Ferrari F12berlinetta by Mansory – Stallone
22 Ianuarie 2014
Doamnelor şi domnilor, astăzi avem în program un test drive cu Stallone! Ştim că v-aţi gândit la Sylvester Stallone, dar noi vorbeam, de fapt, despre Ferrari F12berlinetta, trecut printr-un tratament amplu de tuning al celor de la MANSORY, iar creaţia
rezultată a fost botezată de tuneri... „Stallone”. Nu ştim dacă şi ei s-au gândit la renumitul actor invincibil de cinema atunci când şi-au botezat
creaţia pe patru roţi, cert este că numele dur i se potriveşte perfect acestui cal de rasă italian, modificat genetic de tunerii germani...
Băiatul dur

Ferrari F12berlinetta, succesorul moral al lui 599 GTB Fiorano, este cel mai puternic model actual al mărcii italiene, cu excepţia modelului hibrid în serie limitată LaFerrari. De după exteriorul galant al unui F12berlinetta se ascunde sufletul unui băiat rău şi neastâmpărat. Cifra aia sacră – „12” – din denumire, ne şopteşte că avem o
configuraţie paradisiacă a motorului de sub capotă – 12 cilindri în formă de V. Cilindreea motorului e şi ea imensă – vorbim de 6.3 litri volum ai unui propulsor aspirat natural, care dezvoltă, atunci când iese de pe poarta uzinei italiene, 740 CP şi 690 Nm! Nu e de mirare, deci, că atunci când calci din toată puterea pedala acceleraţiei, Ferrari F12berlinetta prinde prima sută după numai 3.1
secunde, iar 200 km/h sunt prinse după numai 8 secunde. Viteza maximă ajunge la 340 km/h!...

Toate aceste cifre sunt valabile pentru un Ferrari F12berlinetta „standard”, aşa cum îl produc italienii. Hmm... ce ciudat sună să spui „standard” lângă numele Ferrari! Dar adevărul e că noi testăm astăzi o versiune dopată cu steroizi hollywood-ieni a actorului
italian, astfel încât să poată face scamatorii din alea incredibile, ca-n filme... Nebunii ăia de la Mansory au renunţat la cea mai mare parte a pieselor de caroserie originală şi i-au pocnit supercar-ului un kit agresiv de design, efectele aerodinamice ale căruia, spun ei, au fost calculate extrem de minuţios... Kit-ul e plin de componente din fibră de carbon adevărată, rolul cărora mai e, pe deasupra, să uşureze greutatea totală a maşinii. Sună cam inutil, întrucât maşina asta are un raport de doar 2.1 kg per cal-putere atunci când iese din uzină! Se pare că cei de la Mansory au vrut să o aducă la 2.0 kg per cal...

Staţi, staţi! Un Ferrari alb? În mintea noastră de bărbaţi niciodată despărţiţi complet de fascinaţii copilăreşti, un Ferrari poate fi doar roşu intens, sau cel mult galben! Ei bine, şi un negru pentru cei care o fac pe modeştii... Dar... alb? Şi nici măcar nu e un alb din ăla frumos modern, cu mici nuanţe de fildeş. E un alb învineţit care taie jumătate din efectul magnific al acestei maşini, zicem noi.
Dar să revenim la esenţa oricărui Ferrari – motorul. V12-ele lui F12berlinetta este poziţionat frontal, sub capotă, iar cuplul său este transmis punţii spate. Deocamdată Ferrari pune pe modelele sale doar motoare aspirate natural, de aia celor de la Mansory nu le-a fost prea uşor să recurgă la creşteri spectaculoase ale puterii propulsorului, aşa cum o pot face tunerii cu motoarele turbo.
Instalarea unei turbine sau a unui compresor mecanic nu era nici ea o soluţie, întrucât ar fi profanat întreaga esenţă a maşinii. Aşa că cei de la Mansory au putut doar să umble un pic la unitatea de control electronic al motorului şi să schimbe admisia şi sistemul evacuare cu sisteme noi, care să opună mai puţină rezistenţă,
şi astfel să asigure o creştere cât de mică a puterii şi cuplului. Şi au reuşit, pe cât a fost posibil. Maşina din testul nostru de astăzi nu mai dezvoltă 740 CP, ci 775 CP, iar cuplul maxim a crescut de la 690 Nm la 725 Nm. Cu alte cuvinte, Mansory a pus pe maşina asta 35 CP în plus şi tot atâţia Nm în plus.
În rezultatul
transformărilor
aplicate, cei de la
Mansory spun că
F12berlinetta a devenit
cu o zecime de secundă
mai rapid în sprintul de
până la 100 km/h,
reuşind să treacă
acest prag după doar
3 secunde de la start.
Impresionant, zicem
noi, dar rămâne să
simţim pe viu
senzaţiile oferite
de maşina asta!
La hotarul dintre elitist şi derizoriu

