McLaren MP4-12C Spider – inginerie desăvârşită
9 Septembrie 2013
Reţeta unui supercar de senzaţie pare simplă în esenţă – o caroserie coupe sau decapotabilă cât mai uşoară, un motor imens cu cât mai multă putere, poziţionat median, imediat în spatele
singurelor două locuri de la bord, tracţiune spate sau integrală, frâne bune şi, dacă se poate, uşi de tip foarfecă, pentru un tablou cu adevărat senzaţional. Dar o reţetă simplă nu este neapărat uşor de gătit cu un gust perfect echilibrat..
Un supercar are de-a face cu forţe extreme, iar ecuaţia previziunii lor şi mai ales a stăpânirii lor ia uneori forme atât de complexe, încât nici cei mai pricepuţi ingineri nu-i pot face faţă în totalitate. De aia multe supercar-uri te fascinează la acceleraţii şi viraje, la frânări în linii drepte, dar atunci când apar combinaţii de forţe extreme îţi dau senzaţia că sunt pe cale de a te ucide dacă nu le stăpâneşti imensul potenţial. Am simţit aceste momente
critice şi pe Lamborghini Aventador, şi pe Ferrari F12berlinetta, iar dacă am merge înapoi în istoria supercar-urilor senzaţiile descrise s-ar amplifica exponenţial.

Dar cum rămâne cu cel mai nou intrus în lumea supercar-urilor – McLaren MP4-12C Spider? McLaren este în primul rând o companie de inginerie, care şi-a câştigat o reputaţie impecabilă prin ingineria pe care a adus-o în Formula 1, iar apoi prin contribuţia la unul din cele mai senzaţionale modele din istorie – Mercedes-Benz SLR McLaren. Atunci
când au decis să conceapă propriul lor supercar de serie, britanicii de la McLaren nu au pornit cu o foaie de hârtie, pe care un designer să-şi deseneze ideile fantastice, după care acestea să trebuiască a trece pe mâna inginerilor pentru a fi temperate. Britanicii au început dezvoltarea modelului de la lucrurile cu adevărat esenţiale – motor şi şasiu – având ca scop suprem să creeze supercar-ul cu cea mai desăvârşită inginerie din lume, care ar eclipsa orice nume notorii din industrie, de la Ferrari şi Lamborghini până la exoticele Koenigsegg sau Pagani.
În rezultat a apărut motor V8 cu o capacitate cilindrică de doar 3.8 litri, twin turbo, care dezvolta iniţial o putere de 600 CP, iar odată cu lansarea versiunii Spider puterea a fost adusă la 625 CP.Maşina este construită pe o structură monococ ultra rigidă, motiv
pentru care versiunea decapotabilă nu a avut nevoie de elemente suplimentare de rigidizare şi deci nu a adăgat kilograme semnificative în plus.

Cum se simte pe viu un McLaren MP4-12C Spider? Noi am mers în
Germania, la sediul Gemballa – prima companie de tuning care a îndrăznit să se apuce de modificarea modelului. În Germania am primit renumitul supercar pentru a-l gusta din plin. Haideţi, deci, să vedem, ce senzaţii îţi poate naşte supercar-ul care face revelaţie în lumea auto!
Mulţi ingineri, mai puţini designeri

Se zice că un supercar trebuie să creeze senzaţie, să-i permită proprietarului să epateze. Cei de la McLaren au creat un motor excepţional, o transmisie secvenţială excepţională, o structură monococ excelentă, dar nu s-au prea străduit să-i creeze maşinii un aspect de milioane. Mai mult ca atât, maşinile astea vin cu un habitaclu aproape auster în numărul
elementelor de confort pe care îl oferă – nu există un sistem audio, iniţial inginerii aveau chiar ideea de a lipsi maşina de sistem de aer condiţionat şi încălzire a scaunelor, pentru a reduce din greutate. Sistemul de aer condiţionat a fost pus, totuşi, pe maşina de serie, iar încălzirea scaunelor a venit abia foarte târziu, după lungi insistenţe ale clienţilor McLaren.
