Prima pagină  »  Ştiri  »  Legenda continua - Noul Mercedes Benz S Class!
9 APRILIE 2009, 20:36
1,394
0
Legenda continua - Noul Mercedes Benz S Class!
De Redactia PiataAuto.md
1
GALERIE FOTO (21 IMAGINI)
Dupa ce a fost lansat cu patru ani in urma la Salonul Auto de la Frankfurt, Mercedes Benz ii reda o infatisare noua modelului S Class, cu ajutorul unui facelift. De fiecare data cand Mercedes Benz lanseaza un nou produs, clientii si lumea intreaga se asteapta cu sufletul la gura la absolut orice, chiar daca este vorba despre un facelift.

Facelift...hmm...mi se pare putin spus, luand in consideratie numeroasele schimbari si completari aduse lui Mercedes-Benz S Class. Va veti intreba de ce schimbari si completari mai avea nevoie S-class?! Eu as sugera sa va uitati chiar acum cu multa atentie inca odata la poze...Iar asta e doar ce se poate vedea cu ochiul liber.

Exteriorul desigur deriva de la modelul anului 2005, dar retusuri au fost aplicate peste tot .Astfel bara de protectie fata, are acum un nou design cat si lumini LED plasate in locul celor anti-ceata. Farurile au acelasi design, doar ca standart sunt bi-xenon iar pentru luminile de semnalizare la fel se folosesc becuri LED. Acestea ii redau un contur absolut extraordinar atat ziua cat si pe timp de noapte noului model. Grila radiatorului foloseste acelasi design, doar ca acum are o forma mai ascutita si mai apropiata de acea a unei sageti. Sub gurile de aer fata, noul S Class, este frumos ornamentat de catre o fasie cromata ce continua prin parti spre partea spate. Oglinzile retrovizoare au un design apropiat de cele a noului E-class, insa de o dimensiune ceva mai mare. Bara spate a fost si ea redesenata, acum, esapamentul este incorporat in acesta, astfel ii ofera un look mult mai impunator si complex Mercedes-ului. Farurile spate mentin aceeasi forma pornita in 2005, insa acum sunt dotate cu 52 de becuri LED ce sunt asezate original sub forma a doua litere ’’C’’. Luminozitatea acestora este foarte utila si este usor vizibila de la departare, iar pe timpul noptii impreuna cu farurile fata ii ofera o infatisare de neuitat noului S Class.

La interior pe langa confortul de lux pe care il ofera Mercedes Benz S Class gasim noul sistem multimedia, care la sigur este o intruchipare a tehnologiilor viitorului. De altfel, Mercedes Benz ne-a obisnuit cu acest lucru de fiecare data cand lanseaza un S Class, fie el si cu face lift. Cel mai mult ma fascinat monitorul de pe consola centrala ce este dotat cu sistem SplitView. Acest sistem ultra-performant permite soferului si pasagerului fata sa urmareasca simultan un continut video diferit in acelasi timp. De exemplu, daca soferul priveste harta GPS-ului, pasagerul poate privi in acelasi timp, pe acelasi ecran, ultimul film pe DVD. Mercedes a extins si totalitatea gadget-urilor ce pot fi conectate la sistemul de comanda, acum, pe langa USB si IPod mai poate fi conecta si un memory card SD, in caz ca nu va junge memoria de 40 Gb de pe hard disk-ul incorporat. Sistemul audio este foarte performant si comod, acesta poate reda fisiere MP3, AAC si WMA inscrise pe discurile CD sau DVD. Pasagerii din spate se pot si ei bucura de posibilitatile acestuia, datorita telecomenzii cu care pot cauta fisierul dorit sau schimba piesele. Pentru ultimii este oferit si un sistem multimedia performant, aparte de cel propus standart. Astfel in tetierele fata pot fi montate doua display-uri de 8 inch, iar pentru a nu deranja ceilalti ocupanti sunt oferite doua casti audio wireless, cat si un player CD/DVD separat cu posibilitatea de a fi conectat sisteme audio/video externe. Calitatea sunetului la interior a fost ridicata la un nivel maximal cu ajutorul specialistilor de la Harman/Kardon si ofera un sunet tri-dimensional pentru toti pasagerii. Pana si lumina de la interior poate fi selectata in dependenta de dispozitie, acestea sunt Solar(galben), Neutral (alb) si Polar (albastru-arctic).

Noutatea cea mare este propulsorul hybrid. Odata cu aparitia acestuia, Mercedes Benz S Class devine primul automobil din lume produs in serie, propulsat de o unitate hybrid cu baterii Litiu-Ion. Totusi germanii au reusit sa scoata un indice de consum senzational din acest propulsor, doar 7.9 litri la 100 km/h, la o masa dotala de 2100 kg! Pentru comparatie va pot spune ca Lexus LS 600 Hybrid consuma 11.2 litri la 100 km/h, odata cu aceasta cred ca nu mai trebuie sa adaug nimic, cifrele vorbesc de la sine... Pana si indicele emisiilor de CO2 este cel mai mic din clasa sa, acesta constituie 186 g/km fata de 219 g/km emise de Lexus LS600 Hybrid. Propulsorul de pe versiunea S 400 Hybrid este acelasi de pe S 350, astfel cu un pic de modificari acesta livreaza 279 cai putere fiind ajutat de unitatea hybrid ce are o putere de 20 cai putere. S 400 Hybrid este cuplat la cutia de viteze cu 7 rapoarte 7G-TRONIC, care a fost setata special pentru caracteristicile ambelor propulsoare.