E valabil cam pentru toate în lumea asta. Atunci când exagerezi cu pretenţiile elitiste uitând cu desăvârşire de bun-simţ, când urci spre absurd pretinzând genialitate, eşti la un singur
pas de abisul derizoriului. Şi de obicei faci şi acel ultim pas sinucigaş, complăcându-te în continuare în rolul de exponent rar al unei genialităţi elitiste, puţin accesibilă publicului larg. Aşa s-a întâmplat şi în cazul supercar-ului din testul nostru.

Cei de la Mansory sunt renumiţi pentru căderea cronică în abisul absurdului, dar continuă să ne convingă că
absurdul e mai profitabil. Şi o fi având dreptate, într-o lume care preţuieşte tot mai mult lipsa de valoare. Cert este că la volanul maşinii ăsteia încerci să te laşi înălţat de sunetul unui veritabil motor V12 aspirat natural, încerci să savurezi clipa condusului, zicându-ţi că e un Ferrari totuşi, dar până la urmă, când deschizi larg ochii şi vezi gurile alea de ventilare roşii, când vezi abundenţa aia de textură rectangulară a fibrei de carbon şi întreg tabloul pestriţat al habitaclului, tot un netrebnic te simţi... Şi când te
gândeşti cât de superb şi de rafinat arată interiorul original al modelului ăsta! Cât de bine au reuşit tunerii de la Mansory să transforme habitaclul ăsta dintr-un templu sacru într-un bordel!...
Aceeaşi manieră de transformare e valabilă şi pentru exterior. Formele originale ale lui F12berlinetta sunt artă, măiestrie e sculpturii inspirate, cu funcţii aerodinamice adevărate. Formele maşinii tunate, însă, sunt o rătăcire ambiguă în dorinţa de a produce colţuri şi unghiuri tăioase, în speranţa că astfel se va asigura o imagine de ansamblu agresivă. Ansamblul lipseşte, însă. Triunghiul ăla de pe partea frontală pare inspirat de pe un utilaj de deszăpezire şi trecătorii nici nu vor pricepe că sunteţi, de fapt, la volanul unui Ferrari. Cu faţa asta pocită, F12berlinetta poate fi confundată cu o oarecare altă sportivă care a trecut prin garajul de la colţul cartierului... Spatele şi-a pierdut şi el toată frumuseţea, toate formele frumoase fiindu-i aplatizate cu o perversitate bolnăvicioasă. Au apărut până şi nişte incizii pe zonele laterale
ale „fundului”, care aduc
mai mult a celulită decât
a sportivitate şi
performanţă...

La volan, cu
ochelari de cal


Din fericire, senzaţiile
date de substratul
tehnic al maşinii au
rămas plăcute şi exaltante.
Performanţa este ameţitoare
şi autostrăzile
nemţeşti fără limită
de viteză te lasă să
simţi urcarea
ameţitoare a acului vitezometrului şi turometrului. Cuplul maxim e mai mic ca valoarea puterii maxime, iar puterea maximă vine la turaţii incredibil de mari, fapt care dă o senzaţie foarte specială în apăsările de acceleraţie. Dacă la alte maşini cu puteri similare
ne luptam să ne ţinem gâtul pe traiectorie longitudinală, aici forţa aia răbufnitoare nu vine toată la pachet de la turaţii mici, ci îţi este dozată gradual, pe măsură ce turezi motorul tot mai sus. Iar asta te face să ai porniri mai plăcute de pe loc, iar ulterior, odată ce
ai viteză, să tot vrei să ţii motorul la turaţii maxime. Sunetul e marele deliciu al oricărui Ferrari şi asta e valabil şi la maşina din testul nostru.Mai ales când prinzi gustul celor 8,500 rpm dinainte de linie roşie... Dar
până şi pe autostrăzile germane atingerea unei viteze de peste 270-280 km/h e o plăcere de scurtă durată, iar viteze de peste 300 km/h sunt destul de utopice în condiţiile unui trafic uzual. E clar, ai nevoie de un circuit pentru a simţi maşina asta la adevăratul său potenţial.