Iar cei de la Gemballa şi-au dorit să completeze anume partea de design a maşinii. Pentru că atunci când au scos un motor de pe un McLaren şi l-au desfăcut pentru a vedea ce ar mai putea adăuga la el, inginerii germani de la Gemballa au trebuit să lase mâinile în jos pentru prima dată în istoria lor – motorul original este într-atât de bine calculat, echilibrat şi perfect conceput inginereşte, încât ar fi fost o prostie să-i strice acest echilibru cu vreo intervenţie de tuning. Decizia finală a
fost previzibilă – motoarele, transmisiile şi şasiul vor rămâne identice cu modelul de serie, Gemballa urmând să modifice doar exteriorul şi habitaclul maşinii pentru un efect mai dramatic de epatare.

Prin urmare, deşi noi avem astăzi la test un McLaren MP4-12C Spider cu
semnătura Gemballa pe el, singurele modificări aplicate de atelierul de tuning se referă la aspectul exterior şi interior, în timp ce toate componentele mecanice au rămas absolut identice cu modelul de serie standard.
Sceptic

Trebuie să recunosc că am mers la testul ăsta destul de sceptic faţă de supercar-ul britanic, dar intrigat în acelaşi timp să descopăr dacă există cu adevărat esenţă dincolo de declaraţiile tari ale celor de la McLaren în raport cu supercar-urile cu nume mari. Nu e pentru prima dată în ultimii ani când unele companii britanice fac declaraţii pompoase, dar de puţine ori acestea ascund şi un substrat consistent.
Primele sunete scoase de motorul sub capotă m-au făcut să mă întreb dacă mă aflu cu adevărat la volanul unui supercar. Atunci când porneşti motorului unui supercar italian, potenţialul acustic al acestuia inundă dominant tot spaţiul din jur. Nu asta se întâmplă şi în cazul lui McLaren, însă. Sunetul motorului este într-atât de discret, încât e comparabil cu cel al unui Opel Insignia OPC. Abia atunci când îl turezi începi să auzi un tembru mai specific unei arhitecturi V8, dar în mod paradoxal, odată cu urcarea în turaţii a motorului lui McLaren MP4-12C Spider, nivelul sunetului acestui pare la un moment dat chiar mai redus şi abia spre turaţiile
de top capătă o sonoritate ceva mai accentuată. Dar nu ai nici pe departe senzaţia sonoră a unui supercar brutal de 625 cai-putere. Să vie vorba de o discreţie britanică?

Dacă e să comparăm senzaţiile
acustice cu cele fizice obţinute în
momentele de accelerare maximă, atunci nu ne mai rămâne loc de îndoială în faţa unui răspuns afirmativ. McLaren MP4-12C Spider accelerează cu atâta forţă şi sete de viteză maximă, încât simţi acţiunea unor forţe gravitaţionale extreme asupra corpului
tău. Dar senzaţiile de acceleraţie sunt total diferite faţă de cele de la volanul unui supercar italian. Dacă într-un Lamborghini simţi lupta maximă a maşinii cu legile fizicii, acestea fiind învinse în singurul vector logic, cel al deplasării înainte, atunci la McLaren
simţi o echilibrare aproape ezoterică a forţelor şi legilor fizicii, iar în mijlocul lor maşina accelerează cu o uşurinţă aproape nebănuită, asociată cu un echilibru tehnic perfect. Maşina asta nu luptă cu propria greutate, nu luptă cu
propriile turaţii, nu luptă cu propriile trepte ale transmisiei şi nu luptă cu propriile roţi, aici toate componentele mecanice formează un singur component ingineresc, perfect echilibrat, perfect calculat, perfect şlefuit. Această perfecţionare de giuvaer a ingineriei are şi acel efect ciudat la accelerare maximă – în care nu simţi că maşina s-ar lupta cu
morile de vânt
în vâltoarea puterii imense, ci trece