Unitatea hybrid in timpul franarii lucreaza ca un generator electric care este capabil sa recupereze energia cinetica eliminata. Energia recuperata este depozitata in bateriile Litiu-Ion din compartimentul motorului si este utilizata de fiecare data cand este nevoie. Anume amplasarea unitatii hybrid sub capota a permis ca dimensiunile de la interior sa ramana acelasi, astfel pasagerii in continuare se vor bucura de mult spatiu.

Pe langa propulsorul hybrid mai sunt disponibile inca opt propulsoare, doua diesel si sase pe benzina...

Primul propulsor diesel este cel de pe versiunea S 350 CDI BlueEfficiency, care livreaza 235 cai putere si asigura un consum mediu absolut extraordinar de 7.6 litri. Al doilea propulsor diesel este V8-ul de 4.0 litri de pe S 450 CDI, ce livreaza 320 cai putere. Motoarele pe benzina sunt: cel V6 de 3.5 litri, de pe versiunea S 350 si S 350 4Matic; doua V8-uri, unul de 4.7 litri ce livreaza 340 cai putere si altul de 5.5 litri ce livreaza 388 cai putere de pe versiunile S 450/S 450 4Matic respectiv de pe S 500/S 500 4Matic; versiunea de varf in continuare ramane S 600 care este propulsat de un imens V12 Bi-Turbo de 5.5 litri si care livreaza 517 cai putere, accelerand imensul sedan in doar 4.6 secunde pana la 100 km/h. Sa nu uitam si de versiunile preparate de catre diviziunea sport a marcii – AMG. Aceasta ofera doua versiuni S 63 AMG propulsat de un V8 cu 6.2 litri si 525 cai putere si varful de gama S65 AMG, ce are sub capota un V12 Bi-Turbo de 6.0 litri, ce livreaza uimitorii 612 cai putere si un cuplu absolut nebun de 1000 Nm.

Noul S Class este un automobil ce combina tehnologii unice de asistare a soferului. Multe din acestea sunt preluate de la noul Mercedes Benz E Class, fapt ce transforma ambele modele in parteneri ’’inteligenti’’ pentru conducatori sai. Acestea practi pot ’’vedea’’, pot ’’simti’’ si pot raspunde ’’instinctiv’’ cu scopul de a evita accidentele sau in cazuri extreme de a reduce din gravitatea acestora.

Sistemul Adaptive High Beam Assist poate scana drumul din fata sa si poate monitoriza imprejurimile pentru a detecta o eventuala situatie critica. Acest sistem stabileste distanta fata de masinile din fata sau cele din sens opus, astfel seteaza farurile in asa mod incat sa fie asigurata o raza cat mai mare de iluminare fara a orbi ceilalti participanti la trafic.

Night View Assist poate detecta acum si pietonii, iar odata ce acestia sunt in fata masinii sunt iluminati clar pe ecranul din fata soferului.

Lane Keeping Assist este un alt sistem ce ’’priveste’’ in fata automobilului, pentru a asigura un drum cat mai sigur. Sistemul poate recunoaste liniile si marcajele rutiere, prin evaluarea contrastului imaginii de pe drum . Daca automobilul paraseste banda de drum fara intentia soferului, acesta va fi anuntat prin vibratiile scurte ale volanului. Fata de alte sisteme de acest gen, Lane Keeping Assist, poate evalua si activitatile soferului pentru asi da seama daca acesta paraseste banda intentionat sau nu.

Sistemul Speed Limit Assist detecteaza viteza maxima permisa de pe indicatoarele rutiere si o afiseaza pe aceasta pe monitorul central, astfel toti pasagerii pot vedea ce viteza este permisa si il pot atentiona pe conducator sa o scada in caz ca o depaseste.

Mercedes Benz prin acest model incaodata demonstreaza cat de mult tine la clientul sau, care odata aflat in aceasta masina se va afla in cele mai sigure maini si se va bucura de calitate, confort si de ce nu...de viata. Anume aceasta isi doreste un S Class, sa infrumuseteze viata stapanului sau, care este mai presus de toate.

Noul Mercedes Benz S Class va aparea in showroom-uri din luna Iunie 2009, dar poate fi comandat chiar acum la reprezentanta oficiala Mercedes Benz in Republica Moldova , Grand Premium SRL.

Mai jos va propunem o galerie foto cu doua dintre versiunile lui S Class, noul S 400 Hybrid si varful de gama S 600...
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
Ştiri după categorii
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!