Dar F12berlinetta tunată de Mansory îţi poate bucura doar urechile şi sistemul vestibular, şi mai puţin ochii sau sufletul. Trebuie să-ţi repeţi în permanenţă, în timp ce conduci, că Mansory Stallone e un Ferrari până la urmă. Trebuie să te convingi să nu
te uiţi la habitaclul ăla de bordel şi să nu-ţi aminteşti de exteriorul pângărit. Dar nu poţi face asta la nesfârşit şi până la urmă ai o senzaţie amară de mâhnire şi dezgust. Poţi oare avansa până la momente de extaz organic cu o femeie cu silicoane frumoase când faţa ei e dezgustătoare, iar intelectul ia forme de prostie debordantă şi iritantă? Dacă poţi să o faci, vei putea conduce şi Ferrari-ul ăsta savurând plăcerea organică maximă pe care ţi-o oferă. Noi n-am putut să îl răbdăm prea mult, însă, şi am coborât
convinşi că ideea de a avea un Ferrari F12berlinetta cu tuning e una mai mult decât absurdă şi greţoasă, chiar. Un Ferrari e cu adevărat valoros doar în forma lui originală, integră. Poţi să-ţi comanzi la uzină orice culori îţi trăsneşte prin cap şi poţi să-ţi personalizezi maşina aşa cum vrei, ascultând de sfatul maeştrilor italieni în păstrarea decenţei tabloului final. Ceea ce vedeţi aici, însă, e o mostră de extremism aberant şi revoltător al lumii auto, mai ales că un Ferrari F12berlinetta în versiune tunată Mansory Stallone poate costa în
jurul a 800 de mii de dolari pentru clienţii finali! Ai putea crede că dai aceşti 800 de mii de dolari pentru cine ştie ce prostituată de lux, care-ţi va oferi nişte senzaţii răvăşitoare, dar nu te lăsa păcălit de aparenţe, pentru că vei da, de fapt, aceşti 800 de mii de dolari pentru o urâţenie atrofiată şi plină de boli venerice... Nici măcar dacă eşti un şeic care vinde câteva mii de barili de petrol pe zi nu-ţi doreşti asta...
PiataAuto.mdIlie Toma
6
4,138
GALERIE FOTO (50 IMAGINI)
COMENTARII (38)
ICEMAN
Chişinău
la 22 Ianuarie 2014 - 10:22
Corectati "iar 200 km/h sunt prinse după numai 200 km/h."

0
0
jaguar
Chişinău
la 22 Ianuarie 2014 - 10:29
Da.. PA, am citit testul dintr-o rasuflare...Mi-a placut gustul ironic de a relata.Asteptam sa spuneti ca sunteti coplesiti de asa masina, ca sunetii primii din MD, etc....Bravo pentru obiectivitate.Oricum Ferrari e o masina superba din toate punctele de vedere. O fi Stallone vedeta cu steroizi, dar multa lume intr-o lume fara valori prefera.
0
0
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 22 Ianuarie 2014 - 14:26
BMW X5 M50d are un cuplu mai mare. Iar acest Ferrari are cuplu de motocicleta. Are 2 kg/CP și face 0-100 in 3 secunde.
Dodge Viper GTS are 1556/640 2.43kg/CP și face 0-100 in 3.3 secunde, adica, nici cu jumate de secunde nu-l face. Și plus la asta tre sa dai 800000$+. Cind iti poti cumpara un Mustang S/C 1000 cu 200000$+ și primești 1200CP. Mare motor mai are. Daca mai mergi pe un deal mic, Ajungi in treapta a 5-a pe la 8000RPM și motoru ala "se screme" din lipsa de cuplu.
2
1
jaguar
Chişinău
la 22 Ianuarie 2014 - 16:10
Eugen:vrei sa spui ca nu iti place Ferrari? ai alege un mustang?
Asta e exactca povestea vulpei si strugurii.
Sunt strugurii acri:)
1
2
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 22 Ianuarie 2014 - 16:50
@jaguar : Sincer , imi vine sa rid. Eu in Ferrari?? Never. Sa fiu cel mai bogat om din galaxie ca in viata mea nu mi-as lua un Ferrari. Nu e nici o vulpe cu struguri. Pentru mine Ferrari e r***t. Cuplu de căruță. Frateee 8500RPM redline , 775CP și 725Nm. Uite chiar la AMG : la mai putin de 700CP ofera 1000Nm. Uite la Arnage T : 500CP și 1000Nm. Sa nu mai vorbim de muscle car-uri , la 700CP au și 1200Nm. Asta are 775 și 725Nm pffff. E slabă. În trepte superioare motoru NU ARE FORȚĂ.

