BRABUS 850 Roadster - Mercedes-Benz SL 63 AMG
2 Septembrie 2014
Ştergeţi din minte toate maşinile cu tuning despre care am vorbit până acum! Dacă un kit aerodinamic mai agresiv şi o resetare electronică a motoarelor turbo pentru creşterea puterii părea un lucru impresionant, atunci aflaţi că toate acele lucruri nu erau decât o joacă de copii. Ăsta, doamnelor şi domnilor, e însuşi diavolul pe patru roţi! Cu coarne şlefuite rău de tot şi o privire şi mai tăioasă decât v-aţi imaginat vreodată! Sună fioros şi sinistru? Ar trebui!
Pentru că astăzi, doamnelor şi
domnilor, redacţia PiataAuto.md vă
aduce un test drive cu BRABUS 850
– tot el învrednicit cu titlul de cel mai
puternic roadster din lume!
Maşinăria asta ascunde
850 cai-putere sub capotă,
iar dacă stăm bine să ne
gândim, e cel mai puternic
automobil testat de noi
vreodată! Bine aţi
venit în dulcele
desfrâu mecanic
de azi!
Tuning de esenţă

Vă mai amintiţi când vă spuneam despre modificările radicale pe cale le operau cândva atelierele renumite de tuning pentru a creşte puterea motoarelor în era non-turbo, modificări
printre care se număra şi mărirea cilindreei motorului? Ei bine, BRABUS 850 are un motor modificat până la cel mai mic detaliu în acea manieră!
Motorul original V8 de 5,461 cm cubi, asamblat manual de către cei de la AMG, a fost desfăcut de inginerii BRABUS şi a trecut prin acel procedeu de sporire a cilindreei, primind şi o mulţime de componente noi, turnate în cuptoatele speciale înalt tehnologizate ale tunerului german. În rezultat
V8-ul are acum o cilindree de 5,912 cm cubi, adică aproape 6.0 litri! Motorul a primit şi un nou sistem de admisie cu filtre noi şi canale mai largi, realizate din fibră de carbon. Inginerii BRABUS au demontat şi cele două turbine originale ale motorului şi au
instalat altele noi cu unitate de compresie mai mare. Acest fapt a necesitat şi modificarea canalelor iniţiale de evacuare, acestea obţinând şi izolare cu folie cu compoziţie de aur acum. Nu e un moft, e o necesitate inginerească! Iar mai departe, întreg sistemul de eşapament a fost
modificat de cei de la BRABUS cu unul nou inoxidabil, mai lat şi mai sonor, cu o valvă care poate trece maşina fie în regim de „pretinsă cuminţenie”, fie în regim de „herghelie în infern”! Cu alte cuvinte, cei de la Brabus au modificat totul pornind de la admisie până la evacuare, iar la motor s-au schimbat atât de multe componente, încât
acesta poartă acum semnătura inginerului BRABUS care l-a asamblat manual! Mai mult ca atât, dacă mai mulţi ani în urmă mărirea cilindreei motorului se făcea manual, la fel ca şi turnarea şi şlefuirea noilor piese, acum BRABUS dispune de cuptoare hi-tech care şlefuiesc şi toarnă
piesele cu precizie
nanometrică, întotdeauna
identică, asigurându-se
astfel parametri identici
întotdeauna şi o calitate de
uzină! Vă spuneam noi că toate
modificările uzuale de tuning par
o joacă de copii pe lângă asemenea abordare!

