modele din test. Avem un substrat tehnic absolut identic în ambele cazuri, spaţiu interior identic şi confort identic. Care alegere e mai raţională, atunci? Hm, nu există alegere mai bună sau mai raţională dintre cele două modele, ci una bazată exclusiv pe preferinţele de dotări sau pe cele de design. Peugeot-ul din test e ceva mai dotat în materie de pregătiri de iarnă, având încălzire la scaunele faţă şi încălzire la parbriz, în schimb are un sistem audio rudimentar, pentru care plătiţi oricum 282 euro. Aruncaţi acest sistem din lista de
opţiuni dorite şi mergeţi într-un magazin de electronice să vă cumpăraţi unul mai bun la 2/3 din preţ sau chiar jumătate de preţ. Citroen C-Elysee din test, pe de altă parte, n-are geamuri spate acţionate electric şi nici dotările de încălzire menţionate la Peugeot, în schimb vine cu un sistem multimedia mult mai modern, care vă permite conexiunea prin porturi USB şi Bluetooth, fapt care vă va face