Eu aleg Chevrolet C10 mai degraba decat F12 căruțeta.
2
0
Robert
Bucureşti, România
la 22 Ianuarie 2014 - 16:55
@Jaguar, pai tu esti un personaj omniprezent din povestea ''vulpea si strugurii'' . De cand Feedback-ul negativ al lui @Eugen face parte din problema ta ?....mai, mai, mai......acrrii sunt strugurii. Acum primeste ceea ce meriti.....feedback negativ.

Sory !!!
4
0
Robert
Bucureşti, România
la 22 Ianuarie 2014 - 16:55
+r*
3
0
Dorin Ciobanu
Lugano, Elveţia
la 22 Ianuarie 2014 - 17:26
Tu crezi că comentariile tale vor fi luate în serios?Ferrari e Ferrari.Nici un Mustang sau Dodge Viper nu e asemenea unui Ferrari. Poți să lămurești cît vrei cu Nm-urile tale,80% dintre pasionații de supercar-uri vor alege Ferrari.Și nu te da mă rog tare deștept,ai 20 de ani și înveți la UTM sau ceva de genu',și te pui cu persoane mult mai experimentate ca tine(în comentariile anterioare).Plus la toate,un om care are bani,nu va economisi bani pe mașină,din cauză ca una sau alta are mai puțin cuplu,pe ei asta nu-i interesează deloc,ei doresc să simte senzații tari și atît.
2
3
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 22 Ianuarie 2014 - 17:54
@Dorin Ciobanu :
1. nu invaț la UTM
2. Mi-i in cot ce credeti voi, ca oricum pentru voi conteaza numele - "Ferrari" sau "Lamborghini" ...
3. Pentru tine da, pentru mine Dodge/Ford/Chevy e de 100000x mai ceva decat ferrari. Ferrari e mașina de fițe asta e. "Hai sa agațam gagici cu GTB-ul meu" ..
4. Eu o sa vorbesc de "Nm-urile mele" , cind tu ești curechi ca habar n-ai macar ce inseamna el.
5. Nu ma dau destept. Îmi expun parerea.
6. Un om care are bani, nu va economisi ci isi va cumpara ceea ce ii place! Dar nu-si va cumpara o masina "CA E SCUMPA". Adica bre "imi iau masina ca e scumpa, restu nu ma intereseaza".
7. Senzatii tari nu simti cu asa motor. Viseaza, sau vrei sa spui ca ai mers pe Ferrari, că zici de mine?
Blow your engine, stop talking s***t.
2
1
Dorin Ciobanu
Lugano, Elveţia
la 22 Ianuarie 2014 - 18:18
1.Nu ma interesează deloc unde înveți.
2.Deja te dai deștept prin fraza "cind tu ești curechi ca habar n-ai macar ce inseamna el" ,bine că tu tot știi, ești cel mai bun inginer,Bravo!
3.Eu am spus nU va economisi.Asta înseamnă că dacă i-a plăcut Ferrari,n-o să cumpere Mustang că e mai ieftin.Ai înțeles greșit.
4.Nu,nu am mers pe Ferrari,dar nici tu nu ai mers nici PE Mustang sau Viper ,așă că nu poți ști ce senzații primești cînd o conduci,corect?!
5.Știi engleza,Bravo!Doar că am să te corectez,cuvîntul cenzurat e format din 4 litere,nu 5.
Chiar te dai deștept,știi asemenea persoane "atotștiutoare" ca tine, sunt cam antipatici.
2
2
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 22 Ianuarie 2014 - 18:34
1.La mine numarul steluțelor nu corespunde cu numarul literelor.
2. Nici nu am zis ca te-ar interesa unde invat, da anterior ai zis ca probabil is de la
UTM. Eu doar am spus ca nu.