Nu în zadar motorul de sub capotă poate
dezvolta acum 850 CP! Opt sute cincizeci de cai-putere, doamnelor şi domnilor, pe care propulsorul îi aleargă deplin la doar 5,400 rpm, or, linia lui roşie începe pe la 6,300 rpm! Cuplul maxim de care e capabil acum motorul atinge valoarea de 1,450 Nm, între 2,500 şi 4,500 rpm! Deşi cei de la BRABUS au ranforsat mai multe elemente ale trenului de rulare, pentru a proteja cutia de viteze, cuplul maxim
a fost limitat la 1,1150 Nm! Însă şi această valoare, dragii noştri e una absolut nebună, mai ales că ea pleacă doar spre două roţi, roţile din spate! Cei de la BRABUS s-au ocupat, însă, şi de transferarea puterii pe asfalt, şi au montat o suspensie cu gardă la sol coborâtă şi rigiditate adaptată noului
potenţial al maşinii. Jantele originale au fost înlocuite cu jante forjate monoblock, pe puntea faţă dimensiunea anvelopelor fiind de 255/30 R20, în timp ce puntea spate e încălţată în anvelope 305/25 R20! Şi SL 63 AMG original are dimensiuni diferite pe cele două punţi, dar BRABUS a mărit lăţimea anvelopelor spate cu încă 20 mm pentru a creşte
suprafaţa de contact a acestora cu carosabilul la transpunerea celor 1,150 Nm pe asfalt! Iar acum imaginaţi-vă că maşina asta poate prinde prima sută cam în 4 secunde. Impresionant? Nu, să ştiţi că sprintul până la sută nu e cel mai impresionant din cauza faptului că tracţiunea pe o singură punte are,
totuşi, limite fizice de a accelera maşina cu toată mega-puterea de sub capotă. Viteza maximă, însă, e mult mai impresionantă! BRABUS 850 poate atinge o viteză de peste 350 km/h, cu apropiere teoretică de 360 km/h, în timp ce viteza maximă a unui SL 63 AMG standard e limitată electronic la
250 km/h! Aici, pe BRABUS 850 vitezometrul cu gradaţie până la 360 km/h are un adevărat sens! Maşina asta e o creaţie mefistofelică, drăcească, nebună! Să o gustăm, deci! Să vedem cu arată lumea din infern, atunci când urci în şaua diavolului!
În şaua diavolului

Cei de la BRABUS n-au prea modificat radical interiorul lui SL 63 AMG, limitându-se la instalarea noilor praguri, a unor noi covoraşe şi la montarea unor noi padele, mult mai mari, pentru schimbarea treptelor transmisiei. Modificările acestei maşini au reîncarnat atât de mult esenţa ei, încât reconfigurarea aparenţelor nu
mai avea atât de mult sens. Modificările pe care le vedeţi la exterior, inclusiv piesele din fibră de carbon, sunt toate cu rol funcţional aerodinamic, formele lor fiind perfecţionate în tunelul aerodinamic. Până şi zona aia de fibră de carbon de pe capotă are rolul unei noi direcţionări a aerului în sistemul de admisie!
Atunci când porneşti motorul lui BRABUS 850, ai impresia că deschizi uşa infernului. Însă e un infern din acela periculos de ademenitor, care te înspământă prin forţa cu care te atrage să intri acolo, să te laşi dus de valul tentaţiei… Primele apăsări mai puternice ale pedalei de acceleraţie îţi amintesc instantaneu că 1,150 Nm
transmişi către două roţi te pot oricând arunca în decor dacă le neglijezi potenţialul. Puntea spate a maşinii ăsteia e extrem de jucăuşă, dar în timp ce tu-i simţi posteriorul fericit în a pierde măcar puţin contactul cu carosabilul, oricum eşti împins puternic în scaun şi îţi dai seama de viteza imensă pe care o prinzi
urmărind acul vitezometrului…
Sistemul de stabilizare a traiectoriei maşinii stă de gardă foarte delicat, pentru scenarii extreme, iar în asemenea episoade jucăuşe de condus nu-l simţi deloc şi, astfel, nu-ţi strică distracţia!
Includem modul Sport al transmisiei şi acţionăm valva aia magică a sistemului de eşapament… Acum orice apăsare puternică a acceleraţiei e sinonim cu un urlet perfid şi terifiant al diavolulului! Sunt nişte senzaţii de condus uluitoare! Te simţi în plin
proces de păcătuire şi-ţi inhibi orice urmă de discernământ care încearcă să-ţi şoptească ce ar trebui şi ce nu ar trebui să faci. Vrei să păcătuieşti mai departe cu ea şi, mai mult ca atât, tragi de padela retrogradării transmisiei şi impui motorul să-şi mărească brusc
turaţiile, apoi
apeşi puternic pedala acceleraţiei, astfel încât să nu mai auzi decât zgomotele infernului în 8 cilindri!...

