Siguranta pasagerilor este cel mai important factor in elaborarea si asamblarea unui automobil
Insa cat de sigure nu ar fi acestea, unele vehicule totusi sfarsesc a fi implicate in accidente rutiere, majoritatea acestora sunt nesemnificative dupa gravitate, insa din pacate, uneori survin si accidente foarte grave, acolo unde este necesara interventia promta si rapida a utilajelor de descarcerare.
Anume din acest motiv, compania Daimler a pus la dispozitia pompierilor germani mai multe vehicule avariate, cu scopul ca acestia sa faca mai bine cunostinta cu specificul modelelor pentru a reusi scoaterea cat mai rapida a victimelor din masinile implicate in accidentele rutiere.
Prin intermediul acestor exercitii, personalul special instruit al companiei Daimler, le raspunde echipelor de interventie la cele mai importante intrebari ca: in ce puncte trebuie aplicate instrumentele de taiere a metalului, care parti ale caroseriei contin metale foarte dure utilizate pentru imbunatatirea sigurantei pasive si care ar impune dificultati la taiere, unde sunt amplasate sistemele de umflare a airbag-urilor laterale sau a celor de tip cortina s.a.
Astfel, pentru ca practica bate gramatica, specialistii companiei Daimler au simulat un accident rutier in care un Mercedes-Benz GLK s-ar fi lovit cu viteza mare intr-un copac, fara a aplica franele. In asa mod, echipele de descarcerare in primul rand trebuiau sa indeparteze usile prin utilizarea instrumentelor speciale de taiere a metalului, ca mai apoi sa taie si montantii pentru a ridica acoperisul.
Pe langa Mercedes-Benz GLK, au mai fost puse la dispozitia pompierilor modele precum E-Class, A-Class, smart si Maybach.Din pacate pentru echipele de interventie, si din fericire pentru Daimler, Maybach-ul nu a fost supus mutilarilor, deoarece in acest caz pompierilor li s-a explicat doar teoretic cum ar fi sa intervina mai eficient in cazul unui accident rutier in care ar fi implicat automobilul de lux.