3. Am inteles perfect ce ai zis. Da, sunt de acord. Daca o sa-i placa ferrari asta o sa-și ia.
4. Asta e parerea ta subiectiva ca "ma dau destept" dar asta oricum nu schimba faptu ca habar n-ai ce sunt aia "Nm". Ceea ce inseamna ca nu prea cunosti toti parametrii de forța a unui motor.
5. Un motor de 1200+ CP si 1600Nm iti ofera mai multa "senzatie" decat unu de 775CP și 725Nm. Sau nu ??
O pui in a 4-a la 30mph , ai cam 1100RPM, pui in podea pedala si ai deja 5000+ RPM.
2
1
Dorin Ciobanu
Lugano, Elveţia
la 22 Ianuarie 2014 - 19:00
Păi ce-ai să spui,clar că nu corespunde.De unde știi că nu știu ce înseamnă Nm,dacă nici nu ai întrebat.Poți să spui precis că o mașină oferă mai multă senzație atunci cînd o conduci,dar nu cînd i-ai în calcul caii putere și Nm,datele tehnice sunt una,dar condusul e cu totul altceva.
2
2
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 22 Ianuarie 2014 - 19:41
Hai recunoaste. Cum e sa conduci ceva de 1000CP și ceva de 500. Nu mai cauta sa iesi uscat din apa.
1
0
FIFA
Chişinău
la 22 Ianuarie 2014 - 19:47
senzatii....si cu un seria 1m sau cla amg sau careva lexus(sa nu spuneti ca ignor) nu vei putea conduce ca nu vei reusi sa controlezi masina....vre el senzatii cu 1500cp ...asa masini se conduc numai la drag si asta daca nu iti exploadeaza motorul....si acest ferari pe niste serpantine nu il poti tine in loc ca la o mica apasare pe acceleratie o pierzi de sub control....senzatii...de parca ai putea merge pe drumuri ppublice in conditii de trafic obisnuit cu asa masini de 1500cp ca sa primesti senzatii......un clio rs eu cred ca ar fi cea mai buna masina pentru senzatii
1
4
FIFA
Chişinău
la 22 Ianuarie 2014 - 19:48
sau un gti
0
1
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 22 Ianuarie 2014 - 20:04
@FIFA : eu nu neg. Și cu 250CP primesti senzatii. Și cu 150CP . Dar depinde unde mai mult si unde mai putin. Vrei sa spui ca nu e senzatie sa vezi ca masina accelereaza de la 300 la 350km/h in 2 timpi și 3 mișcări ?
Aa da: și - da, sunt masini "daily driven" cu 1000CP. Se conduc zi de zi. Poti sa mergi normal cu ea, nu e numaidecat sa stai cu picioru in podea le accelerator.
2
0
Igor
Chişinău
la 22 Ianuarie 2014 - 20:41
-prieteni, pt senzatii luativa un e 30 sau un merc 190, cu roti de vara si incercati sa mergeti dupa o ninsoare ca azi de la ciocana la botanica :)) va garantez, asa senzatii nu primiti nici pe nurnberg :)))
0
2
Robert
Bucureşti, România
la 22 Ianuarie 2014 - 21:20
@Iogore, se scrie Nurburgring, dar tu esti intr-o doaga se pare. Chiar as vrea sa te cunosc in realitate. Direct in portbagaj te-as baga si te-as plimba pe Transfagaraseanu pe serpentine pana ametesti. Te-as alimenta si cu o palinca ''preparata'' in Uniunea Sovietica.

@Dorin Ciobanu, shezi bland nu te mai screme atat ca faci riduri pe frunte. Ia zi ai permis? Daca nu, comenmteaza pe PA si PA PA, nu mai cauta nod in papura oamenilor. Prin doua fraze nu cred ca esti in masura sa invinuiesti pe cineva.