Ieşim şi pe una din autostrăzile germane fără limită de viteză şi o apăsare de vreo 7 secunde ne face să accelerăm cu o poftă maniacală! Arunc privirea spre vitezometru şi îmi dau seama că am trecut demult de 200 la oră, iar maşina asta nu se astâmpără şi vrea mai mult! Motorul urlă într-un hohot fioros al celor 8
cilindri care toarnă
nemilos benzină şi foc în cuptoarele lor, iar acul vitezometrului se apropie tot mai mult de limita de sus! Şi face toate astea cu acoperişul coborât! Nici un curent aerodinamic nu ne deranjează, indiferent de viteza pe care o indică minunatele noastre cadrane de bord! E cel mai aerodinamic roadster pe care l-am
condus vreodată! Dar, deoarece suntem pe un drum public, totuşi, distracţia noastră infernală e doar episodică, întrucât la astfel de viteze demenţiale ajungi alte valuri de trafic din urmă mult prea repede pentru ca şoferii exemplari germani să reuşească să-ţi facă loc. După câteva
secunde de aşteptare în spatele unui nou grup în trafic ai iarăşi câteva sute bune de metri liberi înainte, şi poţi din nou încorda forţele demonice ale motorului! Am mai condus maşini puternice, care îţi puneau uneori prea tehnologizat şi precis forţa pe asfalt. Am mai condus maşini puternice, care era fascinante la viteze incipiente, apoi la viteze mari te îngrozeau! Aici, însă, toate componentele maşinii ăsteia par să fi fost create de un singur creator diabolic, dar genial, care le-a asortat pentru rezerve tehnice cosmice! Suspensia, motorul, transmisia, toate
se simt încă departe de deplinul lor potenţial oricât de mult ai urca în viteză! Iar atunci când simţi maşina atât de capabilă de şi mai mult, nu ai niciodată senzaţia îngrozirii! Maşina asta e cea mai puternică din care le-am condus vreodată, dar e în acelaşi timp poate cea mai lipsită de senzaţia unui pericol. Pentru că, dacă ajungi să urci în şaua diavolului în infern, nu-ţi mai este frică de nimic! Chiar dacă o apăsare puternică a pedalei de acceleraţie la 220 km/h
încă mai aduce senzaţia unei punţi spate uşor alunecoase în jonglarea transmiterii puterii imense pe asfalt! Paradoxul e că până şi la asemenea viteze, cu asemenea simptome grozave, simţi că diavolul ăsta nu are nicio şansă să-ţi scape din mâini! Paradoxal, dar infernul nu te copleşeşte pe tine, ci tu pe el! E o maşină uimitoare, condusul căreia te marchează profund şi te posedă...
Pe autostrăzile germane fără limită de viteză poţi întâlni multe de toate, şi de multe ori tot soiul de supercar-uri exotice. Iar BRABUS 850 e un demon care poate înjosi aproape orice supercar! Şi SL 63 AMG original poate lupta demn cu ele, dar maşina asta, cu 850 CP la activ şi 1,150 Nm puşi pe asfalt, le lasă umilite în urmă, indiferent de emblema pe care o au sub capotă!... Am experimentat şi noi
câteva asemenea episoade, dar, din respect pentru emblemele acelor maşini, le lăsăm în anonimat… Cert este că maşina pe care o conducem noi e un ucigaş în serie de supercar-uri...

Pe drumuri extraurban de viteze mai moderate, BRABUS 850 îţi demonstrează că te poate ferici şi la viteze pământeşti... Fiecare nou viraj îţi
aduce un flux de noi fioruri în volan, pe care le absorbi cu palmele tale... Simţi plăcerea virărilor prin regiunea lombară a scaunului, simţi o maşină pentru descrierea senzaţiilor ameţitoare ale căreia nu există încă un cuvânt potrivit în dicţionar!...

