Prima pagină  »  Ştiri  »  Copilul Rebel – Mercedes-Benz E 63 AMG
2 APRILIE 2009, 12:02
1,290
0
Copilul Rebel – Mercedes-Benz E 63 AMG
De Redactia PiataAuto.md
0
GALERIE FOTO (13 IMAGINI)
Cred ca pentru nimeni nu mai este noutate aparitia noului Mercedes-Benz E-Class, imi pare ca si cosmonautii ce se afla in misiuni spatiale de ceva timp nu vor mai fi mirati. Fiind un model cu totul diferit de precedentul, cu linii specifice tendintelor noi ale marcii, fanii constructorului german au asteptat linistiti o alta noutate, mult mai interesanta, si anume, aparitia furiosului Mercedes-Benz E63 AMG.

De ce furios? Fiindca nu-i poti spune ’’linistit’’ unui bolid absolut turbat, ce are sub capota un V8 cu o capacitate cilindrica imensa, de 6.3 litri, care livreaza 525 cai putere si un cumplu maxim extraordinar, de 630 Nm.

Mercedes Benz E63 AMG este exact ca un urs ce hiberneaza iarna, te poti apropia de el, il poti admira, dar odata ce il trezesti poti avea mari probleme. Exteriorul nu este cel mai bland din lume, nici macar nu s-a pus problema aceasta. Un adevarat AMG trebuie din start sa inspire respect si frica fata de sine, chiar daca sta parcat undeva in coltul strazii. Si totusi, amprenta AMG este deodata observata fara a se incorda macar un pic privirea, acesta este prezent peste tot, la pragurile laterale, barele de protectie fata/spate, aripile laterale fata cu insertia numelui E63 AMG , cat si la difuzorul de aer AMG din partea spate. Barele de protectie sport, cu guri mari de aer, discuri cu o usoara nuanta neagra si dimensiunea R18, liniile ascutite ce pornesc de pe aripa fata spre cea spate, dau senzatia ca este un automobil putin nefinisat – de genul prototipurilor care sunt modelate din argila, la stagiul de concepere a modelului de serie. Anume aceasta senzatie de nefinisare este si cea care pe mine ma captiveaza la acest model, anume asa trebuie sa arate un sport car, ca asta este E63 AMG, un adevarat sport car.

Chiar ma frapeaza aceasta forma al liniilor exterioare, tot odata iti dau o impresia ca la stagiul de pregatire a aerodinamicii, parca l-au introdus intr-un tunel si vantul a suflat tot ce era de prisos aici. Aceste linii, lin dar increzut, ajung in partea spate a automobilului, unde in partile laterale vom gasi o imbinare de cifre si litere care de fiecare data vor evidentia germanul din multime, E63 AMG. Usor putem observa tevile de esapament cromate, dublate pe ambele parti care practic elimina din respiratia inflacarata a monstrului bine ascuns sub capota. Sa nu uitam de farurile fata pentru lumina de zi, cu tehnologie LED, cat si de cele spate, la fel LED, ce vor permite ca E63 AMG sa fie observat de la mare distanta cand franeaza, lucru ce cam rar se va intampla, deoarece acesta mai mult e predispus pentru accelerare.

Odata patrunsi la interior, imediat vom cauta orificiul pentru a introduce cheia de contact ca sa trezim propulsorul din hibernare. Dar stati putin, nu va grabiti...Trageti aer adanc in piept si uitativa imprejur, totusi suntem intr-un Mercedes-Benz E63 AMG. Odata asezati scaunele sport practic va vor cuprinde gentil, dar placut de strans, exact cum ati cuprinde-o pe prietena Dvs la prima intalnire. Volanul sportiv cu patru spite care ascunde copilareste manetele argintii de schimbat rapoartele, este un adevarat centru de comanda, datorita posibilitatilor de actionare a multor sisteme direct de pe acesta, cu ajutorul butoanelor multi-functionale. Pe consola centrala este amplasata unitatea de control AMG Drive Unit, care permite setarea cutiei de viteze MCT, functiilor ESP, setarea suspensiei cat si tipurile de deplasare AMG.

ESP-ul in trei faze mai poate fi intalnit la SL 63 AMG si C 63 AMG, acesta permite selectarea fazelor in dependenta de intentiile conducatorului. Desigur daca acesta doreste sa fie asistat de catre ESP opteaza pentru ESP ON, sau mai putin asistat pentru ESP Sport. Insa pentru cei neinfricati si extraordinar de nebuni dupa adrenalina pot usor opta pentru ESP OFF, astfel acesta va fi deconectat lasandul pe conducator unul la unul cu cei 525 cai putere.

Pentru a asigura o tinuta de drum cat mai buna la viteza mare, suspensia automat manipuleaza cu caracteristicile amortizatoarelor, micsorand riscul de rasturnare in curbe. Astfel este asigurata cea mai buna tinuta de drum in orice conditii de rulare. La dispozitia conducatorului poate fi ajustata suspensia dupa unul din cele 3 moduri disponibile: Confort, Sport si Sport Plus.

Incetinirea turbatului E63 AMG este asigurata de inalt performantul sistem de franare. Acesta dispune de discuri de franare perforate de 360 mm, si o tehnologie preluata din cursele cu motor amplasata pe axa centrala.

Iata ca am ajuns la cel mai important capitol, caracteristicile propulsorului, care in totalitate este asamblat manual si traditional este infrumusetat cu placuta ce contine numele specialistului AMG ce a adunat cei 525 cai putere intr-un tot intreg. La elaborarea acestuia, inginerii AMG au dat dovata de multa maiestrie si indemanare. E 63 AMG este propulsat de un V8 cu 6.3 litri capacitate cilindrica si un cuplu maxim impunator de 630 Nm. Accelerarea pana la 100 km/h dureaza doar 4.5 secunde, iar viteza maxima este limitata electronic la 250 km/h, chiar daca acest bolid cu usurinta ar putea atinge 300 km/h. Aceste caracteristici egale cu ale lui Mercedes-Benz SL 63 AMG, sunt posibile si datorita cutiei de viteze AMG SpeedShift MCT cu 7 rapoarte, care trece dintr-o viteza in alta in doar 0.01 secunde. Cutia de viteze dispune de patru moduri : C (Eficienta Controlata), S (Sport), S (Sport Plus) si M (Manual).

Fata de modelul precedent noul E63 AMG este cu 11 cai putere mai puternic, iar consumul de combustibil este redus pana la 12.6 litri la 100 km (desigur daca stapaniti bine herghelia de cai sa nu ruleze cu turatii mari). Cat despre emisiile CO2, nici nu merita a fi mentionate, fiindca Mercedes Benz E63 AMG nu a fost conceput pentru a salva planeta, acesta este aici pentru a va face orice secunda sa o traiti la limita, iar daca nu il stapaniti cu iscusinta va poate pedepsi dur.
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
Ştiri după categorii
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!