Numai bine !





4
0
FIFA
Chişinău
la 22 Ianuarie 2014 - 21:31
igor....eu as trage o tura noaptea asa pe uzinelor sa nu fie multe masini si nici politia....cu un 190
0
1
FIFA
Chişinău
la 22 Ianuarie 2014 - 21:35
eugen da senzatie primesti de la 300-350//////dar unde poti tu la noi in tara sa ajungi la 300 cu o masina?ce traseu?
0
0
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 22 Ianuarie 2014 - 22:03
Podul de la Orhei. (In caz ca nu sta politia). Daca ai 1000CP , acolo iai peste 300km/h precis.
0
0
Dorin Ciobanu
Lugano, Elveţia
la 22 Ianuarie 2014 - 22:13
Robert:Hai nu-mi spune ce să fac,nu ești în România ta ca să-mi spui,acest site e moldovenesc,scriu ce vreau și cum vreau.Am vazut ce autoritate ai aici pe PA,mai bine te-ai uita la tine sub nas,apoi la alții.
Eugen0:De ce anume trebuie să ai 1000CP ca să ridici 300?,e de ajuns și 500CP!
1
4
Robert
Bucureşti, România
la 22 Ianuarie 2014 - 22:31
Prietene, ideea nu ai inteles'o. Nu are nimeni treaba cu comentariile tale, in schimb se pare ca tu esti mai preocupat sa cauti nod in papura. Pentru ce ? Pentru ca ti-ai luat'o peste bot ca nu esti in stare sa gandesti deschis ? Care-i problema ta efectiv ? In al doilea rand, Romania nu este a mea, nu pot avea eu o singura tara in care sa pot face ce vreau, deci este ilogic ceea ce ai zis. Acum stai jos. M-am lamurit cat de ''meserias'' esti.........penibil again.
4
0
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 23 Ianuarie 2014 - 00:29
Dorin , cu 500CP , la peste 300CP , motoru pierde din forța.
2
1
501STL
Chişinău
la 23 Ianuarie 2014 - 09:37
extraordinar :D ,bai la Lotus Team F1 a plecat un inginier de cursa pe la "muclearen"si este un loc vacant,fortati acum cit nu va luat locul,bai blower sau euginio sau cum acolo ca ai mai multe nikuri,undeva cu vreo citeva luni in urma afirmatii ca inveti la utm nu?acum zici ca nu ,inseamna ca esti un "pustaslov" si f...i capu aici cu informatiii din google si youtube,tu stii cei aia 1200 nm?bai de te bagi pe un circuit cu muscul burgherurile tale super tunate si multi nm pe hirtie,iti moare mica la prima cotitura,pe cind acest Ferrari maninca aproape orice adversar americanogras care numai inainte stiu a merge........
1
1
Igor
Chişinău
la 23 Ianuarie 2014 - 09:52
Comentariu şters de redacţie.
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 23 Ianuarie 2014 - 14:24
peste 300km/h*

@Alifrosea:
1. Ai visat ca eu aș fi spus ca invaț la UTM. Arata-mi articolul in care am zis ca acolo invaț.
2. Vorbesti romo-ruseasca ? "Pustaslov" Casca bre ochii, belește ochii șap da-te cu parerea.
3. "TU ȘTII CE E AIA 1200Nm" - daca ii pun suspensie magnetica o sa se țina mai bine decat acest ȘERRARI.
4. Acest Ferrari îi mănînca substanța cenușie a lui Alifonso. Iata ce face.
Te-ai gasit sa compari Ferrari cu americane. Lack of torque.
1
1
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 23 Ianuarie 2014 - 14:25
Și da - corect. La prima cotitura ai plecat-o daca la volan stă alfonso. Daca ar fi un șofer profesionist - nu cred.
1
1
501STL
Chişinău
la 23 Ianuarie 2014 - 14:52
iaca chiar amush ma apuc de cautat :D ,ni fi naiv puisor,bai prostatnacule de ce in F1 nu pun 1200 nm si multa suspensie magnetica ca sa faca circuitul? oaie tu stiii cei asa aerodinamica? uite la 918 ,aventador,458 italia,pagani hayura,LaFerrari,sii multe multe alte modele europene,care se bazeaza si scot rezultate datorita tehnologiilor ,aerodinamiciii si greutati skazute da nu 1200 nm si "padvesca" magnetica :D iti repet esti prea naiv puisor ......o palmulita si salutari lu sorta :D