Un Mercedes-Benz SL 63 AMG porneşte de pe la 160,000 euro, un preţ care deja se intersectează cu cele
ale unor supercar-uri. Iar BRABUS 850, aşa cum îl vedeţi astăzi în test, costă aproape 290,000 euro! Întrebarea dacă îşi merită diavolul ăsta pe patru roţi banii sau nu e una absurdă aici. Maşina asta e mai
plăcută în condus decât un Lamborghini, un Ferrari sau un McLaren, iar puterea ei, deşi mai mare care a primelor, nu te oboseşte niciodată! Cine s-ar obosi să ţină în frâu diavolul, punându-l la treabă ori de câte ori doreşte? Nu există nimic mai fioros în infern, iar atunci când
stăpâneşti însuşi infernul, nu-ţi mai poţi dori nimic mai mult de atât... Pentru că nu există nimic mai diabolic decât infernul... Pentru că BRABUS 850 e cel mai puternic roadster din lume! Pentru că maşina asta e o mostră a
unei inginerii, duse la un
absolut pe care nu ţi-l
imaginai nici măcar în
presupuneri teoretice!
Doamne, fereşte!
PiataAuto.mdIlie Toma
13
5,345
GALERIE FOTO (54 IMAGINI)
COMENTARII (46)
GRED
Chişinău
la 2 Septembrie 2014 - 08:09
Extraordinar!
Spune ce vrei despre Mercedes, dar se dovedeste ca acesti oameni chiar stiu sa construiasca o masina si sa realizezi ca ingineria este pe primul loc.
1
4
Igor
Chişinău
la 2 Septembrie 2014 - 10:40
cind vad asa cifre, mi se pare ca e de pe alta planeta... nu cred ca iti poti macar imagina cum sa-ti imaginezi cum "rupe" masina asta... fabuloasa!
1
1
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 2 Septembrie 2014 - 11:50
air blea voi... "limitati la 1150" ...........
2
0
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 2 Septembrie 2014 - 11:51
GRED, amu tatz pot construi masini de 900cp.. "mare inginerie"
2
1
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 2 Septembrie 2014 - 11:54
"Limitati la 1150Nm" asta = turbos are not running on max boost...
2
0
Igor
Chişinău
la 2 Septembrie 2014 - 13:15
pai si de ce nu te duci tu sa faci una de 900 de c.p. ? si fa si o cutie care sa tine 1500 de moment si sa fie si fiabila... sa alerge macar 35 000 fara reparatie?
1
1
Igor
Chişinău
la 2 Septembrie 2014 - 13:15
pai si de ce nu te duci tu sa faci una de 900 de c.p. ? si fa si o cutie care sa tine 1500 de moment si sa fie si fiabila... sa alerge macar 35 000 fara reparatie?
1
2
jaguar
Chişinău
la 2 Septembrie 2014 - 14:29
Nice!
0
2
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 2 Septembrie 2014 - 14:55
Bai Igor....blin, tu chiar n-ai intales sau te faci ? ........ "dute si fa una". Cind termin AR si am diploma in mana , a sa ma duc sa fac.
Daca asa te faci ca n-ai inteles.............parca numa BRABUS poate face motoare de 900cp...
Bai, tu ai auzit de B&M Transmissions ? Acelea nu ca 1500, acelea tin si peste 2000...
Amu , GT-R Exelixis Motorsports (tuner romanesc!) de 1600CP sau AMS Alpha 16+ GT-R sau cite si mai cite Chevrolet-uri sau Cadillac-uri modificate de HPE cu 1200CP sau AMS Performance............hai sa incep sa iti zic citi tuneri exista , care fac motoare de 1000+ CP ? Polska Sportmile iti spune ceva ? Cel mai turbat tuner care modifica AUDI, sh ii polonez, au motoare peste 1100CP etc..Da de Heffner Performance ai auzit ? Ford GT1000TT iti spune cv ?
MTM , ABT, Switzer Performance, SMS (Saleen Motor Sports), Roush si cite si mai cite...
Dodge RAM 1500 Heavy Duty 6.7d L6 are 1175Nm si are corobka TorqueFlite care tine inca tare ghine (daja mai ghine decat DJÎ Tronicu, inca n-au fost recall-uri ca la marsadas, cu probleme la transmisie) --- si asta ii masina standarta, fara nis un fel de tuning.