pur şi simplu prin curenţii de aer, cu o aderenţă minunată pe asfalt, cu urmarea unei traiectorii perfecte fără eforturi. Dacă nu ai privi vitezometrul ăla nebun, care urcă de la 0 la 100 km/h în doar 3.1 secunde, nu ai simţi
că ai ajuns deja la o viteză de 100 km/h sau chiar 200 km/h. Şi asta se întâmplă indiferent dacă virezi într-o curbă strânsă, sau pui la treabă frânele excelente ale maşinii. Supercar-ul ăsta apucă viteze enorme cu o lejeritate incredibilă, care te face să priveşti de două ori vitezometrul pentru
a te convinge de cifrele indicate acolo. Iar odată ce ai ajuns la viteze enorme e incredibil de uşor să urmezi traiectoriile pe care ţi le doreşti şi nici măcar nu ai tu nevoie de mare măiestrie în a stăpâni maşina, pentru
că echilibrul ingineresc perfect face totul pentru tine în toate situaţiile. Sunt absolut fascinat să declar că McLaren MP4-12C Spider este o bijuterie inginerească incredibilă, şlefuită cu instrumente de o precizie teleportate parcă din viitor. Şi da, iertată fie-mi
iertată fie-mi pertinenţa, dar pot să
izbucnesc în exclamaţii la tribună în
faţa unei pieţe italiene pline de fani
Ferrari şi Lamborghini – supercar-ul
ăsta britanic este de departe mai bun,
mai meticulos gândit şi mai desăvârşit
în senzaţiile pe care le oferă decât
orice creaţie similară italiană cu
embleme cu cai sau tauri pe capotă.
Britanicii nu doar că şi-au adeverit
declaraţiile pompoase prin această
creaţie, dar pot chiar să constat că
aceştia au fost prea modeşti
atunci când şi-au descris
creaţia! Excepţional!
McLaren MP4-12C Spider este o maşină pur şi simplu genială! Şi nu e un geniu neînţeles, ca cele din beletristica psihologică, ci un geniu pe care îl guşti cu extaz şi de care nu vrei să te desparţi. E un geniu care îţi redefineşte viaţa la volan şi îţi reconfigurează ierarhia imaginară a ceea ce crezi tu că e posibil să obţii la volanul unei maşini. McLaren MP4-12C Spider îţi dublează cel puţin poziţia vârfului acestui diapazon imaginar, se poziţionează dominant la apogeu şi lasă pustiu întreg spaţiul de sub
el, până spre jumătatea de jos, unde stau toate celelalte maşini pe care le admiri sau le-ai condus! Desăvârşirea inginerească a acestei maşini e comparabilă cu primul zbor în spaţiul cosmic al omenirii – un salt gigantic faţă de tot ce a existat până acum.
PiataAuto.mdIlie Toma
8
4,119
GALERIE FOTO (50 IMAGINI)
COMENTARII (28)
FIFA
Chişinău
la 9 Septembrie 2013 - 12:50
nu aveti un post vacant?
0
2
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 9 Septembrie 2013 - 16:04
Totdeauna se mai poate ceva de facut asupra motorului!!! Cit despre puterea sa...era interesanta o comparatie intre acest V8 de 625 CP si 600Nm , si un muscle cu un 9.3-litri V8 de 650CP si 900Nm fara nici o turbina, fara nici un compresor, fara turbo-lag.
PS: partea negativa a masinii e ca - nu e practica.
1
0
FIFA
Chişinău
la 9 Septembrie 2013 - 16:25
mai Eugen....tu ai scris asa comentariu la s clas brabus...copy paste..Nu vad sensu a 850CP pe o masina de lux...e una de lux, nu de curse ilegale pe la miezul noptii......acum spui ca asta deja nu e practica...tu ai vrut la piata sa mergi cu ea sau unde? la una practica si sport spui ca nu trebuie sport...la alta pur sport spui ca nu e practica....wtf my friends?
2
2
FIFA
Chişinău
la 9 Septembrie 2013 - 16:26
critici dintrun motiv logic...dar nu asa
1
1
Robert
Bucureşti, România
la 9 Septembrie 2013 - 18:50
Marca asta de masini va ramane doar un moft si atat, nici nu se vor vinde prea multe exemplare.