2
1
501STL
Chişinău
la 23 Ianuarie 2014 - 14:54
pun pariu ca moskviciu tau are rotile din spate mai late pentru ca asta ai vazut in forsaj :D si visesi sa se ridice in 2 roti :D
2
1
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 23 Ianuarie 2014 - 16:30
@Frosea :
1. Mie imi plac muscle car-urile nu ca "apar" prin F&F.
2. "Ma apuc de cautat" - cauta bre, cauta, stim noi ca tu esti ala cu youtube-ul. Dă-i bătaie. Naivule.
3. Daca aveai cap, iti dadeai seama de ce nu pun "1200Nm" pe Formula 1. Hai ca te ajut eu: sunt ușoare - unu la mana, au nevoie de putere mare in defavoare de cuplu pentru a avea viteza maxima mai mare - doi la mana, și pentru a micșora masa monopostului - trei la mana, pentru a scadea centru de greutate - 4 la mana.
4. Eu n-am nevoie sa merg pe strada cu un 918, Aventador , 458 Italia, LaFerrari, ca să vină un cascat ca Frosea cu ZIL-u de 4 tone ș s nu ramînă nica din mașina me. Interesant cît de sigure sunt mașinile astea cu toate prostiile alde fibra de carbon și alte chestii. Dă un Moskvici de metal in tine, și el va ramane intreg, Laferrari se va face bucățele.
Viseaza mai departe la formula 1. Oricum o sa ramîi la 1.4-ul tau.
5. Așe is de practice masinile astea -- FOARTE. Are un motor termic+ unu electric, fac 900CP , portbagaj de 10 litri, 2 locuri, un ruli ș gata - dute ș te ușide. Altceva mai pot sa fac cu ea ??? Mașinile enumerate de tine macar PIC DE CONFORT N-AU. Dupa 200km facute intr-un Aventador ieș cu scolioza cred ca.
1
1
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 23 Ianuarie 2014 - 16:33
Comentariu şters de redacţie.
501STL
Chişinău
la 23 Ianuarie 2014 - 17:26
cel mai prost din curtea scoliii ,singuri iti dai raspunsuri la intrebari glumesti si te zimbesti singur :D ,we debilo ,vrei comfort iati bentley,rols sau s class,bmw 7 a8,cu motoare puternice......2 la mina,we trpilo?tu stii cei asta fibra din carbon?esti asa de tont sa spui ca e mai slab ca plsticul de pe corvete? we nebuno,eu personal am mers intrun Mustang ca pasager,eu mai scirtiita masina si hodorojita in viata nu am vazut,si in lada 7 era mai liniste,americanele is niste masini eftine din toate punctele de vedere ,mai au noroc de Mercedes,Fiat ca sau implicat si iau invatat sa faca masini,ca asa tot ramineau cu plsticul din salon si suspensii idioate care in cotitura se comporta ca o vaca pe gheata,si lasa tu masinile tunate americane ,orice rabla o tunezi si scoti ceva din ea,asta nu inseamna ca e buna masina in stok,mai pe scurt puisor ,in cusca pampers man
2
1
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 23 Ianuarie 2014 - 17:51
Tralalalala, numai prostii spui "debilo" , "terpilo" ......
Ai mers tu in Mustang. Din ce an era, din 1965 ?? :D :D Cind o sa mergi in Shelby GT500 atunci sa-mi spui, dar adta nu v-a fi niciodata. Mergi in Fiat Punto si ala hodorogeste iar tu din ura fata de mine, visezi boapte ca te dai cu frina de mana cu Mustang și cirțiie tot in el. Wake up mo' .
Și normal ca e ieftina! Un Challenger SE porneste de la vreo 25000$+ in SUA, nici nu are ce are S-class. Daca avea sa coste ca S-class avea sa aiba. Dar NU ASTA E ȚELU LOR. Ei nici macar nu-si propun sa faca interioare de rolls-royce!