DOAMNE FERESTE CE INGINERIE AU FACUT CEI DE LA BRABUS, sa le pupam chisioarele...pzdt..
Acuma....a face motoare puternice - orice tuner cu ingineri calificati iti face. Tre sa traiesti undeva in Nigeria c sa te uimeasca ....un motor de 900CP....
2
1
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 2 Septembrie 2014 - 15:08
aa, domnu' IGOR.....darrrr, tu stiei ca tunerii germani (dar chiar si firmele, Mercedes, BMW) cumpara turbine si compresoare mecanice din SUA ? :D :D
Iata de exemplu, G-Power instaleaza pe bmw-uri (stii doar, Hurricane RR sau RS), compresoare centrifugale marca "ASA-Compressors" (producator american).
Sau se gasesc pe bmw-uri, mercedes-uri de serie, turbine marca "Borg Warner" (producator american).
Iata de exemplu Mercedes A45 AMG, are turbina de tip Twin-Scroll de la acest producator, tot asa C220 CDI si C250 CDI. Marca asta mai vinde turbine firmei Porsche, VW, Audi etc.

Iata stii, in curind o sa fie dezvaluit Mercedes AMG GT....acolo un V8 Twin-Turbo....tot Borg Warner stau..
daca nu ma crezi, poftim, convinge-te: http://www.motorauthority.com/news/1092705_mercedes-amgs-new-twin-turbo-4-0-liter-v-8-revealed-rated-at-503-hp

interesant....nemtii nu pot construi turbine ? tot interesant...oare nemtii, celelalte piese nu tot din SUA le aduc ?
2
1
Robert
Bucureşti, România
la 2 Septembrie 2014 - 15:17
Ce ''inginerie'' domnule GRED, ca asta-i tunning toata ziua :))))). Brabus este divizia de tunning de la Mercedes-Benz. Pai in cazul asta , si un Logan preparat de baietii de la Exelixis Motorsport Romania, poate stoarce 1.000 hp din el :)))) ....la draq logica . Ce ma deranjeaza cel mai tare, nu este acest paduchios Brabus, ci gramatica ''fara cusur'' a domnului pietar Igor.
2
0
Igor
Chişinău
la 2 Septembrie 2014 - 15:21
@Eugen :))))
@Robert, bai mai du-te tu prin p.m. cu gramatica ta :)
1
2
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 2 Septembrie 2014 - 15:36
Eu nu zic nica, da - BRABUS tot face iata masini, le modifica, da prosta voi asa v-ati UIMIT:" woow ce inginerie...mamma mia 900cp" -- asta mi s-a parut straniu...

Da - e o masina puternica (850cp) ..asta e o putere colosala, intradevar masina e rapida....dar trebuie sa vedem situatia per ansamblu..sunt foarte multi tuneri care fac masini si mai si.. si nu asa dar STREET LEGAL, unde este confort, nu kakiita dragsteri care-s buni numa pe linie dreapta sh scot 7 secunde pe patrime
2
0
Robert
Bucureşti, România
la 2 Septembrie 2014 - 15:57
Numai ''posesorii de nemtzoaice'' pot dialoga atat de educat si cu o gramatica fara cusur :)))) .....not comment
2
0
Volkswagen
Bălţi, Moldova
la 2 Septembrie 2014 - 19:01
E o mașină foarte bună,nu neg,dar nu cred că e chiar cea mai bună. Acum toate supercarurile sunt extrem de performante și plăcute la condus.
0
1
Robert
Bucureşti, România
la 2 Septembrie 2014 - 20:38
Atat de buna, incat si acum sunt aruncate in curtea rematului din Bucuresti :))))
2
0
Robert
Bucureşti, România
la 3 Septembrie 2014 - 08:02
Ps : Motoarele sunt aruncate si reciclate, in compartimente speciale.
2
0
GRED
Chişinău
la 3 Septembrie 2014 - 14:35
Sanatate fratilor!
Parerea mea - pacat ca aceste articole sunt "analizate" si cel mai probabil nici citite pana la capat de "marii" analisti in reciclari si tunning care probabil nici acceleratie nu stiu ce e sau si mai rau compara acceleratia cu viteza sau ceva de genul asta ..
1
2
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 3 Septembrie 2014 - 16:14
GRED..."care probabil nici acceleratie nu stiu ce e sau si ma rau compara acceleratia cu viteza".