5
1
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 9 Septembrie 2013 - 20:29
Tudor: CARE COPY/PASTE ?? Brabus e de lux, McLaren nu e de lux. Dar gindeste-te si tu putin, pentru ce imi cumpar masina ? - pai eu mi-as cumpara pentru mai multe motive:
1. Mijloc de transport.
2. Placerea de a conduce (manual, nu auto)
3. Necesitatea de a ma deplasa oricind, in orice loc. (Nu doar sa ies seara cu fetele si sa arat ce baiat cool sunt ca am o exotica cu "tocmai" 625CP, sau ca am o limuzina de lux si 850CP).
PS: eu am zis ceva de piață?? Mă, exoticele sunt asa - masini de fițe, intelegi?? - e ok, daca vrei sa o scoti odata pe saptamana din garaj si sa te duci la un club de noapte, sa te dai mare.
Prefer sa am 5 masini in una singura!!!
1
0
FIFA
Chişinău
la 9 Septembrie 2013 - 20:42
acela nu tia plakut asta nu tia plakut.........care masina e buna din punctele tale de vedere? cum poti sa spui la o masina istorica cu 2 locuri ca nu e practica,,,,ea nici nu e facuta sa fie practica,,,cum ai spune ca laptele nu e negru...si normal ca nu daca e alb de la natura...asa si maina asta imposibil ca ea sa fie practica....daca iti iei masina pentru sportivitate iti iei mclaren...daca pentru lux iti iei rr sau s klas.. de a te deplasa dintro parte in alta iti iei megane sau polo sau fignea de asta........understand?tu in genere ai masina?
2
1
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 9 Septembrie 2013 - 21:35
Am.
Bă, eu ti-am zis: mie personal nu-mi plac masinile care "doar arata". Eu nu respect fațada, pina nu vad interioru. Si da - nu e facuta p/u a fi practica atunci pentru ce, pentru racing ?? - HAHAHA, daca asta numesti tu "masina sportiva" ......
Tu de 1000-2000-3000CP ai auzit? De Hot Rod-uri street-legal ai auzit?
Si presupun ca mi-ai spune:" da alea maninca benzina" , iar eu intreb:" ai auzit de MDS sau putere variabila?"
Liber se instaleaza un ambreiaj pe compresor, iar injectoarele duble se dezactiveaza, si injectia dubla brusc dispare, suspensia e adaptiva, si na - masina de oras : coupe de 5 metri lungime, 2 in latime, 2 usi si 5 locuri + portbagaj de 500 litri. Understand ??
PS: am exagerat cu 3000CP( alea-s prea prea).1000 e de ajuns.
2
0
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 9 Septembrie 2013 - 21:37
Exemplu concret: Dodge Challenger SRT8 TST : 940CP, street legal, 0-100 - 2.62 secunde, punte spate, 2059kg. 5 locuri. Si nu e un dragster sau ceva de genu, arata ca o simpla masina, fara wing-uri, parasute si alte chestii legate de drasteri
1
0
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 9 Septembrie 2013 - 21:40
Iar poza de pe profil - Chevy Nova SS are 1100 CP pe E-85...toarna benzina , si na - masina normala cu mai putin de 1000 cai....
1
0
Mihail
Chişinău
la 9 Septembrie 2013 - 23:56
Eugen ... da cei trebue la un camion 1500 CP ??? pentru ca e greu si duce greu nui asa ?

pai vreau sati spun ca si s class brabus e de 3 ori mai greu ca aceasta buburuza ....
1
1
FIFA
Chişinău
la 10 Septembrie 2013 - 00:34
masinele de care ai spus...au o gama de iubitori aparte ca design am in vedere sunt carora nu le plac designul((corect am scris444?) retro//.....mclaren dintrun motor de 3,8 au scos 625cp...iar srt 8 dodge din 6,4 470 cp.....acum cu ce e mai sportiv srt8 decit mclarenu ista....stiu deamu ca mb a scos din 6,0 850cp....nu 470 cp din 6,4...stii da? ai citit stirea...bravo
2
0
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 10 Septembrie 2013 - 00:41
Mihail: care buburuza, Dodge Challenger SRT8 TST sau Chevrolet Nova ?? Tu stii ce e ala MUSCLE CAR ???Ai vazut vreodata in viata ta Dodge Challenger in viata reala??Mdee...Măi, deschide te rog site-urile oficiale si uite:
Mercedes S63 AMG nici 2 tone nu are(1995kg) (FIIND O LIMUZINA) , Dodge Challenger SRT8 TST are 2059kg (FIIND UN COUPE CU 2 USI). Dodge Challenger are 1.920 metri in latime , si 5.020 metri lungime (E mai lat si mai lung decat un G-klass Long).