Băi, gura-casca, eu nu am zis LUX LA MAXIM, eu am zis simplu, confort elementar. Hai gata. Slow down and pull over.
Bine macar ca ai internet si te poti uita la poze cu Ferrari/Lambo etc, ca la cei in jur de 30 ani ori cit ai avea ca parca ai 10, impaca-te cu gindul ca nu o sa le ai niciodata. Singur cred ca esti constient de asta.
1
0
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 23 Ianuarie 2014 - 17:56
Aa da, eu pe la 7-8 ani imi inchipuiam cum merg pe strada in Mercedes-Benz CLK GTR :D - aia era masina mea preferata. Pe la 11-12 imi placea E38-ul. Ma topeam dupa el. La 14-15 ani eram mort dupa M5 E60 și M5 E39. Am avut ocazia sa merg intr-un E39 atunci, si tin minte ca ma uimit foarte tare. Iar acum, ma uit la voi - cei de 30-40 ani , si imi aduc aminte de mine atunci, in copilarie :D :D - cind stiam doar cum lucreaza un motor. Aspecte de mecanica nici nu cunoșteam.
1
0
Mihail
Chişinău
la 23 Ianuarie 2014 - 18:57
lasa bre dodgeul .... ca inafara de motor altceva nu are nimic.... te pornesti ca o racheta si tot ca o racheta tarmini... adica explodind....

cit timp ii trebue la dodge sa atinga suta atita ii trebuie si sa se opreasca....

acest ferari e arta pura.... unu care are asa masina dimineata sta jumate de ora si o admira apoi se porneste....
are tehnologie de ultima ora.... e pe cit de rapida pe atit de sigura...

designul,aerodinamica ... materialele usoare o fac sa fie si foarte eficienta....
nu ca hodoraba ta americana bune doar la DRAG ca daca sunt si curbe apoi primul gard e al ei...
2
3
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 23 Ianuarie 2014 - 19:12
:D :D Mihaile , vaaai cît de poetic, mi se umezesc ochii.."artaa pură" .. În articol tare bine este descrisa aceasta.....mașină...
Apropo, e foarte evident, ca voi nimic nu știți de "hodoroabele americane" --- se vede din fraza ta mihaile:"are tehnologie de ultima ora" ( pe cind americanele nu) . Am înțeles: Voi cind auziti "muscle car" va inchipuiti la o masina veche, din anii '70 , nemodificata, care intradevar arata a hodoroabă. Vi se pare ca ele exista doar "stock". Ei bine, 21-st century e aici, si avem modele din anii '70 restaurate complet. COMPLET. Tot- de la tapițerie nu știu de care pana la motoare pe masura.

Mihail- sper sa faci rost de un Mansory de acest tip! Daca iti place, fa tot ce e posibil si cumpara unu. N-am nimic impotriva.
Cit despre "curbe" iti aduc aminte ca tot o "hodoroaba" pe nume Dodge Viper , a obtinut o viteza medie pe Nurburgring, cu doar 8km/h mai mica decat cea inregistrata de P1 și un timp mai mare cu 17 secunde. (Diferenta - 300CP). In fața lui se aflau doar Radical-uri - parca erau de LeMans. Toate prostiile europene, erau pe locuri inferioare , cu tot cu slick-uri.
1
1
Robert
Bucureşti, România
la 23 Ianuarie 2014 - 22:39
Azi am deschis din nou aceasta pagina, si regret. REGRET sincer. Nu credeam asa ceva in ruptul capului. Prima data m-am sters bine la ''lentilele de soare'' crezand ca am halucinatii. M-am gandit , ma a fost gheata in Chisinau, o fi alunecat si i-a venit mintea la cap, insa NATURA ( care l-a creat pe acest biet om) azi l-a pedepsit din nou. Se pare ca natura nu iarta, iar atunci cand strazile din Chisinau au inghetat din nou, se pare ca s-a reluat cazul acestui biet omusor. Un strigat de durere venii din partea familiei, cand l-a vazut din nou pe acest personaj in starea de degradare psihica accentuata. Am avut prilegiul sa il cunosc. Numele lui este Alifonso , nescapand de suferinta si-a pus in gand sa ne-o descrie aici mai pe intelesul tuturor.

Sorry pt topic !
1
1
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!