Poti concret indica, fraza si autoru ei, unde se incurca acceleratia cu viteza?

"CARE PROBABIL NICI ACCERATIE NU STIU CE E "
Hai ca iți spun, am inteles aluzia: Accelerația este derivata vitezei, dupa timp!
Adica: a= ΔV/Δt .

Conform legii 2 a mecanicii clasice, acceleratie este raportul dintre Forța si masa.
a=F/m (in cazu in care forta-i constanta).
1
1
Robert
Bucureşti, România
la 3 Septembrie 2014 - 16:16
Da GRED, asa-i , mare pacat, mare. Dar vezi tu eu fata de tine analizez lucrurile in felul urmator : mare pacat ca aceste modele Mertzedes sunt ''analizate'' si ''cumparate'' de un public foarte ''potrivnic'' pt aceasta marca si anume , publicul tinta cel mai experimentat pe sosele care da ''flash-uri'', scuipa seminte pe geam, si evident o arde ramp cu ochelari de soare cand afara e furtuna :))))....mare, pacat, mare :))))
1
0
Volkswagen
Bălţi, Moldova
la 3 Septembrie 2014 - 17:36
Robert:De ce crezi că toți șoferii de MB,BMW,etc. scuipă semințe pe geam,ascultă manele?! Dacă voi în România aveți asemenea persoane,nu înseamnă că cei din EU sau America sunt la fel.De obicei posesorii de nemțoaice sunt oameni inteligenți,dar dacă la voi e o excepție,nu trebuie pe toți să-i consideri "cocalari".
0
2
Robert
Bucureşti, România
la 3 Septembrie 2014 - 17:50
Bai , eu am calatorit in toata Europa de la integrare, asta si datorita faptului ca am acces liber la fel ca toti care se afla in spatiul UE. Nu-mi este greu sa ajung in una din tarile acestui continent European. Problema e ca nu numai in RO vezi astfel de specimene care umbla in Mertzane , chiar si in Sofia am vazut un Bmw cu numere de Verico-Tarnovo care o ardea pe manele bulgaresti, era rrom nu era bulgar dupa nationalitate ( asta cu siguranta ) . Sa mai continui ? Nu prea ai inteles. Hai sa traiesti bine !
1
0
Volkswagen
Bălţi, Moldova
la 3 Septembrie 2014 - 19:37
Bulgaria e de asemenea o țară cu mulți țigani,da în Inima Europei(Elveția,Austria,Franța,Belgia etc.) ai văzut oameni care ascultau manele?!
1
1
Robert
Bucureşti, România
la 4 Septembrie 2014 - 08:21
Din pacate in toata Europa am vazut, deodata ce oameni din lumea intreaga vin la munca pe acest continent :)
0
0
Robert
Bucureşti, România
la 4 Septembrie 2014 - 08:26
In Inima Eu sunt ft multi turci, care vin sa castige un ban in UE , am vzt multi care o ard pe manele turcesti , Bg nu are chiar asa multi tigani, insa de ajuns incat sa strice imaginea acestor branduri nemtesti :)))))
0
0
Robert
Bucureşti, România
la 4 Septembrie 2014 - 08:36
Cat despre Piata America , nu prea ai nimerit bine . Acolo japonezele fac legea pe strazi, iar Toyotele se vand ca painea calda, asta datorita mentalitatii si culturiii intregii populatii. Oamenii de acolo vor calitate , fiabilitate, robustete, incredere si statisfacerea nevoilor de la un brand. Acum intelegi dc Toyota si Lexus sunt ''number one '' ? Pe ei ii doar fix in c*r de piata Europeana :))))
0
0
Robert
Bucureşti, România
la 4 Septembrie 2014 - 08:37
doare*
0
0
GRED
Chişinău
la 4 Septembrie 2014 - 09:51
Robert> Eugen> - in comentariul de mai sus nu m-am referit la voi - ce sariti cu "sapa la avioane".