S63 AMG are 5.287 m in lungime si 1915 in latime.
Concluzie o LIMUZINA DE LUX e mai lunga cu 26.7 cm si e mai INGUSTA cu 5 milimetri decit UN COUPE CU 2 USI, si e mai usoara cu aproape 64 Kg!!
Cine e mai mai "camion" ?
1
0
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 10 Septembrie 2013 - 00:43
TUDOR!!! Am o intrebare simpla, stii principiile de functionare a motorului cu ardere interna?? Fiindca afirmatia ta ca dintr-un motor 3.8 se scot peste 600 cai si din 6.4 doar 470, din start mi-a sugerat ca tu habar nu ai!!!
1
0
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 10 Septembrie 2013 - 00:55
TUDOR: Fac un efort si explic a 100 oara cred ca la de alde tine:
1. Motorul de 3.8 litri e dotat cu 2 turbocompresoare, in timp ce motorul de 6.4 litri e N/A (Natural Aspirat)
2. E foarte simplu, sa faci un motor cu un volum redus , sa instalezi injectoare mari de benzina, sa pui o pompa zdravana de benzina si sa scoti MUULTI CP dinel. Asta e la tine performanta ??
Exemplul Nr1: Dodge Challenger- motor 6.4 - 470CP și 640Nm, Lamborghini Aventador - motor 6.5 , 700CP si 690Nm.
Consum urban oficial: SRT8 (la o greutate cam cu 200kg mai mult) consuma 17 litri/100km , Lambo Aventador consuma in oras 26l/100km!!! WTF ?? - e clar ca la aceasi turatie, motoru de pe Aventador "papa" mai multa benzina decit HEMI-ul de pe SRT8 . Pina si 8.4-ul de pe Viper maninca mai putin combustibil!!!
Exemplul Nr2: Ce zici de Dodge Dart Rally Version 2.0 Turbo cu 600 câluți putere a ??
IAR DACA NU MA CREZI, ne aducem aminte ce zice Fizica despre putere:
Puterea este egala cu Lucrul mecanic/timp, lucrul mecanic se face pe baza de energie, iar energia se ia din benzina arsa, deci cu cit mai multa benzina o sa ard intr-o unitate de timp, cu atit puterea o sa creasca. Si cum + la toate astea, Aventador are motor de turatie mare - poftim!!!
Dar nu uita ca are un cuplu de risul gainilor!!
Si UN MESAJ: NU MAI СCONFUNDATI CUVINTUL "PUTERE" CU CUVINTUL "FORȚĂ".
1
1
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 10 Septembrie 2013 - 01:00
Si tot pentru DOMNU TUDOR: McLaren scoate din 3.8 bi-turbo 625CP si 600Nm cind un 572HEMI (9.4 litri) care face 650CP (deci cu 25 cai mai mult) FACE 900Nm , DECI CU 300Nm mai multi, intelegi ??
1
1
Robert
Bucureşti, România
la 10 Septembrie 2013 - 01:04
@Eugen, foarte bine argumentat, de acord. Pacat ca nu toti gandesc la fel.Stima !
4
1
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 10 Septembrie 2013 - 01:17
Robert_444...stii vorba aia:" Puterea si dreptatea rar merg impreuna" . Permanent, da permanent ma ciocnesc de intrebarea:" de ce motoarele americane sunt asa mari si nu fac putere?" ...eu deja ma enervez...
