Mitsubishi Outlander facelift
24 Aprilie 2014
Atunci când testam, în toamna anului 2012, noua generaţie a lui Mitsubishi Outlander, constatam mai ales o migrare a designului spre forme mai cuminţi şi mai asiatice şi o înmuiere mult prea pronunţată a suspensiei în favoarea confortului, dar în detrimentul manevrabilităţii şi a informativităţii în condus. Mitsubishi n-a fost niciodată
o maşină pentru pensionari ramoliţi, dar actuala generaţie Outlander lăsa impresia unui volan atât de neconectat cu roţile, încât dacă cel de la volan ar fi suferit de boala Parkinson şi i-ar fi tremurat mereu mâinile, maşina tot ar fi înaintat în linie dreaptă fără a vira. Şi unde mai pui că europenii au întors lung capul la formele asiatice ale modelului, preferând să aleagă doar versiunea plug-in hybrid acolo unde subvenţiile guvernamentale o
favorizează puternic. Ceva părea în neregulă cu actualul Outlander. Să fie oare ăsta motivul unui facelift atât de timpuriu, aplicat modelului? A îmbunătăţit oare faceliftul cu adevărat esenţa actualei generaţii Outlander?
Operaţie plastică majoră pe bani puţini

Faceliftul lui Outlander este exemplu perfect al unei împrospătări aplicate cu calcularea foarte strictă a bugetului, astfel încât modificările să nu implice costuri prea mari pentru producător în seria de actualizări de exterior. În acelaşi timp, e impresionant să vezi cum nişte soluţii isteţe şi un pic
şmechere au putut schimba personalitatea maşinii atât de mult.

Mitsubishi Outlander a primit un nou calandru, cu o altă configuraţie a liniilor orizontale, care nu mai înconjoară piramidal emblema, ci pornesc ascuţit de la ea şi se termină ascuţit în apropierea blocurilor optice. Forma barei de protecţie în esenţă nu a fost modificată, dar bara aia de plastic din mijloc a rămas acum nevopsită,
contopindu-se vizual cu gura
de aerisire şi creând astfel
impresia unei feţe mai sportive
şi mai pregătite de atac. Pe
lângă asta, scutul de protecţie
din plastic vopsit în argintiu l-a
făcut pe Outlander să îşi fortifice
caracterul de SUV capabil de
provocări mai dure, iar în
jurul spaţiilor destinate roţilor au apărut contururi din plastic, care mai adaugă un plus la senzaţiile descrise mai sus. Tabloul modificărilor este completat şi de noile contururi cromate ale farurilor
de ceaţă, dar şi de apariţia LED-urilor în blocurile optice spate. Şi dacă la toate astea mai menţionăm şi barele de pavilion, şi designul nou al jantelor, mult mai agresiv, constatăm că Mitsubishi a reuşit o îmbunătăţire substanţială a look-ului lui Outlander cu nişte modificări extraordinar de modeste şi necostisitoare, dar în acelaşi timp extraordinar de eficiente!
Interior nemodificat

La interior lucrurile nu s-au modificat deloc, dar nici nu existau probleme acute anterior. Calitatea materialelor şi
calitatea de asamblare a rămas la
fel de demnă, deşi există şi în
continuare zone sub volan în care
se zăresc măruntaiele maşinii,
dar asta e un simptom tot
mai prezent la
unele mărci nipone
şi coreene. Izolarea
fonică e bună, chiar
am avut senzaţia unei
îmbunătăţiri odată cu
facelift-ul, unicul zgomot
venind de la rularea
anvelopelor.

Avantajele incontestabile ale lui
Outlander sunt spaţiul imens
pentru toţi cei cinci ocupanţi
posibili la bord şi gradul de
confort foarte mare de care
aceştia pot beneficia. Mai mult
ca atât, în portbagaj au rămas
profilate suporturi pentru pahare
pentru un eventual al treilea rând
de scaune – probabil pe unele pieţe mai izolare Outlander vine şi în asemenea versiuni. În varianta noastră cu 5 locuri, însă, portbagajul e imens, mai adăpostind în dotările maxime şi un subwoofer pentru sistemul audio.
Ţinută de drum: în sfârşit, wasabi!