Eugen>:
- Referitor fizica bravo. Exact ca in manual. Nota 10.

Robert>:
- Referitor la demografie stai cam prost dar ai o nota trecatoare de la taticu - un 5. Sunt si in USA "cocalari" doar ca nu au aceeasi denumire ca in "Romanica". Nu uita Globul Romaniei nu exista. Repeta asta si prin somn. "Legile" din RO nu sunt aplicabile in DE sau Elevetia. Apucate de carte si studiaza %-jul de cocalari in fiecare tara.
- La statistica insa ar trebui sa repeti anul din pacate. Cine face legea in state noi stim foarte bine si bravo japonezilor ca sunt un popor muncitor si responsabili de fire. Notiunea de "Culture" joaca un rol primordial aici. Pentru inceput tema pe acasa - studiaza luna August: http://2.bp.blogspot.com/-7MDNp0Y8jBs/VAeFxEE72SI/ AAAAAAAAnkQ/URAxRqC09qg/s1600/ USA_auto-brand-market-share-chart-August-2014.jpg
Data viitoare trecem la urmatorul capitol ce include tot anul.
Bafta
0
2
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 4 Septembrie 2014 - 12:06
Gred, linku tau arata ca Toyota ii pe locu 2
1
0
Robert
Bucureşti, România
la 4 Septembrie 2014 - 16:06
Eminescule tata, ai inviat ma ? :)))) . Bun gata cu gluma. GRED, de la tine ma astept numai lka exceptii ''anti-japanese cars'', linkul distribuit este de prisos deodata ce aici se vb de altceva, dar ma rog.
2
0
GRED
Chişinău
la 4 Septembrie 2014 - 18:37
Da Eugen e pe 2.
Voiam sa punctez ca General Motors si Ford Motor Company detin intaietatea in USA.
De Toyota nu am negat nimic - se vinde in USA de foarte mult timp chiar si pe timpurile cand se producea Cobra si W124 asa ca nu asta e motiv ca in USA nu se vinde MB ci ca se trateaza ca o marca aparte putin. Are nivelul sau de vanzari de altfel ca si Lexus, BMW, Infiniti ...
Robert - eu nu arunc "anti-japanese" links. E un site de vanzari in USA. Si prin definitie eu nu pot fi un anti-japanese fiindca posed un Subaru!
Bafta! :)
0
2
Volkswagen
Bălţi, Moldova
la 4 Septembrie 2014 - 19:07
Robert:Tu compari Mercedes cu Toyota?!,care ieftină și fiabilă,ideală pentru populația cu venit mediu.Prin asta se explică popularitatea lor,în timp ce un Mercedes nu toți își pot permite.
0
2
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 4 Septembrie 2014 - 20:27
Gred, marca , modelul, anul? ( Subaru)
0
0
Igor
Chişinău
la 4 Septembrie 2014 - 20:54
Forester
0
0
GRED
Chişinău
la 5 Septembrie 2014 - 11:37
Forester 2006. Benzinar si procurat de la neamt deja cu instalatie gaz
0
1
Robert
Bucureşti, România
la 5 Septembrie 2014 - 20:23
@VW : Bai Lexus este divizia de lux de la Toyota, care in USA este cel mai apreciat brand de lux si , evident cu un pret mult mai mare fata de competitorii premium europeni, deci nu cred ca pretul ar fi o problema, ci conceptia si cultura mult prea dezvoltata a oamenilor de acolo. Nu am facut referire neaparata la marca Toyota , ci la masinile de lux produse de Toyota care poarta sigla ''L'' , understand ?
1
0
Robert
Bucureşti, România
la 5 Septembrie 2014 - 20:23
@VW : Bai Lexus este divizia de lux de la Toyota, care in USA este cel mai apreciat brand de lux si , evident cu un pret mult mai mare fata de competitorii premium europeni, deci nu cred ca pretul ar fi o problema, ci conceptia si cultura mult prea dezvoltata a oamenilor de acolo. Nu am facut referire neaparata la marca Toyota , ci la masinile de lux produse de Toyota care poarta sigla ''L'' , understand ?
1
0
Robert
Bucureşti, România
la 5 Septembrie 2014 - 20:25
GRED, i-ar ai facut incalzirea ? In Chisinau maine va fii concursul de masini de epoca , adica '' Club Retromobil Romania'' va venii cu peste 100 de modele, asa ca maine ai ce face, nu te vei mai agita p'aici ;)))))
0
0
Robert
Bucureşti, România
la 5 Septembrie 2014 - 20:25
GRED, i-ar ai facut incalzirea ? In Chisinau maine va fii concursul de masini de epoca , adica '' Club Retromobil Romania'' va venii cu peste 100 de modele, asa ca maine ai ce face, nu te vei mai agita p'aici ;)))))
0
0
GRED
Chişinău
la 5 Septembrie 2014 - 22:39
Great! Mertzane o fi oare? :)
0
0
Volkswagen
Bălţi, Moldova
la 5 Septembrie 2014 - 23:32
Robert: Uite cine are mai multe vînzări în America,Lexus sau Mercedes? http://www.motorauthority.com/news/1089480_mercedes-edges-out-bmw-for-2013-u-s-luxury-car-sales-crown
0
0
berta
Alba Iulia, România
la 6 Septembrie 2014 - 00:16
Gred,instalatia aia o sa-ti dea niste dureri de cap.....
0
0
Robert
Bucureşti, România
la 6 Septembrie 2014 - 15:00
Amice, clasamentul ala e de prisos si fara valoare.


