Prima pagină  »  Ştiri  »  Mobilitatea electrica avanseaza: Mercedes-Benz prezinta noul A-Class E-CELL
20 SEPTEMBRIE 2010, 10:51
1,247
0
Mobilitatea electrica avanseaza: Mercedes-Benz prezinta noul A-Class E-CELL
De Ilie Toma
1
Dupa ce anul trecut aparea Mercedes-Benz B-Class F-CELL, model cu propulsie electrica, dar cu generare a electricitatii pe baza hidrogenului, iar ulterior, dupa demararea parteneriatului celor de la Daimler cu Tesla, aparea si primul smart electric, mobilitatea electrica mai avanseaza astazi cu inca un pas major, Mercedes-Benz prezentand versiunea cu propulsie electrica a celui mai mic model din gama sa – A-Klasse.

Automobilul poate adaposti in continuare cinci persoane la bord, fara a sacrifica catusi de putin din spatiul destinat acestora. Secretul vine din constructia de tip sandwich a modelului, care a permis amplasarea bateriilor sub podeaua automobilului. Nici spatiul portbagajului nu a avut de suferit, A-Class E-CELL oferind acelasi volum de incarcare ca si versiunile cu propulsie traditionala: 435 litri in regim normal si 1370 litri in cazul rabatarii banchetei spate.

Sub podeaua masinii, dupa cum spuneam, sunt localizate doua baterii lithium-ion de inalta eficienta, care asigura masinii o autonomie de peste 200 km in regim mixt. Rotile fata sunt propulsate de un motor electric, care poate livra un maxim de 70 kW (90 CP), in timp ce nivelul cuplului se situeaza la 290 Nm. Totusi, motorul livreaza in mod constant 68 CP, puterea sa crescand pana la 90 CP doar in cazurile cand cel de la volan solicita acceleratia la maxim. Masina poate astfel accelera de la 0 la 60 km/h in doar 5.5 secunde, iar viteza maxima este limitata electronic la 150 km/h.

Datorita nivelului mare al cuplului, Mercedes-Benz promite senzatii foarte placute de condus pentru A-Class E-CELL. Mai ales ca, odata cu instalarea bateriilor sub podeaua habitaclului, centrul de greutate al masinii a coborat semnificativ chiar si in raport cu un A-Class traditional, iar acest fapt se va traduce intr-o manevrabilitate si mai buna in viraje.

Merita mentionat si sistemul de mentinere a temperaturii constante pentru compartimentul bateriilor. Fiind vorba de o versiune de serie, care va fi exploatata in aceleasi conditii ca si oricare alt automobil cu propulsie traditionala, Mercedes-Benz a fost nevoit sa conceapa un sistem care ar mentine mediului de functionare a bateriilor aceeasi temperatura, indiferent de clima din exterior, pentru a asigura bateriilor longevitatea dorita. Astfel, bateriile au fost pozitionate intr-o “celula” speciala, dotata cu un sistem de racire, care foloseste un amestec de apa si glycol, pentru a mentine temperatura de functionare constanta. In zilele toride de vara, cand sistemul ar putea intampina dificultati in mentinerea temperaturii de unul singur, acesta va fi asistat si de circuitul sistemului de aer conditionat al masinii.

Cat priveste posibilitatile de incarcare – acestea sunt multiple. A-Class E-CELL poate fi incarcat de la statiile publice specializate, sau de la prize obisnuite de 230 V. De asemenea, modelul poate fi incarcat de la prize tri-fazice. In cazul incarcarii la o priza obisnuita de 230 V, modelul are nevoie de aproximativ 8 ore pentru a-si acumula energia necesara unei autonomii de 100 km. In cazul incarcarii de la o priza tri-fazica, sau la o statie specializata, timpul de incarcare este redus la doar 3 ore.

Daimler, impreuna cu mai multi alti producatori au semnat recent un acord care prevede standardizarea prizelor masinilor electrice, cu scopul unei standardizari globale, element absolut necesar in calea expansiunii mobilitatii electrice. Datorita acestui fapt, proprietarii automobilelor electrice de orice marca vor putea folosi aceleasi statii de incarcare.

Ca si in cazul lui smart fortwo electric, A-Class E-CELL va fi echipat cu un sistem inteligent de gestionare a proceselor de incarcare, care presupune un schimb de informatii cu punctul de incarcare. Printre beneficii se include si taxarea interactiva a proprietarului pentru energia utilizata.

De asemenea, acelasi sistem va permite ca automobilul sa fie lasat si programat sa aiba o anumita temperatura interioara intr-un anumit moment, cand proprietarul planifica sa-si ia automobilul. Astfel, sistemul de climatizare a lui A-Class E-CELL va incalzi sau raci, dupa caz, atmosfera interiorului, iar proprietarul va beneficia de confort termic din primele secunde.

Optiunile sistemului inteligent nu se opresc aici. Proprietarii masinilor vor putea monitoriza evolutia procesul de incarcare a masinii lor prin internet sau printr-un smartphone cu conexiune internet, acestia putand astfel sa afle in timp real care este nivelul bateriei si nivelul estimat al autonomiei cu energia existenta in baterii la acel moment.

Totusi, Mercedes-Benz A-Class E-CELL isi reincarca bateriile si in momentele de franare sau rulare pe intertie. Tocmai de asta, turometrul traditional de pe bord a fost inlocuit cu un indicator al solicitarii momentane a propulsiei electrice, care indica nivelul puterii solicitate momentan sau intensitatea incarcarii bateriilor atunci cand se franeaza sau se ruleaza pe inertie.

Intr-un final, A-Class E-CELL nu a uitat ca este un Mercedes-Benz, in primul rand, si vine echipat cu dotari de top, care il vor face pe proprietar sa se simta in continuare intr-un automobil premium. A-Class E-CELL vine echipat in dotarea AVANTGARDE, care presupune optiuni precum faruri bi-xenon, sistem media COMAND APS, asistenta activa la parcare, sistem de climatizare THERMOTRONIC.

Productia de serie a lui A-Class E-CELL a si inceput deja la uzina Mercedes-Benz din Rastatt, Germania, cu o cota initiala de 500 de exemplare. Modelele vor fi comercializate in primul rand clientilor din orasele unde au fost deja puse bazele unei infrastructuri de statii de incarcare a vehiculelor electrice.
GALERIE FOTO (25 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
Ştiri după categorii
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!