Si confunda FORȚA, cu PUTEREA. Forța genereaza CUPLU, iar CUPLUL genereaza PUTERE. Daca as pune transmisia de la McLaren pe Challenger 572HEMI (deci pastrez rapoartele de transmitere a CUPLULUI spre roti) , fie el si mai greu, la capitolu acceleratie, McLaren ramane in urma. Iar daca-i mai pun un pinion in transmisie, si viteza maxima o sa fie ca pe McLaren!! CUPLUL INVIRTESTE ROATA, nu PUTEREA!!!!!
2
1
FIFA
Chişinău
la 10 Septembrie 2013 - 01:21
am invatsat la fizica cum ai invtsat si tu principiul motoarelor cu ardere interna, nu am stiut ca exista motoare turbo si ku compresor....chiar daca conduc un automobil care are motor cu compresor..)ms ca mai luminat...sa inteleg ca masinile care au motor de ex. 3,8 si 625cp 600nm nu sunt masini sport , dar cele care au 9,4 650cp 900nm sunt sport da???in genere ce ai incurcat tu aici muscle car/...ai comparat aceste 2 feluri de masini si pe urma tot tu imi spui diferenta dintre aceste masini...wtf my friends?
2
1
FIFA
Chişinău
la 10 Septembrie 2013 - 01:25
bv ca iti plac masinile si te informezi...dar lasa valul acesta coplesitor al tau de cunostinte profunde in materie sa ne invaluie mirarea cind va fi momentul, adica la un articol pe masura cunostintelor dvs. dar in astfel de cazuri , va rog sami iertati indrazneala sa spun ca aratati penibil , si cu parere de rau dnule eugen tot ce ramine in urma comentariilor dvs este urmatoarea concluzie> dati un raspuns de nota zece la tema motorul cu ardere interna, numai ca la o lectie de educatie fizica.> numai bine. sa ne auzim de bine
2
1
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 10 Septembrie 2013 - 01:37
Frate, asa imi zic tooti, intelegi " baa, ca esti penibil, ca nu stiu ce, ca te faci mare si tare " bla bla bla...Dar ideea e ca oamenii (inclusiv tu) nu vrei sa vezi adevaru, da te rezumi la "ba, te faci destept "ș.a.m.d. Nu ma critica pe mine, vb despre masini sau despre ce ?? Intra omule in esența lucrurilor!! Si da, nu prea se vede "cumostinte" la tine daca ma intrebi de ce din 3.8 litri ies 600 cai si din 6.4 , doar 470CP !!! Cum zici ca stii cind parca habar nu ai ce e ala compresor? Eu fac concluzii pe baza a ceea ce vad/aud...iar din intrebarea ta - nu vad cunostinta
PA: Eu nu am zis ca "nu e sport" , eu am zis ca exista masini mai "sport" decit tărăboanța asta.
Si adu-ti aminte: Tesla S Model vs M5 , cuplul instantaneu si constant de pe Tesla la papat pe M5 la drag race, deși exista o diferenta de 160CP (in favoarea bmw), 100kg(in favoarea bmw) si 80Nm( in favoarea bmw).
Și daca nu o sa intelegeti acum, o sa cistigam bani pe voi , prin pariuri la DRAG Racing..sau pe circuit...avem nevoie si de asa oameni....
Pa, ne vedem la liniiță! (Doar asa o sa va convingem)hb
2
1
FIFA
Chişinău
la 10 Septembrie 2013 - 02:02
adica toti spun acelasi lucru despre dvs, dar tot spuneti ca ei nu au dreptate, bine.
care adevar eu nu vreau sal vad?
...am intrebat cu ironie....
am spus ca conduc un automobil cu kompresor...asa ca nu puteti afirma ca nu stiu ce inseamna un compresor.
si de ce mai amestecati aici si tesla care nici in clin nici in mineca nu are cu ce vorbeam mai sus...am vb cu dvs pina acum la urma urmei de sport caruri vs muscle caruri...iarasi aceeasi sare in tort...adica nu la tema..ne auzim de bine
1
1
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 10 Septembrie 2013 - 08:29
1. Nu vrei sa intelegi care e treaba intre un motor 3.8 bi-turbo de 625CP si unu de 6.4 cu 470CP!!
2. Cum adica stii ce e aia "compresor" daca ma intrebi:" de ce un 3.8-litri face peste 600CP, iar unu de 6.4 face doar 470?"