Poţi să parcurgi doar câteva sute de metri şi să treci de primele viraje mai accentuate, pentru a sesiza imediat că Mitsubishi Outlander facelift are o cu totul altă ţinută de drum. Suspensiile au fost uşor rigidizate, dar fără să compromită confortul de la bord, iar marea modificare vine la senzaţiile pe care le primeşti în volan. Dacă înaintea aveai senzaţia conducerii unei veliere, întorcând pânzele în direcţia dorită,
apoi aşteptând şi vântul să sufle în
ele pentru a schimba direcţia, acum
ai senzaţia unor acţiuni mult mai
prompte şi mai mecanice. Simţi că
volanul a fost rigidizat artificial, prin
ajustatea sistemului de asistenţă a
direcţiei şi prin schimbarea
raporturilor de intervenţie
a lui, dar oricum
schimbările de
caracter sunt
imense. Direcţia
maşinii pare acum
mult mai conectată cu roţile, fiind şi mult mai informativă, iar tu, de la volan, ai impresia unui condus mult mai natural, şi deci, mai plăcut. Faceliftul lui Outlander l-a făcut să evolueze de la o barcă cu pânze la una cu motor, modernă şi capabilă de răspunsuri imediate.
Mai mult ca atât, şi cutia de viteze automată a fost reprogramată acum pentru un condus mai sportiv. Starturile de pe loc sunt impresionant de rapizi, iar modificările continue ale raporturilor dau cu uşurinţă favoruri sportivităţii la cea mai mică sugestie a pedalei de acceleraţie.
Senzaţiile ţi se confirmă şi după alţi zeci de kilometri parcurşi. Mitsubishi Outlander e acum cu adevărat plăcut în condus nu doar pentru cei care nu dau o iotă pe senzaţii sportive, dar şi pentru cei care vor să se simtă implicaţi la volan. În sfârşit, sportivitatea a revenit printre ingredientele acestui model, suficient de mult cât să-i dea un gust plăcut, dar fără excese, încât să iuţească prea mult conţinutul platoului. Cum naiba şi-o fi imaginat japonezii până acum că un platou gustos sushi poate fi mâncat fără ghimbir şi wasabi? Acum, în sfârşit, bucătarul samurai şi-a amintit că a uitat să ne aducă wasabi pe masă şi ni l-a oferit, odată cu faceliftul. Iar noi putem, în sfârşit, să vă zicem poftă mare la condus!

Nota de plată

Restaurantele de sushi sunt de foarte multe ori scumpe, însă. Maşinile nipone, însă, vin cu preţuri mai pământene, cel puţin în afara Uniunii Europene, acolo unde nu sunt suprataxate discriminatoriu. Aşa că,
acum, după ce tocmai aţi consumat un platou imens şi delicios de sushi, imaginaţi-vă că aveţi de achitat o notă de plată comparabilă cu cea dintr-un fast food. Veţi face ochii mari şi veţi crede că visaţi. Dar raportările actuale
a cursurilor valutare îl avantajează pe Outlander foarte mult la preţ.

Mitsubishi Outlander facelift e
disponibl în Moldova cu două
propulsoare, ambele pe benzină,
aspirate natural – de 2.0 litri
şi 2.4 litri – şi ambele
cuplate doar cu transmisia
automată cu raport
continuu variabil. Cea mai
accesibilă versiune e
dotată cu motorul de 2.0 litri
şi vine cu tracţiunea pe puntea faţă, costând 345,000 lei, sau aproximativ 18,650 euro! Pentru un ditamai SUV-ul, cu cutie de viteze automată! Cea mai accesibilă versiune cu tracţiune integrală şi cu acelaşi motor de 2.0 litri,
ceva mai bine dotată, porneşte de la 370,000 lei, sau aproximativ 20,000 euro! Iar o versiune dotată generos, cu acelaşi propulsor, transmisie automată şi tracţiune integrală, va costa 395,000 lei, sau aproximativ 21,350 euro!

Noi conducem motorizarea superioară, de 2.4 litri şi 167 CP, care poate veni doar cu tracţiune integrală şi doar cu cutie de viteze automată, evident. Ea porneşte în Moldova de la 440,000 lei, venind minim dotată asemeni celui mai generos nivel de echipare a motorizării de 2.0 litri. Iar preţul său, raportat în euro, înseamnă cam 23,800 euro. Versiunea noastră,
în dotare de top absolut, cu plafon panoramic şi tot soiul de delicii, costă 465,000 lei, sau aproximativ 25,150 euro. Ei bine, dacă motorizarea de top va fi aleasă doar de cei care vor o ambianţă generoasă în dotări, atunci versiunile cu motor de 2.0 litri vin cu preţuri de-a dreptul imbatabile. Deci, un mare avantaj pentru Mitsubishi
Outlander facelift şi un mare argument în favoarea unei achiziţii raţionale!

Instrumente utile:
Versiuni, date tehnice şi preţuri
Mitsubishi Outlander în Moldova
PiataAuto.mdIlie Toma
5
4,300
GALERIE FOTO (45 IMAGINI)
COMENTARII (6)
Volkswagen
Bălţi, Moldova
la 24 Aprilie 2014 - 12:21
Un pret foarte atractiv!
0
1
jaguar
Chişinău
la 24 Aprilie 2014 - 12:49
Da, pretul te pune pe ganduri pentru asa masina. E un pret bun.
0
1
jaguar
Chişinău
la 24 Aprilie 2014 - 12:49
Designul e mai reusit, nu pe un 10, dar e ok.
0
1
salaria
Chişinău
la 24 Aprilie 2014 - 17:53
Varianta de top costa mai putin decit MB C-klasse in varianta cea mai accesibila
0
2
Discov3ry
Orhei, Moldova
la 24 Aprilie 2014 - 20:12
cineva a testat ford service de pe calea orheiului? ce pareri sunt despre acest service?
0
0
Robert
Bucureşti, România
la 25 Aprilie 2014 - 20:48
Una dintre cele mai rezonabile alegeri pt aceasta clasa......no comment !
4
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!