Prima pagină  »  Ştiri  »  Mercedes-Benz E Class Estate - mai multa practicabilitate, intr-un nou ambalaj!
5 AUGUST 2009, 17:20
1,291
0
Mercedes-Benz E Class Estate - mai multa practicabilitate, intr-un nou ambalaj!
De Redacţia PiataAuto.md
0
GALERIE FOTO (39 IMAGINI)
In fine gama de modele E Class este suplinita in totalitate... Dupa ce in primavara acestui an a fost lansata mai intai versiunea sedan, urmata la scurt timp de lansarea coupe-ului absolut fenomenal, iata ca producatorul din Stuttgart anunta ca vanzarile noului E Class Estate vor incepe in toamna acestui an, nu inainte ca noul model sa fie prezentat la Salonul Auto de la Frankfurt.

La prima vedere, observam aceleasi linii ascutite atat de caracteristice sedan-ului si coupe-ului, in special in partea laterala spate. Design-ul desigur este acelasi ca al modelului sedan, doar ca volumul port-bagajului a crescut in marimi, iar prin consecinta a fost modificata forma acestuia.

Daca este sa continuam cu design-ul, mai mult ne-ar interesa partea spate a automobilului... Aceasta este caracterizata de farurile mari in doua sectiuni cu lumini LED, atat pentru zi, cat si pentru noapte. Dimensiunile farurilor sunt vizibil crescute, insasi producatorul spune ca acestea au fost marite pentru ca ceilalti participanti la trafic sa poata observa de departe noul Mercedes-Benz E Class Estate, care a cam crescut in forme. Usa port-bagajului poate fi larg deschisa in sus de la cheie sau de la interior.

Sa ramanem in partea spate... Odata deschis, port-bagajul ofera spatiu mai mult decat suficient pentru depozitarea chiar si celor mai lacome cumparaturi. Insa in caz ca este nevoie transportarea obiectelor mai voluminoase, prin intermediul sistem-ului ingenios “Quickfold” scaunele spate sunt rapid rabatate fara mari eforturi, iar in rezultat se va primi o suprafata neteda a carei volum ajunge pana la 1.950 litri – cel mai mare spatiu depozitabil din clasa sa. Un lucru important este dotarea noului E Class Estate cu suspensia Direct Control... Aceasta are grija ca E Class Estate sa ramana la celasi nivel fata de suprafata de drum chiar si atunci cand este supra-incarcat. De altfel suspensia a fost setata pentru a corespunde dimensiunilor mai mari ale noului model, fara a exista macar o diferenta fata de sedan in special la abilitatile de manevrabilitate si tinuta de drum.

Siguranta ca de obicei, este la ea acasa intr-un Mercedes-Benz. Acesta este si cazul lui E Class Estate, care standart isi va proteja ocupantii cu nici mai mult nici mai putin decat cu 9 airbag-uri (2 airbag-uri adaptive pentru conducator si pasager fata, airbag pentru genunchi la conducator, 2 airbag-uri laterale incorporate in scaunele fata, doua airbag-uri pentru ocupantii fata pentru zona bazinului si doua airbag-uri de tip cortina), dar si cu tetierele active NECK-PRO. Optional se poate opta pentru airbag-uri laterale pentru pasagerii spate, sau pentru centuri adaptabile cu limitatoare de forta pentru aceeasi pasageri spate. Acestea ajusteaza marimea si greutatea pasagerului, pentru a avea o eficienta mai crescuta in cazul unui accident.

Standart pentru Mercedes-Benz E Class Estate sunt oferite si sistemele de asistare a conducatorului, care vor depune toate eforturile pentru a evita un accident, sau cel putin pentru a reduce din gravitatea sau violenta acestora. Aceste sisteme sunt : ATTENTION ASSIST – sistem ce detecteaza starea de somnolenta a conducatorului, iar in caz ca acestuia ii reuseste sa adoarma la volan, va fi trezit prin intermediul vibratiilor volanului; DISTRONIC PLUS si PRE-SAFE - care prin intermediul unor senzori cu raza mica de actiune amplasati in bara de protectie fata, pre-tensioneaza in ultimul moment inaintea unui accident centurile de siguranta a pasagerilor fata, pentru a reduce din forta ce influenteaza asupra acestora in timpul unui accident.

Gama propulsoarelor disponibile pentru Mercedes-Benz E Class Estate este foarte bogata, insa pentru ca acestea sa fie eficiente si sa dispuna de un consum de combustibil minim, inginerii au fost nevoiti sa opereze cu numeroase modificari la aerodinamica, greutate, reducerea rezistentei si administrarea eficienta a energiei. In rezultat sa reusit ca intreaga gama de propulsoare sa fie extrem de eficienta si economa. Ca exemplu poate fi adusa versiunea diesel E 250 CDI ce livreaza 204 cai-putere si un cuplu maxim de 500 Nm, in timp ce consumul constituie doar 5.7 litri la 100 km, cu emisii de CO2 de 150 g/km. Cat priveste celelalte propulsoare si versiuni, acestea coincid in totalitate cu cele regasite pe Sedan.

In asa mod, noul E Class Estate ajunge deja la respectabila a 5-a generatie, fiind pe piata de mai bine de 30 ani. Incepand cu anul 1977, varianta Estate a fost preferata de peste 1 mln de clienti din intreaga lume, iar dupa ce versiune anterioara a crescut “gustul” clientilor pentru versiunile Estate, noul model are in fata misiunea grea de a continua cele incepute.

Ca se vor bucura mai tare familistii sau taximetristii germani de noul model, acest fapt nu-l cunoastem, insa un lucru e sigur, E Class Estate le va satisface pretentiile tuturor celor care vor avea ocazia sa-l simta sau sa-l conduca vreodata.
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
Ştiri după categorii
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!