Berta , sau don' Lucian Niculaie ( pe numele tau adevarat ), stii expresia cu ''musca si coada la cal'' ?
0
0
berta
Alba Iulia, România
la 7 Septembrie 2014 - 08:06
Partzarule,esti sigur ca ma cheama asa? Tu vezi ca nu intereseaza pe nimeni ce ragai tu pe aici? Din pacate ,Romania e plina de cretzoi ca tine! Am vazut ca te lauzi ca umbli prin Europa! La produs? Ca romanul nu-i niciunul.Unu-i hot,si toti ca unul.Ti se potriveste de minune.Tu ar trebuie sa stai non stop la munca,ca sa nu te multiplici.Totusi ai o gramatica execrabila fata de baietii astia de pe aici. Ei au o scuza pe cand tu nu ai nici una.Te-ai nascut si ai facut scoala in romaneste.Ei nu. Esti singurul care are o impresie perfecta despre inteligenta ta. Esti exceptia care intareste regula.Ar fi bine sa te mai speli pe dinti,ca-ti pute gura si rahat nu ai mancat.Sau ai mancat? Nu-ti dai seama,dar toata lumea spune ce il mananci cu placere. Cu copiatul cum mai stai? Mai copiezi ca sa-i impresionezi pe baietii astia? Te mai lauzi cu comisionele pe care le faci pe luna?
Vai de capul tau! Shit dribbler ! Mai furi oxygen?
1
1
Robert
Bucureşti, România
la 7 Septembrie 2014 - 14:48
Keep calm amice. Nu ma cunosti ca sa imi dai definitii. Shezi bland sh be' palinca!

PS : Cum mai merge recolta de cartofi ? Vinzi bine la taraba ?
0
0
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 8 Septembrie 2014 - 00:07
Berta - bun de prof de engleza....cred ca si Cambridge-ul il dă...
Cambridge-ul im varianta "dirty"
0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!