Raspunsul e :
a. E high-revving
b. La aceeasi turatie, papa mai mult combustibil.
c. Are supraalimentare.
3. Tiam dat exemplu cu Tesla ca sa iti arat ca nu puterea misca masina, ci CUPLUL (Puterea fiind o consecinta a cuplului)
Eu asta am incercat sa iti zic iar tu mi-o luai cu:" te crezi destept...etc etc" ...
Si da, multi oameni nu cunosc...tatal meu tot conduce un turbo, dar nu prea stie exact ce face el!!!
Si intrebare: CE VREI TU SA-MI DOVEDESTI MIE? - Ca motorul de 3.8 litri e mai bun ca ala de 6.4 ???
Ti-am aratat care e treaba, iar tu (si multi altii) sustineti ca:" e mai performant un motor mai mic cu putere mai mare decat unul mai mare si putere mai mica" - ILUZIE!!!
1
1
Robert
Bucureşti, România
la 10 Septembrie 2013 - 10:52
@Eugen, lasa-l, e mult prea greu de cap. Eu am tras mai demult concluzia asta.
1
1
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 10 Septembrie 2013 - 12:02
MAI FAC 2 ANALOGII, poate va intelege:
1. Cind mergi pe bicicleta sportiva in prima viteza...atingi 15km/h , dupa care trebuie sa schimbi viteza - DE CE? Pentru ca invirtesti prea rapid pedalele si obisesti- DE CE? - Pentru ca puterea este mare (intr-o unitate de timp DEPUI EFORT MAI MULT, DECI MAI MULTA ENERGIE), iar CUPLUL este foarte mic (pe baza lui iti mentii viteza).
CONCLUZIA: Ce folos ca am putere, cind nu-mi fac bicicleta sa accelereze ??
2. motoarele mici, de turatie inalta sunt ca un sprinter, iar motoarele mari, de turatie joasa sunt ca un bodybuilder.
Daca vei pune pe sprinter sa alerge 2km si va obtine 7 minute, cu un rucsac de 10 kg , probabil o sa scoata , 9 minute (de ex) - deci 10 kg i-a modificat timpul. IN TIMP CE bodybuilder-ul fara rucsac o sa alerge in 8 minute, iar cu rucsac - tot 8 minute!
Asta e diferenta dintre CAMION - care are FORȚĂ MARE, si un motor de formula 1 care are PUTERE MARE, dar NU ȘI FORȚĂ!!!
0
1
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 10 Septembrie 2013 - 12:08
Si ultimul meu coment p-aci:"In Univers nu stiu, dar cel putin pe Terra, puterea nu iese de niciunde, nu se obtine energie din nimic!!!".
Prin urmare, daca vezi un motor de 2 litri ce face 600CP si unu de 7-litri care face 500CP, nu te gindi ca ala de 2-litri scoate asa putere "din 2 litri" . Iar consumul de benzina ne comunica cel mai mult despre putere: cu cit motoru e mai potent, cu atit el transforma mai multa energie in putere (deci arde BENZINA mai multa) (la motorina nu e valabil).
PS: pot ridica puterea motorului, fara sa cresc consumul, doar prin inlaturarea "greutatilor" intimpinate de motor( obtin cam 10% mai multa putere, iar cu asta se ocupa: CHIP-TUNING-ul.
SUCCES TUTUROR.
0
1
Mihail
Chişinău
la 10 Septembrie 2013 - 12:10
Eugen eu mam referit la faptu ca la brabus ai spus ca nare nevoie de 800 cp.... si aici spui cas putini....
1
0
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 10 Septembrie 2013 - 12:47
MIHAIL: in care coment am zis ca-s putini ??
Asta tu ai zis ca "e masina fara concurenta", iar eu am zis ca daca ai face un Rolls-Royce de 1600CP, l-ar bate.
0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
TESTE DRIVE DE CARE AŢI PUTEA FI INTERESAT
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!